• مشخصات فنی automaticv4lx

مشخصات فنی تارا اتوماتیک V4 LX سال 1402 - 1403

95 دیدگاه
سال
تارا اتومات V4 که اواخر سال 1401 با نام «تارا اتومات سال» رونمایی شد اما در پاییز 1402 اولین سری آن با نام تارا V4 تیپ LX بدست خریدارانش رسید، در واقع نسخه ارتقایافته‌ای از تارا اتومات V2 است که هم ظاهرش بهبود یافته و هم به لیست امکاناتش، چندین ویژگی جدید اضافه شده. همین ابتدای کار از قسمت فنی
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

پلتفرم ملی IKP1
موتور TU5 پلاس
گیربکس مشترک با دنا اتومات
تغییر موقعیت کلید شیشه بالابرها
بهبود آپشن‌ها نسبت به تیپ V2

نقاط ضعف

کیفیت مونتاژ قطعات بدنه
ضخامت نازک بدنه در سقف، درب‌ها و ...
عدم بهبود فنی نسبت به تیپ V2

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1402 تا 1403

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

6 دنده اتوماتیک

پیشرانه

4 سیلندر TU5 پلاس

حجم موتور

1.6 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

144 نیوتن‌متر

شتاب

13 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (K132)

طول

4519 میلی‌متر

عرض

1748 میلی‌متر

ارتفاع

1466 میلی‌متر

فاصله محوری

2652 میلی‌متر

وزن

1268 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

R16

چرخ عقب

R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - تنظیم برقی نور چراغ - چراغ عقب جدید

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

4 اسپیکر

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - MirrorLink -SD card - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نشانگر تغییر دنده (GSI)

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

4

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

6 حالته برقی

ویژگی صندلی عقب

تاشو

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم و پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - زیر آرنجی جلو و عقب

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه بالابر آنتی‌ترپ راننده - آنتن کوسه‌ای
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
Aeen98 دیروز
سلام من نظر همه دوستانو خوندم فقط تنها موردی که هستش اینه که می‌خوام از دوستانی که V4 خریدن بدونم که کولرش واقعاً توی تابستون خوزستان مشکل داره یا نه
پاسخ
0
0
0
morteza 1403/9/5
تارا v4 بهترین خودرو ایرانی تولیدی بازار. شاهین پلاس هم خوبه.
پاسخ
0
0
1
Fafa 1403/8/29
سلام دوستان من بین تارا اتومات و دنده و جک جی ۴ اتومات و شاهین اتومات موندم میشه یه نفر راهنماییم کنه؟؟ هیچکدومم نمیخوام صفر بردام مدل ۱۴۰۰ نهایت ۴۰۲ میخرم حالا مونده به اینکه دنده باشه یا اتومات
پاسخ
1
0
0
AliKk 1403/9/2
سلام، بین جک و تارا واقعا تارا یه سر و گردن بالا تره، هم از لحاظ نرمی که جک عقبش واقعا سفته و چه از لحاظ سکوت داخل کابین، هیچ کدوم صدای موتور هذیتتون نمی‌کنه ولی جک صدای در و داشبردش بیشتر از تارا هست. از لحاظ جاداری هم جفتشون خوبن ولی تارا جای پای بیشتری داره. از لحاظ امکانات هم تارا بهتره. شاهین هم سوار نشدم ولی موتورش خیلی جالب نیست.
0
0
ناشناس 1403/8/18
با سلام خدمت دوستان عزیز.بنده سه ماهه تارا v4 گرفتم.توی این سه ماهه مهم ترین موردی که خیلی واقعا ازش لذت میبرم عایق بندی کابین و نرمی سواریه.همچنین نداشتن صدای باد در سرعت بالا.از مشکلاتشم میشه گیج بودن گیربکس در بعضی موارد اشاره کرد که بیشتر نرم افزاریه و با ریمپ قابل حله که من هنوز فرصت نکردم ببرم ریمپ کنم.ولی در کل نسبت به ایرانی بودنش واقعا ماشین بدی نیست.موفق و موید باشید.
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/8/9
سلام دوستان ،من میخام بخرم فقط میگن گیر بکس خوبی نداره آیا درست میگن ،ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/8/18
سلام.دوست عزیز اگه منظورتون اتوماته که این گیربکس روی تمامی محصولات اتومات ایرانخودرو و جدیدا روی شاهین پلاس نصب شده.یه سری ایرادات داره که بیشتر نرم افزاریه و قابل حل
0
0