تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافتهای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشنها نسبت به تیپ V2
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1404مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیک با حالت برفی و اسپرتپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1268 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدیدفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
mohamad javad 2 روز پیش
سلام دوستان من تجربه رانندگی مو بعد از9000کیلومتر که اکثرا تو جاده بودم و خدمت تون عرض میکنم از نظر نرمی حرف نداره البته به نسبت قیمت و رقبا فقط تو جاده داغ کنه افت توانش محسوس متاسفانه مصرف جاده خوب اما شهر تقریبا11 الی12 میسوزنه و تقه گیربکسش هم زیاده البته قلق داره دست تون بیاد کنار میاین باهاش در مجموع خیییلی خیلی خیلی از سمند و پرشیا و رانا و امثالهم بهتره
پاسخ
0
0
0
Sunset718 3 روز پیش
سلام من تارا v1 vip قراره بهم تحویل بدن لطفا بگین همینو سوار بشم بدم v4 بگیرم یا کلا از تارت بیام بیرون
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 2 روز پیش
وی 4 اگر میتونید تبدیل کنید
0
0
محسن06 1404/9/6
V4 از لحاظ شتاب و قدرت تو دور موتور های بالا راضی کننده اس ؟ از پژو بهتره؟
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 2 روز پیش
اگر دنبال این هستی که خودرویی داشته باشی که هم برای استفاده روزمره مناسب باشد، هم در دور موتور بالا قابل قبول باشد — روی تارا V4 (یا خودرویی با موتور ۴‑سیلندر خطی معقول) حساب نمیکنم. این دسته خودروها برای «مصرف سوخت معقول + راحتی شهری + هزینه نگهداری پایین» طراحی شدند، نه برای رانندگی اسپرت. اگر هدفات صرفاً «شتاب و قدرت بالا، تنفس آزاد در دور موتور و لذت رانندگی» است — باید دنبال گزینههایی باشی با موتور قویتر، ترجیحاً با توربو، یا موتورهای خطی با حجم تنظیم مناسب.
0
0
REZMIR 1404/9/1
من 10 سال النود داشتم پارس خودرویی الان این تارا V4 رو گرفتم نرم و روون و اتاق هم زیبا آپشن ها هم معقولانه و کاربردی بنظرم تو ایران بهترینه. یجورایی میشه بهش گفت سراتو صفر تولید داخل
پاسخ
0
1
1
Mousavi2000 1404/8/30
چرا انقدر صدا داره موتورش یه صدای نویز مانند هواپیما میاد نه توربو نه چیزی نرمیش خوبه یکمی از دنا نرمتره ولی من دنا رو میپسندم صندلی عقب هم برای قامت بالای 178 خوب نیست سرت میخوره به سقف عموم ته صفرش روداره v4 ولی جدی نمی ارزه 1و300پول بدی خیلی صدای موتور میاد داخل و گیر بکسش یکمی باگ میده
پاسخ
0
1
0
