مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4 LX سال 1402 - 1403
سال
تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافتهای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشنها نسبت به تیپ V2
نقاط ضعف
کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، دربها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1402 تا 1403مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتیکپیشرانه
4 سیلندر TU5 پلاسحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
113 اسببخارگشتاور
144 نیوتنمترشتاب
13 ثانیهسرعت
190 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (K132)طول
4519 میلیمترعرض
1748 میلیمترارتفاع
1466 میلیمترفاصله محوری
2652 میلیمتروزن
1268 کیلوگرمحجم باک
50 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدیدفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نشانگر تغییر دنده (GSI)ایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتالکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
2 حالته برقی + 2 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم و پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - آنتن کوسهای درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
سجاد 1403/4/1
بنظرم بدون تعصب بهترین ماشین تولید داخل در حال حاضر بی شک تارا اتوماتیک v4عه
پاسخ
0
0
0
باممم 1403/3/7
سلام
من بین تارا v4 صفر و دنا توربو اتومات آپشنال صفر گیر کردم ،بنظرتون کدومش انتخاب بهتریه ؟
پاسخ
3
0
0
ناشناس 1403/3/10
سلام. ب نظره من دنا پلاس کمی خوشگل تره و شتابشم بهتره اگه شتاب واست مهمه و قیافه دنا پلاسو خیلی دوست داری بگیر ولی تارا هم خیلی جاداره و فوق العاده راحت تر و نرم تره اگه مسافرت زیاد میری یا تایمای زیادیو تو ماشینی بدون شک تارا بگیر چون دردسر های موتور توربو و بنزین و ... رو نداری
1
0
Hossini123 1403/3/7
دنا پلاس اتوماتیک و تارا اتوماتیک باید بگوییم که دنا پلاس عملکرد فنی بهتر و قیمت منطقیتری دارد اما در مقابل، تارا اتوماتیک ایمنی بهتر، سواری نرمتر و کابین جادارتری دارد. از نظر طراحی و آپشن هم میتوانیم به هر دو خودرو امتیاز تقریباً یکسانی بدهیم و سلیقه خریدار خودرو برتر در این بخشها را مشخص خواهد کرد. با این اوصاف، خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک را میتوانیم به خریداران جوانتر و خانوادههای کمجمعیت توصیه کنیم اما اگر سبک رانندگی آرامتری دارید و بیشتر اهل مسافرتهای خانوادگی هستید؛ خرید تارا اتوماتیک برایتان مناسبتر خواهد بود.
1
1
ناشناس 1403/3/7
تارا v4lx امکاناتش بیشتره از صندوق پران بگید تا پلتفرم بروزتر دنا همون سمند سورن هست اتاقش
0
2
ناشناس 1403/3/5
سلام دوستان ، وقت بخیر
دوستان اهل فن و باتجربه ، نظرتون بین تارا v4 و MVM X22 pro MT چیه ؟
X22 ارزش خرید داره یا نه ؟ بازار فروشش دست دومش چطوره ؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/2/26
سلام من تیگو پنج ۹۸ دارم میخواستم تا پولم جور برا خرید تیگو ۷ پرو یه ماشین ایرانی خوش فروش بخرم به نظرتون دنا پلاس توربو اتومات بگیرم یا تار v4
پاسخ
1
0
0
Hossini123 1403/3/5
دنا پلاس اتومات فقط هزینه تعمیر به شدت بالایی داره اگر به خرج بیوفته
0
0
نجفی 1403/2/25
واقعا ب پای برلیانس ۳۳۰میرسه یانه بدون تعصب راستشو بگید.
پاسخ
0
0
0