مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4 LX سال 1402 - 1404

163 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافته‌ای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشن‌ها نسبت به تیپ V2

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرت

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدید

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقب

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - آنتن کوسه‌ای
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا اتوماتیک V4 LX در بازار

تارا اتوماتیک V2

تارا اتوماتیک V2

مقایسه
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

مقایسه
دیدگاه کاربران
Mohamad778 4 روز پیش
یک کلام کولر شاهین پلاس اتومات یا تارا بر برای مناطق گرمسیر بهتره
پاسخ
0
0
0
احسان2047 1404/1/21
من تازه تحویل گرفتم آپشن صندوق پران با حرکت پا حذف شده است
پاسخ
0
0
0
Keivan30 1404/1/18
من ۱۴۰۲ دارم ازش راضیم چند مورد اشکال داشت که رفع کردم مثل کولر .اکثر کولرها برای مناطق سردسیر معتدل جواب میده ولی در شهرهای گرمسیر اصلا .حتی نمایندگی نمی‌دونست چکار باید کرد پیش کولر ساز بردم گاز کولر عوض کرد لوله ها رو سرویس و الان عالی شد .بین ماشینای ایرانی فعلا تارا .دنا پلاس و شاهین پلاس خوب هستن چون خدمات پس از فروش دارن از لحاظ راحتی خوبه فقط تنها ایراد بنظرم یکم استحکام به سپر جلو و عقب میدادن که ضربه گیر باشه خوب میشد با این قیمت‌ها بنظرم تارا ماشین خوبیه
پاسخ
0
0
0
کیا65 1404/1/17
سلام خدمت تارا سوارها عزیزان درکل v1پلاس،یا v4از همه نظر ،کدومش رو بخرم؟ رفتن هر هفته به نمایندگی واسه تعمیر خودش یه چالش وحشت ناکه
پاسخ
1
0
0
Keivan30 1404/1/19
وی ۱ دنده ایی تو ترافیک آدم روانی میکنه ولی وی ۴ اتومات بهتره ااز لحاظ راحتی سرنشین امکانات هم بهتره
0
0
ناصر89 1404/1/17
سلام دوستان، بنده بین تارا v4 و رنو ساندرو استپ وی موندم کدوم رو بخرم لطفا راهنمایی کنید؟؟
پاسخ
1
0
0
Keivan30 1404/1/19
دوست عزیز لوازم تارا همه جا هست ولی رنو چون فرانسه مدتهاس تحریم کرده قطعات ماشین. سخت و گران بدست میاد گزینه وی ۴ انتخاب کن
0
0