تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافتهای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشنها نسبت به تیپ V2
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2
تریم های تارا اتوماتیک V4
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1405مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرتپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1234 کیلوگرمحجم باک
50 لیترحجم صندوق
640 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
رانندگی هوشمند
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور پایش راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدیدفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران اتومات
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
alifi71 4 روز پیش
سلام من حدودا ۲ سالی تارا v4 اتومات tu5p داشتم واقعا راضی نبودم کولر خیلی بد جوری که هم سرما و هم پرتتب باد خیلی بدی داشت ماشین تو سربالایی بسیار دور موتور بالا میرفت و خوب راه نمیرفت در سرازیری هم خیلی وقتا الکی گاز میخورد و ماشین سرعتی نمیگرفت پلاستیکای داخل هم واقعا حس بدی میداد یعنی حتی ۲۰۷ باز کلی از این بهتره جنس پلاستیکاش بنظرم واقعا سمتش نرید شاید از نظر اپشن خوب باشا ولی فنی قطعا راضی نگه نمیداره
پاسخ
0
2
1
محمد9211 5 روز پیش
احتمالا شیر برقی گیربکسه
پاسخ
0
0
0
منصور 1405/3/21
آقا ماشین تار v4 صفر گرفتم تو حرکت با سرعت حدود ۶ تا هرچه گاز میدم فقط دور موتور میره بالا و تغییری تو سرعت شتاب ماشین نمیده باید پام را تز روی گاز بردارم آروم گاز بدم تا شروع به شتاب و سرعت گیری کنه چرا اینطوریه؟برنامه اش آپدیت کنم درست میشه؟
پاسخ
0
0
1
جپپپپپپپپ 1405/3/20
سلام من یک تارا اتومات قبلش داشتم اصن راضی نبودم خیلی مشکل داشت اصن مشگلات برقی که نگم براتون و قفل در عوض شد چراغ های دیلات پرپر میکردن چراغ ترمز عقب سوخت ترمز هاش مشکل پیدا کرد گیبکسش تقه میزد ماشین هنوز ۵ هزار تا داشت کار کرد ولی خب جادار بود اما الان یک دنا اپشنال گرفتم قیمت ۲۸۵۰ واقعا عالیه اصن یک چیزی میگم یک چیزی میشنوین گیربکس واقعا بیشتر مچه روی دنا تا تارا ماشین با یک بدنه با کیفیت و چراغ های با کیفیت اپشن های بیشتر و اصن چراغ ها پرپر نمکنه الان ۴ هزار تا کارکرد داره هیچ مشکلی نداره واقعا راضیم ازش اصن عوضش نمیکنم به تارا و شاهین
پاسخ
2
4
1
رضا ابوذر 3 روز پیش
دنا با اختلاف بدترین ماشین ایران خودرو است. توربو اتومات داشتم زنده و مرده ام رو اودر جلوی چشمم. فقط تاکید میکنم فقطتو شتاب توب بود ودد سایر پادامترها با اختلاف تارا بهتره. اتاق جادار تارا با اتاق دنا که از ۲۰۶ کوچک تراست ، میزان نفوذ صدای باد بالای ۶۰ کیلومتر که حس میکنی شیشه ها پایینه تو تارا، سروصدای وحشتناک اتاق دنا. البته نه اینکه تارا هیچ ایرادی نداشته باشه بلکه با اختلاف از دنا بهتره.
0
2
Rezaaa25 1405/3/26
اپشن های بیشتر؟!بدنه با کیفیت؟!چراغ های با کیفیت؟!کیفیت میدونی چیه داداش اصلا؟معیار سنجش خوب و بد میدونی چیه؟ ماشین گرفتی برو عشق کن،دیگه چرا چرت و پرت میگی مردمو به دردسر میندازی
1
1
حسین27644 1405/3/20
یعنی از پارس و سمند هم ضعیف تره و مثل پرایده
پاسخ
0
2
0

