مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4 LX سال 1402 - 1404

146 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافته‌ای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
5/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
5/10 کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشن‌ها نسبت به تیپ V2

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1404

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرت

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدید

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقب

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - آنتن کوسه‌ای
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تارا اتوماتیک V4 LX در بازار

دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

دنا پلاس EF7 اتوماتیک توربو ساده

مقایسه
تارا اتوماتیک V2

تارا اتوماتیک V2

مقایسه
دیدگاه کاربران
firuzlotfi@yahoo,com 1403/12/28
سلام.من مدتی است تارا اتومات V4 گرفته ام.گاها وقتی فرمان را میچرخانم در زیرپایم تکان خوردن کف را احساس میکنم .آیا کسی این مشکل برایش پیش آمده؟ایراد از چیست؟
پاسخ
0
0
0
Hamid612 1403/12/25
سلام من ۵ ماهه تارا وی۴ دارم و حدود ۱۲ هزارتا رفتم مزایا: سواری نرم و کابین جادار، سر و صدای موتور تو‌کابین نمیاد و اذیت کننده نیست، گیربکس AT ( به خاطر داشتن حالت اسپرت که در جاده های بین شهری و سربالایی ها خیلی کاربرد داره و همچنین شتاب گیری عالی و قابل قبول، البته توصیه میکنم تو سربالایی ها و سرازیری ها بذارید رو حالت دستی(manual)، امکانات رفاهی قابل قبول ، طراحی زیبای خارجی ، قیمت مناسب تر از شاهین پلاس، مصرف سوخت حدود ۶ ۵ الی ۷ ، هندلینگ خوب معایب: پرتاب باد کولر ضعیف ،شنیدن صدای باد کنار شیشه درب های جلو تو سرعت بالا( باد داخل نمیاد )، حداکثر سرعت ۱۸۰ حتی در حالت manual در مجموع خوبه و راضی ام!
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/12/23
تو کشور ما برای اینکه مردم رو مجبور کنن ماشین تولید داخل بی کیفیت و قدیمی بخرن روی واردات ماشین خارجی ۳۰۰ درصد عوارض میذارن که قیمتش بشه چند برابر و مردم از روی ناچاری ماشین ایرانی بی کیفیت و قدیمی بخرن. اما امریکا نرخ بهره بانکی وام خودرو رو صفر درصد تعیین کرده ولی فقط برای افرادی که ماشین آمریکایی می خرن تازه به اولین شرط با کیفیت بودن و بهتر بروز بودن خودرو امریکایی ++یعنی آزادی هر ماشینی رو بدون هزینه تحمیلی بخری ولی اگه وام بدون بهره میخوای ماشین آمریکایی بخر اونم که کیفیت خودرو آمریکایی از بقیه خودروها خیلی بهتر هست و جدیدترین تکنولوژی ها را دارد.
پاسخ
0
0
2
Arshiya00321 1403/12/20
سلام میخواستم بدونم کشش تارا در سربالایی چگونه هست .آیا باید گیربکس را در حالت تیپ اروتیک قرار دهیم
پاسخ
0
0
0
mehrdad1390 1403/12/16
ماشین خیلی خوبی هست
پاسخ
0
0
0