• مشخصات فنی gautomaticcvt
  • مشخصات فنی gautomaticcvt
  • مشخصات فنی gautomaticcvt
  • مشخصات فنی gautomaticcvt
  • مشخصات فنی gautomaticcvt

مشخصات فنی شاهین G اتومات CVT سال 1402 - 1403

39 دیدگاه
سال
دو سال پس از عرضه شاهین دنده‌ای، شرکت خودروسازی سایپا سرانجام در پاییز 1402، نسخه اتوماتیک شاهین را هم به بازار آورد. قبل از هرچیز باید بدانید که شاهین اتومات، دارای گیربکس AT نیست بلکه از گیربکس CVT بهره می‌برد که تیپ ترونیک هم دارد و قابلیت تعویض 7 دنده مصنوعی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد. حالا که صحبت
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

بهبود مانیتور
اضافه شدن کروز کنترل و لیمیتر

نقاط ضعف

عدم بهبود ظاهری نسبت به شاهین دستی
عدم بهبود موتور نسبت به شاهین دستی

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

CVT با 7 دنده مصنوعی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (M15T)

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

110 اسب‌بخار

گشتاور

178 نیوتن‌متر

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4446 میلی‌متر

عرض

1771 میلی‌متر

ارتفاع

1490 میلی‌متر

فاصله محوری

2650 میلی‌متر

وزن

1320 کیلوگرم

حجم باک

47 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند

کنترل ایستایی در سربالایی

کنترل سرعت در سرازیری

کنترل کشش

کنترل پایداری

ضد واژگونی

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور

رادار تغییرلاین

رادار تصادف جلو

رادار تصادف عقب

رادار تابلوخوان

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز

ترمز ضدقفل

ترمز با نیروی کمکی

ترمز پارک برقی

ترمز اضطراری هوشمند

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

10 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

USB - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

کفپوش سه بعدی

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

آنتن کوسه‌ای
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Ksi 1403/4/1
طی ۴ روز گذشته در سفر خانوادگی ۱۸۰۰ کیلومتر باهاش رانندگی کردم: با باک پر از مبدا شروع کردم و مصرف سوخت را محاسبه کردم : صدی ۷ ۲ ( با چهار سرنشین و البته بیشتر مسیر با کولر روشن) عملکرد گیربکس خوب بود با اینکه گردنه حیران هم توی مسیر بود‌، مشکلی نداشت. فضای اطاق و صندوق عقب برای سفر راضی کننده است. برای سفر در تابستان حتما یک پارچه روی صندلی های چرمی بندازید.
پاسخ
0
0
0
Pimi 1403/3/20
سلام و عرض ادب متاسفانه امروز بعداز چند ساعت رانندگی تو جاده و ایستادن،وقتی خواستم دنده رو از حالتPبهDهدایت کنم و شروع به حرکت کنم به محض انتقال ازnبهd ماشین شروع به تقه های خیلی محکم و پی در پی کردو کم مونده بود خاموش کنه بطوریکه مجبور شدم دوباره برگردونم دنده رو به حالت پارک چند دقیقه ای صبر کردم و باز امتحان کردم ودوباره شدیدا تقه های مداوم و شدید کردکه اینبار زود شروع به حرکت کردم و قطع شد خواستم بدونم کسی از دوستان این مشکل رو داده احیانا ممنون میشم راهنماییم کنید
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/3/21
این مشکل شایعه ایی توی شاهین های اتومات بله این مشکل زیاد پیش میاد ولی حتما به نمایندگی مراجعه کنید برای بازدید
0
0
ناشناس 1403/3/10
سلام ، به دروغ قیمت پایین اعلام میکنن بعد مراجعه مشتری جهت خرید با تدلیس و دروغ و بازی با کلمات سعی در توجیه خطای به عمد خود را دارند . من وقتی به نمایندگی مراجعه کردم گفتم شما قیمت پایینتر گفتین چرا الان که جهت خرید اومدم قیمت بالاتر اعلام میکنین ؟ با کمال تعجب دیدم به حرفایی که پشت تلفن زدن رو از بیخ همه رو انکار کردن ، نمایندگی .... واقع در خ ستارخان سر بهبودی
پاسخ
1
0
2
ناشناس 1403/3/17
دوست عزیز یکبار هم با من اینکار را کردن وقتی رفتم بخرم گفت قیمت اپشنها وپخش ماشین ومونیتور و.... جدا حساب میشه واز بازار هم یک ۸۰ میلیون تومان هم گران گفتند هرچه گفتم شما پشت تلفن اینجوری گفتین قبول نکردن واز شهرستان رفته بودم وبرگشتم
0
0
Ksi 1403/3/4
جواب سوال majid 1363, خود سایپا موقع تحویل خودرو تاکید کرد که اصلا بهش بنزین سوپر نزنید من هم تا الان نزدم؛ دور موتور باسرعت ۱۲۰ بین سه تا سه و نیم هست؛ کشش خودرو عالیه، فضای جادار کابین واقعا حس خوبی میده؛ فرمان برقی واقعا نرمه و از سرعت ۵۰ به بعد شروع به سفت شدن میکنه فقط تأخیر نیم ثانیه ای دریچه گاز برقی محسوس هست البته در تمام خودرو های جدید با دریچه گاز برقی این موضوع هست.
پاسخ
0
1
2
مهفهیم 1403/3/4
عزیرانم سلام. من دی ماه سال ۱۴۰۲ به صورت صفر ماشین را تحویل گرفتم. از ظاهر و کابین ماشین با توجه به اینکه قبلاً دنا اتومات داشتم خوشم آمد و این را خریدم. گیربکس افتضاح، صدای وحشتناک موتور و زور زدن ماشین، بد استارتی اول صبح که دور ماشین را آنقدر پایین می‌آورد که ماشین به مرز خاموش شدن می‌رسد، عدم تطابق گیربکس و موتور که سبب دکه زدن و راه نرفتن ماشین خصوصا در توقف‌های داخل شهری می‌گردد، مصرف بالا، دور گرفتن موتور در حین حرکت بدون تغییر در فشار روی پدال گاز، ناپاسخگویی فضاحت بار سایپا و نمایندگی‌های آن، و مشکلات ریز و درشت دیگر، من را مجاب به اقدام برای خرید یه ماشین دیگه ی ایرانی کرده. قراره برم سورن پلاس بگیرم. ...... بر تولیدکننده نادان و بی شرف این ماشینها که سرمایه چندساله و حاصل چندین وام و قرض یک کارمند ضعیف رو اینگونه به لجن می کشند.
پاسخ
0
2
3