تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافتهای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشنها نسبت به تیپ V2
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرتپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1268 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدیدفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
firuzlotfi@yahoo,com 1403/12/28
سلام.من مدتی است تارا اتومات V4 گرفته ام.گاها وقتی فرمان را میچرخانم در زیرپایم تکان خوردن کف را احساس میکنم .آیا کسی این مشکل برایش پیش آمده؟ایراد از چیست؟
پاسخ
0
0
0
Hamid612 1403/12/25
سلام
من ۵ ماهه تارا وی۴ دارم و حدود ۱۲ هزارتا رفتم
مزایا: سواری نرم و کابین جادار، سر و صدای موتور توکابین نمیاد و اذیت کننده نیست، گیربکس AT ( به خاطر داشتن حالت اسپرت که در جاده های بین شهری و سربالایی ها خیلی کاربرد داره و همچنین شتاب گیری عالی و قابل قبول، البته توصیه میکنم تو سربالایی ها و سرازیری ها بذارید رو حالت دستی(manual)، امکانات رفاهی قابل قبول ، طراحی زیبای خارجی ، قیمت مناسب تر از شاهین پلاس، مصرف سوخت حدود ۶ ۵ الی ۷ ، هندلینگ خوب
معایب: پرتاب باد کولر ضعیف ،شنیدن صدای باد کنار شیشه درب های جلو تو سرعت بالا( باد داخل نمیاد )، حداکثر سرعت ۱۸۰ حتی در حالت manual
در مجموع خوبه و راضی ام!
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/12/23
تو کشور ما برای اینکه مردم رو مجبور کنن ماشین تولید داخل بی کیفیت و قدیمی بخرن روی واردات ماشین خارجی ۳۰۰ درصد عوارض میذارن که قیمتش بشه چند برابر و مردم از روی ناچاری ماشین ایرانی بی کیفیت و قدیمی بخرن. اما امریکا نرخ بهره بانکی وام خودرو رو صفر درصد تعیین کرده ولی فقط برای افرادی که ماشین آمریکایی می خرن تازه به اولین شرط با کیفیت بودن و بهتر بروز بودن خودرو امریکایی ++یعنی آزادی هر ماشینی رو بدون هزینه تحمیلی بخری ولی اگه وام بدون بهره میخوای ماشین آمریکایی بخر اونم که کیفیت خودرو آمریکایی از بقیه خودروها خیلی بهتر هست و جدیدترین تکنولوژی ها را دارد.
پاسخ
0
0
2
Arshiya00321 1403/12/20
سلام
میخواستم بدونم کشش تارا در سربالایی چگونه هست .آیا باید گیربکس را در حالت تیپ اروتیک قرار دهیم
پاسخ
0
0
0
mehrdad1390 1403/12/16
ماشین خیلی خوبی هست
پاسخ
0
0
0