مشخصات فنی شاهین G اتومات CVT سال 1402 - 1403
سال
دو سال پس از عرضه شاهین دندهای، شرکت خودروسازی سایپا سرانجام در پاییز 1402، نسخه اتوماتیک شاهین را هم به بازار آورد. قبل از هرچیز باید بدانید که شاهین اتومات، دارای گیربکس AT نیست بلکه از گیربکس CVT بهره میبرد که تیپ ترونیک هم دارد و قابلیت تعویض 7 دنده مصنوعی را هم در اختیارتان قرار میدهد. حالا که صحبت
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بهبود مانیتور
اضافه شدن کروز کنترل و لیمیتر
نقاط ضعف
عدم بهبود ظاهری نسبت به شاهین دستی
عدم بهبود موتور نسبت به شاهین دستی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 7 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (M15T)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
110 اسببخارگشتاور
178 نیوتنمترسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4446 میلیمترعرض
1771 میلیمترارتفاع
1490 میلیمترفاصله محوری
2650 میلیمتروزن
1320 کیلوگرمحجم باک
47 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
10 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
کفپوش سه بعدیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
اکبرزاده 1403/6/6
سلام و درود
دوستانی که شاهین cvt دارند لطفا بفرمایید که این ماشین رادار نقطه کور داره یا خیر
و در کل چطور ماشینیه
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/5/25
سلام و درود
دوستاني كه ميگن شاهين خوبه مگه باهاش گاز نميدن ؟؟😳
واي وقتي من سوار شدم طوري صداي موتور ميومد تو كابين كه احساس ميكردم الان موتور ماشين ميفته كف جاده من كه خودم اين ماشينو ندارم ولي يك هفته سوارش شدم
پاسخ
0
0
1
Masoud4825 1403/5/20
درود بیکران بر هموطنان عزیزم، لطفا دوستانی که اطلاعات کافی و تجربه دارند بنده را راهنمائی کنند که بین تارا اتوماتیک V4 و شاهین پلاس کدوم رو انتخاب کنم؟ سپاس از شما
پاسخ
2
0
0
Hossini123 1403/5/20
شاهین پلاس هنور به طور انبوه بیرون نیومده که بتونه تست بررسی خود رو نشون بده باید منتظر موند حداقل 6 ماه از عرضه اون خودرو بگذره تا بشه دربارهش نظر داد ولی تارا مدتی هست که در بازار تنها چیز خاصی که مشاهد شده صدای داخل که چیزی حدودا 67 دی سی بل هست که از میزان استاندار که 57 هست بالاتره
0
0
Hossini123 1403/5/20
شاهین پلاس هنور به طور انبوه بیرون نیومده که بتونه تست بررسی خود رو نشون بده باید منتظر موند حداقل 6 ماه از عرضه اون خودرو بگذره تا بشه دربارهش نظر داد ولی تارا مدتی هست که در بازار تنها چیز خاصی که مشاهد شده صدای داخل که چیزی حدودا 67 دی سی بل هست که از میزان استاندار که 57 هست بالاتره
0
0
Arkana 1403/5/18
فروردین تحویل گرفتم تا الان ۴۶۰۰ کیلومتر باهاش رفتم ؛ دیروز بردم سرویس اولیه، خدا را شکر تا الان هیچ مشکلی نداشته ؛ عملکرد گیربکس و موتور عالی ، فضای اطاق خیلی خوبه...رانندگی باهاش حس خوبی می ده...کسی که فرمان برقی را اختراع کرد جاش تو بهشته من که هر روز برای مخترع فرمون برقی دعا می کنم
پاسخ
3
1
0
arianbayat 1403/5/20
در جواب Arkana : اولین سری تحویلی اتومات را گرفتم تا الان ۱۸ هزار کیلومتر رفتم هیچ کدوم از مشکلاتی که شما نوشتید را نداره... در ضمن مثل اینکه سوار خودرویی دیگه ای شدید چون گیربکس cvt که تقه نداره؛ سیستم متغیر پیوسته هست . ضمنا در اتومات کاتالیزور را ده سانتی آوردن بالا و سینی خودرو یک تکه شده و مشکل قدیم که کاتالیزور به دست اندازها برخورد می کرد حل شده ، در ضمن من از این موتور تیبا ۸ سال استفاده کردم به دلیل حساس نبودن به آب و روغن اصلا امکان واشر زدن این موتور وجود نداره؛ درباره این موتور از راننده های اسنپ که روزی ۱۲ ساعت دارند از این موتور استفاده می کنن می تونی اطلاعات بگیری.
0
0
Arkana 1403/5/20
جواب به Aryanbayat: آخر خرداد ماه طی یک سفر ۴ روزه ۱۸۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم؛ ۱۸۰۰۰ کیلومتر را از کجا آوردی؟؟ کیلومتر ماشین الان ۴۶۰۰ هست. (پیام قبلی را با دقت بخون و تعداد صفر ها یکبار دیگه بشمار...)
1
0
arianbayat 1403/5/20
مگه شماه تو نظر قبلی نگفتی ۱۸ هزار کیلومتر باهاش رفتی؟ چی شد یهو شد ۴۶۰۰؟بعدم از غلط املایی هات معلومه بابات یه شاهین اتومات داره
0
1
ناشناس 1403/4/31
سلام.دوستان عزیز من بین بسترن b30 مدل ۹۷ و شاهین اتومات صفر موندم
کسی میتونه راهنمایی کنه؟
پاسخ
2
0
0
ناشناس 1403/5/10
بسترن بگیر،بدترین ماشین چینی از بهترین ماشین ایرانی بهتره.ماشین ایرانی هر روز خرابه.تجربه دارم
0
1
Hossini123 1403/5/3
شاهین اتومات ماشین خوبیه درسته موتورش به بسترن نمیرسه ولی از روی تجربه سواری بدی نداره ماشین خوشگلی تقریبا اپشن های خوبی داره و کار راه اندازه بازار دست دوم بدی هم نداره از اونور بسترن ماشین بهتری ولی یکم بازار دست دومش شاید در 2-3 سال اینده زیاد جالب نباشه چون ماشین اتومات های ایرانی و چینی در داز مدت خواهان زیادی ندارند شاید ادیت کننده باشه درسته شرکت بسترن FAW یه شرکت انگلیسی که با فولکس واگن، آئودی، مزدا و جنرال موتور همکاری داشته ولی خوب هرکسی شناخت کافیه ازاش نداره و شاید تا 3 سال دیگه کسی سراغ نرود پیشنهاد تست درایو هر دو رو داشته باشید بعدش تصمیم گیری کنید
0
1