پس از شکست نسخه‌های اولیه سانگ‌یانگ اکتیون (مدل‌های 2010 تا 2013) در بازار کشورمان، که عمدتا به چهره عجیبش مربوط می‌شد، فیس‌لیفت این خودرو در مدل 2014 دوباره به ایران برگشت ولی این‌بار با نام «نیو اکتیون». این فیس‌لیفت، که شامل طراحی مجدد چراغ‌ها، جلوپنجره و شمای کلی بدنه می‌شد، هرچند جلو بهتری به این کره‌ای بخشیده بود، ولی بازهم تاثیر چندانی در افزایش توجه مشتریان ایرانی به آن نداشت. واردات مقطعی و همچنین عدم شناخت کافی بازار نسبت به ویژگی‌های فنی خوب این خودرو، باعث شد تا نیو اکتیون نیز سرنوشت نامطلوبی مانند سایر محصولات قدیمی سانگ‌یانگ داشته باشد. نیو اکتیون، پس از سال 2015 جای خود را به تیوولی داد

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت
    • توانایی آفرود
    • فرمان بزرگ اما نرم
    • بهبود طراحی (نسبت به قبل)
    • شاسی نردبانی جدا از بدنه
    • پیشرانه تحت لیسانس مرسدس
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • بازار ضعیف‌تر از توسان و اسپورتیج
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 214 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.4 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی‌ بلند جمع و جور
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (C150) - فیس لیفت
  • طول 4465 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1765 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2740 میلی‌متر
  • وزن 1887 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2015
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 214 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.4 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی‌ بلند جمع و جور
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (C150) - فیس لیفت
  • طول 4465 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1765 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2740 میلی‌متر
  • وزن 1936 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 255/60R18
  • چرخ عقب 255/60R18
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
80 دیدگاه

Ostafa1359m(46 روز پیش)

من یه سوال داشتم از دوستان نحوه کار با ظبط نیواکتیون کامفورت و اتصال به بلوتوث رو نتونستم پیدا کنم کسی میتونه راهنماییم کنه؟

Armando2(74 روز پیش)

چجوریه که کنترل پایداری اش رو حذف کردن!؟؟

Shayan1980(88 روز پیش)

من نمیفهمم چچوری که قیمت این‌ ماشین با امکانات خیلی خوب الان ۱ ساله که روی ۶۵۰ تا ۷۰۰ تومنه ،اما قیمت ماشینای دیگه هی داره میره بالا !!!!!! فروشندگان محترم لطفا قیمت پایین نزنید ،بالا خره این ماشین با قابلیت افرودی ،شاسی مستقل و امکانات رفاهی مطلوب ،قطعا از مثلا اسپورتیج ۲۰۱۱ یا توسان فیس قدیم و خیلی ماشینای ۱۰ سال پیش ،خیلی بهتره،

Mm1658 (79 روز پیش)

سلام واقعا همینطوری هست که میگین. این ماشین ارزشش بیشتر از این قیمتهاست. اونهایی که دارن و سوار شدن می دونن که این خودرو نسبت به مدارهای دیگه کره ای چیزی کم نداره که در مسیر های خاکی خیلی هم سرتر هستش.

[email protected](1099 روز پیش)

من مدل لاکچری 2014 رو دو ساله خریدم/از نظر موتوری ماشین خوبیه/ولی گیربکسشو تا حالا 3 بار بردم نمایندگی/حتی باهاش آفرود هم نرفته و نمیرم/متاسفانه هنوز گیربکسش درست نشده و علاوه بر هزینه، برای هر دفعه تعمیر حدود یکهفته معطل میشم بنظرم ارزش خرید نداره

[email protected] (1093 روز پیش)

دوست عزیز شما مطمنا روغن گیربکس عوض نکردید . گیر بکس اکتیون بنز هست . بنده 4 ساله افرود میرم و هر 50000 تا عوض میکنم . مشکلی نداشتم . روغنشو به موقع عوض کنید .نگهداری همه ماشینهای اتومات باید با دقت انجام بشه

hoshyr (743 روز پیش)

دوست عزیز . فرهنگ استفاده از گیربکسهای اتومات متفاوته . شما روغن گیربکس توتال زدی که 3 خطه و مشکل داره . نیاز به نمایندگی نیست 6 خط بزنید مشکلتون حله

AMIR52 KARIMI (226 روز پیش)

روغن که عوض می شه فیلتر گیبس هم باید عوض شه بقیه چیز های درباره نگهداری هم تو گوگل موجوده من اکتیون 200 کار داشتم گیربکس پمپ الان 60 تا کار دارم اونم روغن آیین قوطی فلز ریختم که خوب جواب داده همینطور به قبلی که از صفر دست خودم بود

Ezdar (186 روز پیش)

ایشون می‌فرماید سه بار برده نمایندگی جهت تعمیر گیرکس ، یعنی اونا نفهمیدن مشکل از روغنه که شما همه پاسخ دادید روغن عوض کن، مشکل پیج سانگ یانگ همینه که همه میخوان از ماشینشون فقط تمجید کنند، یکی که حقایق رو میگه و کمک میکنه به شناخت این خودرو میشه مخرب ، بین مکانیک ها این مدل معروف به گیربکس ضعیف و خیلی حساسه ، و تنها ضعفش هم همینه ، وگرنه نسبت ب هم رده هاش و همچنین نیو کوراندو خیلی بهتره

AMIR52 KARIMI (137 روز پیش)

عزیزم نمایندگی روغن ۳ خط میریزه که خیلی ها گیربکس نابود کرده باید برن بیرون بریزن نمایندگی واقعا ضعیفه برن بیرون توتال ۶ خط یا آیسین قوطی فلز ۶ خط بریزن فیلتر گیربکس هم عوض کنن

AMIR52 KARIMI (128 روز پیش)

باید برید سیاهکل پیش اقا اکبری خیلی خوب تعمیر می کنند آدم منصفی هم هست

AMIR52 KARIMI(128 روز پیش)

سلام من چند وقت پیش با این ماشین رفتم ارمنستان و کسایی که جاده ارمنستان رو دیدن میدونن چقد به ماشین فشار میاد بعد از اون از ماشین هنگام شروع حرکت با گاز ۳ هزار یه صدای خیلی کوتاه کم شبیه صدا یاتاقان میاد شما تجربه داشتید؟کارکرد ماشین۶۷۰۰۰

_امیرعلی(757 روز پیش)

اصلا راه نمیره. هیچ ماشینی نداریم تو بازار که شتاب صفرتاصدش ۱۵ باشه، واقعا شاهکاره !!!

کاردرست (738 روز پیش)

اولا این ماشین این قرتی بازیا نیست ثانیا تو این کشور شتاب و سرعت یعنی یه شاهی ثالثا، شما بوگاتی و پورش بیار تو صحرا و تپه ببینم کی چی میگه؟؟!! یعنی دیفرانسیل 3 حالته و شاسی سه لایه مستقلش، بی نظیره که تو کمتر ماشینی از این اسم و رسم دارا پیدا می کنی

احسان رادمانی (706 روز پیش)

راحت تو ده ثانیه صد تارو پرمیکنه تا حالا سوارش شدی؟

رضا44 (491 روز پیش)

ببین مشکل ماشینت چیه؟

امیر ... (452 روز پیش)

از روی کاغذ هیچ چیزی معلوم نمیشه مطمئنم تا حالا نشستی پشت این شاهکار تو این قیمت ؛ که اینو میگی !!!

AMIR52 KARIMI (298 روز پیش)

من توی زمین صاف روی حالت درایو باهاش 12 زدم

amirpz (213 روز پیش)

شتاب این خودرو به اشتباه ۱۴ نوشته شده. این شتاب متعلق به موتور ۲ لیتری دیزلی هست. شتاب صفر تا صد موتور بنزینی ۲.۳ لیتری برابر ۱۲.۵ هست. هم میتونید خودتون تست شتاب بگیرید هم میتونید به سایت outevolution.com مراجعه کنید. شتاب ۱۲.۵ برای ماشینی با این جثه خیلی خوبه. دقت کنید که تیوولی با جثه و شاسی ضعیف تر همین شتاب را داره. ویتارا هم همینطور

_امیرعلی(864 روز پیش)

دوستان خیلی سنگینه و خیلی بلنده، چون موتور خیلی قوی نیست برای مسافرت خودرو خوبی نیست. این ماشین چون شاسی بلنده و دو دیفرانسیل برای آفرود و طبیعت گردی خودرو خوبیه. مشکل سانگ یانگ از روز ورود تامین قطعه و قیمت بالای قطعات بوده.

AMIR52 KARIMI (226 روز پیش)

واسه مسافرت خوب نیست؟! 😐

shahrum m(979 روز پیش)

سلام . من نیو اکتیون ۲۰۱۴ دوسال دارم . ماشین‌خیلی خوب و قویه . تنها ایرادش خشک بودنش اونم بیشتر سمت صندلیهای عقبه . اگه دوستان پیشنهادی برای نرمتر شدن ماشین دارید ممنون میشم اطلاع رسانی کنید .

Inwind (976 روز پیش)

با سلام: بنظر من اگه چنانچه براي چرخ هاي عقب بافر گذاري بشه اين تا حدودي به رفع موضوع كمك مي كنه.

hoshyr (743 روز پیش)

لاستیک 265-60-18 یا 285-60-18 بندازید که استاندارده

امیر علی ۱۳۵۶ (737 روز پیش)

من کلی فنر تعویض کردم بهترین فنر فنر جلوی پاژن رو بندازید عقب ماشین ه کمک فابریک هم بهترینه

AMIR52 KARIMI (226 روز پیش)

کمک جلو سمند بنداز ید عقب ماشین عالی می شه

AMIR52 KARIMI(554 روز پیش)

سلام من نمیدونم دیلایت این ماشین از کجا روشن می شه لطفا راهنمایی کنید

Behdad_m (542 روز پیش)

نیو اکتیون 2014 دی لایت نداره !؟

AMIR52 KARIMI (226 روز پیش)

من تحقیق کردم و متوجه شدم که مدل های 2015 لاکچری که خیلی کمیاب هستن این اپشن رو دارن

Mt87(253 روز پیش)

لطفا دوستانی که اطلاع دارند, اعلام کنند تفاوت لاکچری با کامفورت در چیه ؟

مرتضی هستم! (248 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. بنده مالک این خودرو نیستم اما در تیپ کامفورت، بسیاری از اپشنهای کاربردی، حذف شدن. مثل کنترل پایداری، شیب سنج، ایربگ پرده ای، صندلی برقی، گرمکن صندلی و ... سایر تفاوت اپشن ها و جزییات کاملتر رو لطفا از جداول بالای صفحه مشاهده کنین.

AMIR52 KARIMI (227 روز پیش)

سلام کامفروت سانروف هم نداره

AMIR52 KARIMI (226 روز پیش)

سلام من الان به طور کامل تفاوتش براتون میگم در نمونه فابریک که دستنخورده باشه که من هر دو نوع رو داشتم کامفروت لاستیک باریک تر 225 پهنافکر کنم برای لاکچری 260 باشه، espرو نداره ، کنترل سراشیبی به قول بنگاه هوشی سنج نداره که زیاد مهم نیست این ، مانیتور رو نداره که 90 درصد نصب کردن خود مردم ،گرم کن صندلی رو نداره ،سانروف رو نداره ، تنظیم برقی صندلی رو نداره ،رینگ 16 اینچ 10 پره داره که توی لاکچری 18 ایچه 5 پره نصب کرده شرکت،یه نمونه دیگه هم هست به نام پرستیژ که مدل 2015 هستن که واقعا من انواع مختلف دیدم و نظری نمی شه در موردش داد بعضی ها فقط رینگش 16 هست بقیه رو داره یکی فقط سانروف داره یکی espداره و سانروف بقیه رو نداره اگه چیزی رو از قلم جا نداشتم بقیه دوستان بگن ارادت

AMIR52 KARIMI (226 روز پیش)

کولر اتومات ، نویگیشن، سنسور باران و آینه آنتی تراپ رو یادم رفت

Show More