• مشخصات فنی automaticv4lx

مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4 LX سال 1402 - 1404

350 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافته‌ای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.6
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
7/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشن‌ها نسبت به تیپ V2

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرت

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدید

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقب

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - آنتن کوسه‌ای
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا اتوماتیک V4 LX در بازار

تارا اتوماتیک V2

تارا اتوماتیک V2

مقایسه
دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

مقایسه
دیدگاه کاربران
mohamad javad 2 روز پیش
سلام دوستان من تجربه رانندگی مو بعد از9000کیلومتر که اکثرا تو جاده بودم و خدمت تون عرض میکنم از نظر نرمی حرف نداره البته به نسبت قیمت و رقبا فقط تو جاده داغ کنه افت توانش محسوس متاسفانه مصرف جاده خوب اما شهر تقریبا11 الی12 میسوزنه و تقه گیربکسش هم زیاده البته قلق داره دست تون بیاد کنار میاین باهاش در مجموع خیییلی خیلی خیلی از سمند و پرشیا و رانا و امثالهم بهتره
پاسخ
0
0
0
Sunset718 3 روز پیش
سلام من تارا v1 vip قراره بهم تحویل بدن لطفا بگین همینو سوار بشم بدم v4 بگیرم یا کلا از تارت بیام بیرون
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 2 روز پیش
وی 4 اگر میتونید تبدیل کنید
0
0
محسن06 1404/9/6
V4 از لحاظ شتاب و قدرت تو دور موتور های بالا راضی کننده اس ؟ از پژو بهتره؟
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 2 روز پیش
اگر دنبال این هستی که خودرویی داشته باشی که هم برای استفاده روزمره مناسب باشد، هم در دور موتور بالا قابل قبول باشد — روی تارا V4 (یا خودرویی با موتور ۴‑سیلندر خطی معقول) حساب نمی‌کنم. این دسته خودروها برای «مصرف سوخت معقول + راحتی شهری + هزینه نگهداری پایین» طراحی شدند، نه برای رانندگی اسپرت. اگر هدف‌ات صرفاً «شتاب و قدرت بالا، تنفس آزاد در دور موتور و لذت رانندگی» است — باید دنبال گزینه‌هایی باشی با موتور قوی‌تر، ترجیحاً با توربو، یا موتورهای خطی با حجم تنظیم مناسب.
0
0
REZMIR 1404/9/1
من 10 سال النود داشتم پارس خودرویی الان این تارا V4 رو گرفتم نرم و روون و اتاق هم زیبا آپشن ها هم معقولانه و کاربردی بنظرم تو ایران بهترینه. یجورایی میشه بهش گفت سراتو صفر تولید داخل
پاسخ
0
1
1
Mousavi2000 1404/8/30
چرا انقدر صدا داره موتورش یه صدای نویز مانند هواپیما میاد نه توربو نه چیزی نرمیش خوبه یکمی از دنا نرمتره ولی من دنا رو میپسندم صندلی عقب هم برای قامت بالای 178 خوب نیست سرت میخوره به سقف عموم ته صفرش روداره v4 ولی جدی نمی ارزه 1و300پول بدی خیلی صدای موتور میاد داخل و گیر بکسش یکمی باگ میده
پاسخ
0
1
0