مشخصات فنی شاهین G اتومات CVT سال 1402 - 1403
سال
دو سال پس از عرضه شاهین دندهای، شرکت خودروسازی سایپا سرانجام در پاییز 1402، نسخه اتوماتیک شاهین را هم به بازار آورد. قبل از هرچیز باید بدانید که شاهین اتومات، دارای گیربکس AT نیست بلکه از گیربکس CVT بهره میبرد که تیپ ترونیک هم دارد و قابلیت تعویض 7 دنده مصنوعی را هم در اختیارتان قرار میدهد. حالا که صحبت
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
بهبود مانیتور
اضافه شدن کروز کنترل و لیمیتر
نقاط ضعف
عدم بهبود ظاهری نسبت به شاهین دستی
عدم بهبود موتور نسبت به شاهین دستی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 7 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (M15T)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
110 اسببخارگشتاور
178 نیوتنمترسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4446 میلیمترعرض
1771 میلیمترارتفاع
1490 میلیمترفاصله محوری
2650 میلیمتروزن
1320 کیلوگرمحجم باک
47 لیترچرخ جلو
185/65R15چرخ عقب
185/65R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
10 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تعویض دنده در صفحه کیلومتر (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
کفپوش سه بعدیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
hamed23458 1403/8/21
حدود یک سال پیشثبت نامکردم و قراره نسخه اتومات تحویل بگیرم..سایپا گفته بود با موتورM16میدش الان هیچ تغییری نکرده ک..واقعا شرم آوره..عرضه نکردن یه صندلی رو برقی کنن..امروز رفتم نمایندگی میبینم خودجوش زده رنگ سفید..چقدر ظلم..صد میلیون تومن زده مالیات..خودرو540درمیادبه اضافه صد تومنم مالیات!سود رو شرکت میکنه مالیات از جیب مصرف کننده!نمایندگی هم از هیچ چیزی اطلاع نداره الحمدالله
پاسخ
0
0
1
meysam 1403/7/29
سلام دوستان
من شاهین دستی دارم . میخام بفروشم و cvt بخیر
آیا ارزش داره ؟
پاسخ
1
1
0
ناشناس 1403/7/30
بله اگر یه ماشین اتومات دوست داشته باشید
1
0
Vajdi 1403/7/27
سلام
طرح پیش فروش ودیعه اول را اوایل بهمن ۱۴۰۲ واریز کردیم. در ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ دعوتنامه اومد. تکمیل وجه ۳۰ خرداد بود و تحویل حداکثر یکماهه. ولی ۲۰ مهرماه تازه فاکتور شده.
گفتم شاید بکار کسی اومد. مدل ماشین شاهین cvt طرح یکپارچه عادی
پاسخ
2
0
0
Vajdi 1403/9/7
۶۳۶ تومن واریز کردیم
0
0
ناشناس 1403/8/24
سلام.قیمت رو هم بفرمایید.
0
0
Ali1987 1403/7/12
سلام دوستان
من حدود ۴ ماه شاهین اتومات داشتم تقریبا ۸۰۰۰ کیلومتر هم باهاش رفتم
در مجموع بخوام بگم نسبت به خودروهای داخلی سواری قابل قبولی داره ، امکاناتش خوبه و پایداریش هم توی پیچ ها قابل قبوله
از لحاظ طراحی داخلی و خارجی هم از نظر من خوبه که البته این یه مورد بستگی به سلیقه افراد داره
جنس مواد داخلیش پلاستیک خشک با کیفیت متوسطه ولی تریم دو رنگ و مانیتور بزرگش باعث شده فضای داخلی نسبتا جذابی داشته باشه
البته همه این موارد رو نسبت به خودروهای داخلی دارم میگم
کشش موتورش هم توی کفی و هم توی سربالایی قابل قبوله و من به راحتی توی کفی ۱۸۰ و توی گردنه ۱۲۰ باهاش می رفتم
ولی به هر حال موتورش قدیمی و پر مصرفه و به نظر می رسه با توجه به اینکه توربو داره، عمرش زیاد نباشه و زود به خرج بیفته
مدل رانندگی من تقریبا پر شتابه و میانگین صدی ۱۰ می سوزوند که برای یه موتور با این حجم واقعا زیاده
ماشین قبلیم کوییک اتومات بود که تقریبا میشه گفت همون موتور و گیربکس روی شاهین نصبه با این تفاوت که موتورش توربو شده.
صدای موتور شاهین واقعا جذاب نیست و خیلی روی مخه
ماشین من موقع حرکت توی ترافیک یه لرزش شبیه به تقه پیدا کرده بود که بردم نمایندگی گفت تقریبا این مشکل رو همه شاهین های اتومات دارن و مشکلش هم کمبود روغن گیربکس و آپدیت نبودن ای سی یو بود که حل شد
در مجموع من از ماشینم راضی بودم ولی به دلیل ثبت نام برای شاهین پلاس اونو فروختم
پاسخ
2
0
1
Ali1987 1403/7/20
سلام و وقت بخیر. به نظر من شاهین اتومات خیلی از دنده ای جذاب تره و اگه با اختلاف قیمتش مشکلی ندارید قطعا پیشنهاد می کنم اتومات بگیرید. ضمنا اگه رانندگی آرام و منطقی با این خودرو داشته باشید زیاد به مشکل نمی خورید
0
1
ناشناس 1403/7/18
قربان شما پیشنهاد تون بین شاهین دنده ای و اتوماتیک چی هست ؟؟
0
0
AMIR1403 1403/7/8
با سلام.
دوستان من دو ماه است شاهین اتومات CVT دارم .در کل ماشین خوبی است.سواری خوبی داردو خسته کننده نیست.در سر بالایی کم نمی آره .فوق العاده فرمان نرمی دارد که در جاده سرعت بالا کمی سفت می شود که از نظر ایمنی درست است.فقط دو تا ضعف دارد.1.صدای موتور توبور آن در سرعت زیاد و سر بالایی ها خیلی زیاد می شود.که در اتاق شنیده می شود و با استفاده از ضبط قابل تحمل می شود.. 2-حرکت اولیه و شتاب گیری آن دارایی مکث است که آن هم بخاطر گیربکسCVT آن است.
که با رانندگی با مرور زمان به آن عادت می شود کرد.ولی خودرو شاهین هنوز جایی کار دارد .و می شود بهتر شود.مثلا .تعویض صندلی های آن.گذاشتن چراغ داشبرد.چراغ قسمت عقب سقف .کفی های سه بعدی چرم.پشت سری های بهتر شود.صندلی ها راه داشته باشد به صندوق عقب.رینگ 16 استفاده شود.اصلاح سیستم هشدار بوق ماشین و کلید بی صدا داشته باشد که با باز شدند هر در ماشین دو تا بوق نزنند.
ضمنا اتاق زبیایی هم دارد.و مصرف آن در جاده 7.5 لیتر است.
پاسخ
0
0
0