بررسی مشخصات سانگ یانگ نیو اکتیون
بررسی مشخصات سانگ یانگ نیو اکتیون
بررسی مشخصات سانگ یانگ نیو اکتیون

پس از شکست نسخه‌های اولیه سانگ‌یانگ اکتیون (مدل‌های 2010 تا 2013) در بازار کشورمان، که عمدتا به چهره عجیبش مربوط می‌شد، فیس‌لیفت این خودرو در مدل 2014 دوباره به ایران برگشت ولی این‌بار با نام «نیو اکتیون». این فیس‌لیفت، که شامل طراحی مجدد چراغ‌ها، جلوپنجره و شمای کلی بدنه می‌شد، هرچند جلو بهتری به این کره‌ای بخشیده بود، ولی بازهم تاثیر چندانی در افزایش توجه مشتریان ایرانی به آن نداشت. واردات مقطعی و همچنین عدم شناخت کافی بازار نسبت به ویژگی‌های فنی خوب این خودرو، باعث شد تا نیو اکتیون نیز سرنوشت نامطلوبی مانند سایر محصولات قدیمی سانگ‌یانگ داشته باشد. نیو اکتیون، پس از سال 2015 جای خود را به تیوولی داد

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای سانگ یانگ نیو اکتیون

    • کیفیت ساخت
    • توانایی آفرود
    • فرمان بزرگ اما نرم
    • بهبود طراحی (نسبت به قبل)
    • شاسی نردبانی جدا از بدنه
    • پیشرانه تحت لیسانس مرسدس
  • معایب سانگ یانگ نیو اکتیون

    • واردات محدود
    • بازار ضعیف‌تر از توسان و اسپورتیج

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2014 تا 2015

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 214 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.4 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی‌ بلند جمع و جور
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (C150) - فیس لیفت
  • طول 4465 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1765 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2740 میلی‌متر
  • وزن 1887 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2014 تا 2015

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته
  • گیربکس 6 دنده اتومات با حالت زمستانی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 150 اسب‌بخار
  • گشتاور 214 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.4 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی‌ بلند جمع و جور
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (C150) - فیس لیفت
  • طول 4465 میلی‌متر
  • عرض 1890 میلی‌متر
  • ارتفاع 1765 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2740 میلی‌متر
  • وزن 1936 کیلوگرم
  • حجم باک 75 لیتر
  • چرخ جلو 255/60R18
  • چرخ عقب 255/60R18
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
94 دیدگاه

shahrum m(1409 روز پیش)

سلام . من نیو اکتیون ۲۰۱۴ دوسال دارم . ماشین‌خیلی خوب و قویه . تنها ایرادش خشک بودنش اونم بیشتر سمت صندلیهای عقبه . اگه دوستان پیشنهادی برای نرمتر شدن ماشین دارید ممنون میشم اطلاع رسانی کنید .

Inwind (1406 روز پیش)

با سلام: بنظر من اگه چنانچه براي چرخ هاي عقب بافر گذاري بشه اين تا حدودي به رفع موضوع كمك مي كنه.

hoshyr (1173 روز پیش)

لاستیک 265-60-18 یا 285-60-18 بندازید که استاندارده

امیر علی ۱۳۵۶ (1167 روز پیش)

من کلی فنر تعویض کردم بهترین فنر فنر جلوی پاژن رو بندازید عقب ماشین ه کمک فابریک هم بهترینه

AMIR52 KARIMI (656 روز پیش)

کمک جلو سمند بنداز ید عقب ماشین عالی می شه

vahid123 (130 روز پیش)

قربان راه حلی پیدا کردین؟

Armin5(163 روز پیش)

ماشین عالی و بینظیر برای آفرود و مسافرت با آپشنای های خوب کیفیت عالی موتور بنز امنیت بالا و طراهی بهتر از فیس قدیم

asnnazer09(218 روز پیش)

سلام ماشین بسیار عالی و با وقاری هست

ali.kalantar.1985@gmail.com(1503 روز پیش)

با سلام خدمت دوستان عزیز من لاکچری مدل 2014 دارم 2 ساله از همه چیزش واقعا راضیم به جز 1 مورد : توی سرعت کم یه صدای زوزه مانند داره ماشین که پرس و‌جو‌ کردم گفتن به خاطر طراحی موتورش هست ، ایا واقعا همینطوره ??!? و یه سوال دیگه اینکه داخل ماشین یکم سر و صدا میکنه توی دست اندازها ، کجا ببرم برای صدا گیری?

ja_malekian@yahoo.com (1472 روز پیش)

روغن گیربکس را هر 50 تا عوض کنید

hoshyr (1173 روز پیش)

صدا گیری نمیخواد قفل کاپوت رد کمی گریس بزنید . صدا هم بهتره روغن گیر بکس ادینول 6 خط بزنید دیگه هیچ صدایی احساس نمیکنید

AMIR52 KARIMI (368 روز پیش)

کلا صدای موتور اکتیون توی دور پایین زوزه شکله واسه صدا گیری هم متاسفانه صاحب قبلی ماشین من باند های ماشینو توی جای غیر حرفه ای عوض کرده و سر صدای اتاق بسیار زیاد شده اگر کسی جایی سراغ داره واسه صدا گیری لطفا بگن

hamed66(374 روز پیش)

وقت بخیر لطفا راهنمایی بفرمایید. قصد خرید نیو اکتیون رو دارم راجع به لوازم موتوری و بدنه شنیدم کمیاب و گران قیمت هستش. ایا صحت داره؟

AMIR52 KARIMI (370 روز پیش)

قطعات غیر مصرفی تا حالا عوض کردم نمیدونم چطوره تو شهر خودتون ولی لوازم مصرفی که من عوض کردم (اراک هستم )با اولین مغازه خریدم چون موتورش با خیلی ماشینا مشترکه گیربکس هم اگه مشکل خوردید باید برید سیاهکل پیش آقای اکبری اگه به مشکل خوردید

AMIR52 KARIMI (370 روز پیش)

موتور این ماشین هم اصلا خرابی نداره که بخوایید عوض کنید چیزی رو ولی اگه خراب شد باز آقای اکبری تو سیاهکل فک کنم داشته باشن

hamed66(375 روز پیش)

وقت بخیر دوستانی که این خودرو رو دارن لطفا راهنمایی بفرمایید میخوام برای خرید اقدام کنم منتها شنیدم قطعات این خودرو گرون قیمت و کم یاب هستن. از خیابان چراغ برق تهران هم از فروشگاهی استعلام گرفتم و اینطور گفتن اما ایا این صحت داره یا خیر؟ چه از نظر لوازم بدنه چه موتور و گیربکس؟

_امیرعلی(1294 روز پیش)

دوستان خیلی سنگینه و خیلی بلنده، چون موتور خیلی قوی نیست برای مسافرت خودرو خوبی نیست. این ماشین چون شاسی بلنده و دو دیفرانسیل برای آفرود و طبیعت گردی خودرو خوبیه. مشکل سانگ یانگ از روز ورود تامین قطعه و قیمت بالای قطعات بوده.

AMIR52 KARIMI (656 روز پیش)

واسه مسافرت خوب نیست؟! 😐

Hosein6299 (423 روز پیش)

واسه مسافرت عالیه چون همه جا میره کوه باشه یا دره براش فرقی نداره

_امیرعلی(1187 روز پیش)

اصلا راه نمیره. هیچ ماشینی نداریم تو بازار که شتاب صفرتاصدش ۱۵ باشه، واقعا شاهکاره !!!

کاردرست (1168 روز پیش)

اولا این ماشین این قرتی بازیا نیست ثانیا تو این کشور شتاب و سرعت یعنی یه شاهی ثالثا، شما بوگاتی و پورش بیار تو صحرا و تپه ببینم کی چی میگه؟؟!! یعنی دیفرانسیل 3 حالته و شاسی سه لایه مستقلش، بی نظیره که تو کمتر ماشینی از این اسم و رسم دارا پیدا می کنی

احسان رادمانی (1135 روز پیش)

راحت تو ده ثانیه صد تارو پرمیکنه تا حالا سوارش شدی؟

رضا44 (921 روز پیش)

ببین مشکل ماشینت چیه؟

امیر ... (882 روز پیش)

از روی کاغذ هیچ چیزی معلوم نمیشه مطمئنم تا حالا نشستی پشت این شاهکار تو این قیمت ؛ که اینو میگی !!!

AMIR52 KARIMI (728 روز پیش)

من توی زمین صاف روی حالت درایو باهاش 12 زدم

amirpz (643 روز پیش)

شتاب این خودرو به اشتباه ۱۴ نوشته شده. این شتاب متعلق به موتور ۲ لیتری دیزلی هست. شتاب صفر تا صد موتور بنزینی ۲.۳ لیتری برابر ۱۲.۵ هست. هم میتونید خودتون تست شتاب بگیرید هم میتونید به سایت outevolution.com مراجعه کنید. شتاب ۱۲.۵ برای ماشینی با این جثه خیلی خوبه. دقت کنید که تیوولی با جثه و شاسی ضعیف تر همین شتاب را داره. ویتارا هم همینطور

Hosein6299 (423 روز پیش)

این ماشین آفروده دوست عزیز قدرتیه ...

Hosein6299 (423 روز پیش)

۲تن ماشینه ، معلومه شتابش کمه چون آفرود واقعیه و قدرتیه شاسی قوی و موتور گیربکس محکمش باعث محبوبیتش شده

atlasniro1@gmail.com(1529 روز پیش)

من مدل لاکچری 2014 رو دو ساله خریدم/از نظر موتوری ماشین خوبیه/ولی گیربکسشو تا حالا 3 بار بردم نمایندگی/حتی باهاش آفرود هم نرفته و نمیرم/متاسفانه هنوز گیربکسش درست نشده و علاوه بر هزینه، برای هر دفعه تعمیر حدود یکهفته معطل میشم بنظرم ارزش خرید نداره

ja_malekian@yahoo.com (1523 روز پیش)

دوست عزیز شما مطمنا روغن گیربکس عوض نکردید . گیر بکس اکتیون بنز هست . بنده 4 ساله افرود میرم و هر 50000 تا عوض میکنم . مشکلی نداشتم . روغنشو به موقع عوض کنید .نگهداری همه ماشینهای اتومات باید با دقت انجام بشه

hoshyr (1173 روز پیش)

دوست عزیز . فرهنگ استفاده از گیربکسهای اتومات متفاوته . شما روغن گیربکس توتال زدی که 3 خطه و مشکل داره . نیاز به نمایندگی نیست 6 خط بزنید مشکلتون حله

AMIR52 KARIMI (656 روز پیش)

روغن که عوض می شه فیلتر گیبس هم باید عوض شه بقیه چیز های درباره نگهداری هم تو گوگل موجوده من اکتیون 200 کار داشتم گیربکس پمپ الان 60 تا کار دارم اونم روغن آیین قوطی فلز ریختم که خوب جواب داده همینطور به قبلی که از صفر دست خودم بود

Ezdar (616 روز پیش)

ایشون می‌فرماید سه بار برده نمایندگی جهت تعمیر گیرکس ، یعنی اونا نفهمیدن مشکل از روغنه که شما همه پاسخ دادید روغن عوض کن، مشکل پیج سانگ یانگ همینه که همه میخوان از ماشینشون فقط تمجید کنند، یکی که حقایق رو میگه و کمک میکنه به شناخت این خودرو میشه مخرب ، بین مکانیک ها این مدل معروف به گیربکس ضعیف و خیلی حساسه ، و تنها ضعفش هم همینه ، وگرنه نسبت ب هم رده هاش و همچنین نیو کوراندو خیلی بهتره

AMIR52 KARIMI (567 روز پیش)

عزیزم نمایندگی روغن ۳ خط میریزه که خیلی ها گیربکس نابود کرده باید برن بیرون بریزن نمایندگی واقعا ضعیفه برن بیرون توتال ۶ خط یا آیسین قوطی فلز ۶ خط بریزن فیلتر گیربکس هم عوض کنن

AMIR52 KARIMI (558 روز پیش)

باید برید سیاهکل پیش اقا اکبری خیلی خوب تعمیر می کنند آدم منصفی هم هست

Hosein6299 (423 روز پیش)

از نظر موتور و گیربکس فوق‌العاده مستحکم هست چون تکنولوژی بنزه و فقط باید بموقع روغنش تعویض بشه و از ATF6 استفاده بشه و به اندازه لازم روغن استفاده بشه ظرفیت گیربکسش ۹لیتره که اگر بیشتر استفاده بشه باعث ضربه و حالت سنگینی و تعویض بد دنده‌ها میشه مصرف کمتر هم صدمه میزنه

Armando2(504 روز پیش)

چجوریه که کنترل پایداری اش رو حذف کردن!؟؟

Hosein6299 (423 روز پیش)

کنترل پایداری دارد

Show More