مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4 LX سال 1402 - 1403
سال
تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافتهای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشنها نسبت به تیپ V2
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیکپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1268 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدیدفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
2 حالته برقی + 2 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
علیرضا 1403/6/13
سلام
نظرتون با تعویضش با ۲۰۷ پانوراما دستی چیه ؟
پاسخ
1
0
0
Puriyah 1403/6/14
بنظرم اصلا ۲۰۷ با تارا قابل مقایسه نیست،۲۰۷ در اصل همون پژو ۲۰۶ ۲۰ سال پیش هست اپسن و امکانات خاصی هم نداره برا خانواده هم به علت کوچک بودن مناسب نیست اما تارا ماشین بزرگ با صندوق بسیار جادار و مناسب برای خانواده و سفر هست و پلتفرمش مال پژو ۳۰۱ هست که هم بروز تر هم ایمن تر هم سواری بهتری دارد به لحاظ ایمنی تارا اگر مشخصات رو خونده باشید بسیاری از سیستم های ایمنی مهم برای ماشین رو دارد که ۲۰۷ از اینها بی بهره است مثل hsa و tcs که برای خودرو مزیت محسوب می شوند تارا ۴ ایربگ و ۲۰۷ ۲ ایربگ است و بنظر بنده تارا با داشتن پلتفرم ماشینی که در بازار از ۱میلیارد و ۲۰۰ تا بعضا ۱میلیارد و ۵۰۰ قیمت دارد ارزش خرید بالایی دارد
0
0
meyghani 1403/5/28
سلام
دوستان شتاب و کشش تارا اتومات v4 تو سربالایی نسبت به ورژن دستی 6 سرعته چطور هست؟
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/5/31
هیچ مشکلی ندارد سر بالایی منظورتون چیه کوه که نیست ؟ توی سر بالاهایی که در شهر وجود دارند هیچ مشکلی براش پیش نمیاد و خیلی راحت عبور میکند
0
0
حمید 1403/5/20
سلام
درخصوص تارا v4 و v1 کدوم بهتره ؟
با توجه به اتومات بودن که میگن اعتباری به اتومات ایرانی نیست و زود خراب میشه درست یا غلط؟
ممنون میشم به صورت کارشناسی جواب بدید
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/5/31
تارا وی 4 با تارا وی 1 که خیلی تفاوت داره بهتر بود تارا وی 4 با تارا وی 2 مقایسه میکردین گیربکس های ایرانی بله نسبت به گیربکس های کره ای ، ژاپنی خیلی تفاوت دارند ولی نسبت به قیمت این خودرو ماشین ارزنده ایی هست درست در ایران قیمت ماشین های ایرانی یا چینی و ... خیلی گرون تر از جاهای دیگه هست ولی اگر بخواهیم در ایران مقایسه کنیم گیربکس خوبی داره و مشکلی نداره اگر مراقب های لازم برای گیربکس های اتومات رو رعایت کنید متونه تجربه خوبی براتون داشته باشه
0
0
Alimn440 1403/5/19
تارا v4 بنظرتون ماشین خوبیه ؟
پاسخ
2
0
1
شمشیر 1403/5/31
اصلا به قیمتش نمیرزه با پارس فرق چندانی نداره اگر دنبال سانروف و ی سری آپشن ها ضعیف هستی
0
0
Hossini123 1403/5/20
هیچ ماشینی بد نیست فقط نسبت به بودجه ای که داریم باید ازاش انتظار داشت ، بله تارا هم ماشین خوبیه ایراداتی هم دارند ولی در کل ماشین خوب و قابل قبولی هست و در بازار دست دوم هم طرفدار داره
0
0
علی2314 1403/5/17
بین تارا v4 و اریزو ۵ fl کدوم بهتره بنظرتون. البته که قیمتهاش متفاوته
پاسخ
5
0
0
reza 4 روز پیش
اریزو 5باگیربکس cvtبیچارت میکنه نخر من داشتم بیچاره شدم زیر پاش خشک گیربکس افتضاح. فقط اپشن داره کولر ضعیف لطفا سری به نمایندگی های مدیران خودرو بزن متوجه میشی
0
0
Reza14000 1403/5/28
آریزو ۵ ماشین فوق العاده ایه. دو ساله دارم . فوق العادست . قابل مقایسه با ماشینای ایرانی نیست
0
0
Mapoorfalah 1403/5/25
اگه پول اضافی دارین ماشین های چینی بهترین گزینه هستن ولی اگه برای پولتون ارزش قائل هستید بهتره ماشینی بخرید که در آینده هم قابل فروش باشه هم همه جاقابلیت تعمیر داشته باشد
1
0
ناشناس 1403/5/20
صد در صد آریزو۵ ماشین ایرانی رو می خوای بزاری پای ماشین چینی ولی الان به نظرم خرید تارا بهتره چون که الان می تونی ثبت نام کنی ۷۰۰ تومن بعد بفروشی ۱ تومن ولی آریزو۵ باید ثبت نام کنی ۱۳۰۰ بعد بفروشی ۱۴۰۰ صرف نمی کنه
1
0
شمشیر 1403/5/17
قطعا اریزو ۵ اصلا قابل قیاس نیست.........
1
1