اواخر سال 90 بود که ایرانخودرو، سدان جدیدی را در سبد فروش خود قرار داد که ماحصل دومین همکاریاش با سوزوکی بود؛ خودرویی که کیزاشی نام داشت. سدان زیبا و جسوری که قرار بود در بازار ایران به تولید انبوه برسد و در ابتدا به تعداد کمی وارد شد. کیزاشی برگرفته از کانسپت فوقالعاده زیبایی بود که سال 2007 در
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
دوام فنی
فرمانپذیری
شتابگیری ثانویه
ترمزهای مطمئن
کیفیت ساخت بالا
نقاط ضعف
بازار دستدوم
تعلیق نیمهاسپرت
تریم های سوزوکی کیزاشی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2012مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVTپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
185 اسببخارگشتاور
230 نیوتنمترشتاب
8.8 ثانیهسرعت
205 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4651 میلیمترعرض
1821 میلیمترارتفاع
1481 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1495 کیلوگرمحجم باک
63 لیترچرخ جلو
215/55R17چرخ عقب
215/55R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
7 اسپیکرمانیتور
6.1 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD/DVD - MP3 - iPodسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
7ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه مشکی یا بژایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
samanhiteck 1404/6/8
سلام و عرض ادب , ببخشید شما ها که کیزاشی داشتید ، بین کیزاشی و تیانا کدوم بهتره ، از لحاظ رانندگی و قطعات ؟ یعنی قطعات کدوم راحت تر پیدا میشه؟؟
پاسخ
0
0
0
امیر 1404/5/28
من پیشتر هم دربارهی این خودرو با همین نام کاربری نوشته بودم. امروز، بعد از چند ماه که کیزاشیام را فروختهام و بهجای آن بیامو ۳۲۰ مدل ۲۰۱۸ خریدهام، صادقانه میگویم دلم برای کیزاشی حسابی تنگ شده است. کیزاشی یک خودروی متفاوت و نادر بود؛ کیفیت ساخت و متریال کابینش بهقدری بالا بود که بهجرأت میتوانم بگویم در سطح لکسوس و حتی در برخی موارد، از بیامو سری ۳ بهتر عمل میکرد.
هرچند بیامو جدیدم شتاب و تکنولوژی بیشتری دارد، اما کیزاشی چیزی ارائه میداد که با توجه به قیمتش واقعاً بینظیر بود: تجربهی سواری و کیفیتی همتراز خودروهای چند میلیاردی، با کمتر از نصف آن هزینه. اگر امروز نمونهای تمیز و کمکار از این ماشین پیدا کنید، کوچکترین تردیدی در خریدش نداشته باشید. حیف و صد حیف که این خودرو دیگر تولید نمیشود.
پاسخ
0
0
0
Smohmjdh 1403/1/22
رینگ های 18 اینچیش گویای همه چیز است و خود ناچیز
فقط موندم بین لاماری و پژو508 و این جذاب لعنتی
یکی به فریادم برسع
پاسخ
1
0
1
mohamad amin shafiei 1403/2/12
مكس نكن كيزاشى بى نظيره
0
1
حسینجان 1402/12/7
سلام دوستان کسی مکانیک این ماشینو سراغ داره !؟
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1402/9/20
گیربکس cvt مفت گرونه...همین و بس
پاسخ
1
2
0
سعيد 1402/11/12
گیریبکس ماشینهای چینی بله ولی وقتی با کیزاشی رانندگی میکنی اصلا احساس نمیکنی سی ویتی بسیار پرقدرت من با بی ام وکورس گذاشتم باهاش مساوی شد
1
4




