بررسی مشخصات تویوتا اریون
بررسی مشخصات تویوتا اریون
بررسی مشخصات تویوتا اریون
بررسی مشخصات تویوتا اریون

برای تامین نیاز خانواده‌ها به سدانی قدرتمند و بزرگ، تویوتا در سال 2006 آریون را با پیشرانه شش سیلندر و پلتفرم مشترک با مدل محبوب کمری به سبد محصولاتش اضافه کرد. نسل اول آریون از سال 2009 تا 2011 در ایران فروخته می‌شد و نسل دوم آن نیز از 2012 تا 2013 مهمان جاده‌های ایران بود که به‌غیر از تغییر طراحی، تفاوت فنی یا حتی آپشنی خاصی نسبت به نسل گذشته‌اش نداشت. آریون‌های نسل دوم، در دو تیپ «گرند» و «اسپرت» به ایران آمدند که تیپ اسپرت آن با فرمان سه‌شاخه، چراغ‌های زنون، جلوپنجره مشکی، کیت بدنه (سپرهای اسپرت و رکاب‌های جدید) به‌راحتی از تیپ گرند قابل تفکیک است. آریون هم‌اکنون به‌عنوان میانگین تویوتا کمری و سدان‌های گران‌قیمت لکسوس مطرح است و محبوبیت بالایی در کشورمان دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای تویوتا اریون

    • کیفیت ساخت بالا
    • پیشرانه قدرتمند
    • فضای جادار کابین
    • ارزش خرید
  • معایب تویوتا اریون

    • واردات محدود
    • تجهیزاتی کمتر از رقبای کره‌ای

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 268 اسب‌بخار
  • گشتاور 336 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.2 ثانیه
  • سرعت 228 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (XV50)
  • طول 4835 میلی‌متر
  • عرض 1825 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2775 میلی‌متر
  • وزن 1625 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R18
  • چرخ عقب 225/45R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 پره

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 268 اسب‌بخار
  • گشتاور 336 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.2 ثانیه
  • سرعت 228 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (XV50)
  • طول 4835 میلی‌متر
  • عرض 1825 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2775 میلی‌متر
  • وزن 1625 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R18
  • چرخ عقب 225/45R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 10 پره

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
109 دیدگاه

mahya1986(31 روز پیش)

با سلام، تقریبا 10 سالی ماکسیما داشتم، نزدیک به 4 سال تمام هم تی ینا، امسال آریون گرفتم 2010، اگر سواری تی ینا و راحتی کابین دو برابر ماکسیما بود، آریون 4 برابر سواری نرم تر و راحت تر میده. شتاب وحشی غیرقابل کنترلی مثله ماکسیما نداره، اما مثله تی ینا هم بی حال و بی رمق نیست، قطعا احساس ایمنی خیلی بیشتری نسبت به ماکسیما داره و علیرغم حجم موتور بزرگتر مصرف بنزین بسیار پایینی داره بطوریکه در بزرگراه های بین شهری مصرف صدی 7 لیتر رو تجربه کردم با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و دور موتور 2200 دور در دقیقه. به هیچ عنوان اون کوبش های عقب ماکسیما و در رفتن عقب ر و ندارید، آپشن ها بنظرم برای کسی که از نیسان به سدان لوکس تویوتا مهاجرت کرده کافی و حتی زیاد هم هست که البته خوب در مدل مشابه در مقایسه با ماکسیمای 1389 2 برابر بیشتر پرداخت می کنید و به همون نسبت هزینه های نگهداری (سرویس های دوره ای 2 الی 4 برابر) بیشتر میشه. من البته کمی گرونتر خریدم بخاطر کم کارکرد و بدون رنگ بودن ماشین ولی ارزشش رو داشت و قطعا پشیمان نمی شوید چون بعد از ماکسیما (شاید هم بشه گفت تی ینا) تنها سدانی که یک نیسان سوار (بهتره بگم ماکسیماسوار رو ارضا میکنه فقط همین آریونه. البته از نظر من گرندش قشنگ تر، شکیل تر و رخ بهتری داره نسبت به نسخه اسپرت که البته سلیقه ایه ولی همون صندلی پارچه ای اسپرت کمی باعث شده تا قشنگی صندلی چرم گرند رو نداشته باشه به کل کابین. بازم میگم اگخ سلیقه سواری تون سدان سایز بزرگ 6 سیلندر هست با امکانات و ایمنی و نرمی و سرعت و شتاب خیلی عالی

Ak2003(113 روز پیش)

سلام دوستان وقت بخیر. آکورد 2016 یا آریون اسپرت 2013؟

Sina005(475 روز پیش)

سلام من می خواستم ماشین بخرم ولی بین اریون و کادنزا و جنسیس موندم لطفا راهنمایی ‌کنید ممنون می شوم

محمد هاشمی (450 روز پیش)

سلام اپشن میخای کره ای کیفت ساخت و دوام میخای ژاپنی

Salehi (425 روز پیش)

سلام دوست عزیز اگه برات کیفیت و سرعت مهمه حتما اریون بگیر ولی اگه آپشن میخوای جنسیس بگیر ولی کادنزا رو اصلا توصیه نمیکنم

1483 (419 روز پیش)

اگه ماهی ۲۰ تا۳۰ میلیون درامد داری یه جنسیس بخر که وقتی میری تعمیرگاه و تعویض روغنی راحت کارت بکشی، اگه درآمد ۵تا ۹ تومن داری آریون بخر د دائم برو سفر و حال کن

2030MohammadAmin (139 روز پیش)

به نظرم جنسیس پر آپشن قدرتمند لوکس اما آریون فقط نرمه

j_s(792 روز پیش)

سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من ماشین ژاپنی دوست دارم داداشم مزدا 3 قدیم داره هم شتابش عالیه و حس خاصی داره و هم کیفیتش خودم هم مزدا 3 نیو دوست دارم هم اریون 2013 اما اریون سوار نشدم کدوم بهتره?

a.m.b.n (656 روز پیش)

مزدا3 کجا و آریون کجا

VahidReza (419 روز پیش)

صد درصد آریون ، ده تا مزدا ۳ بیاری هم به خوبی آریون کفایت نمیکنه

V8V8V8 (319 روز پیش)

مزدا عالیه اما مقایسش با اریون اشتباهه چونکه اریون موتور v6 داره کابین بزرگتر و راحت تر خیلی بهتره از مزدا اگه میخای بگیری حتما اریون بگیر

Mh89 (273 روز پیش)

آریون خیلی خیلی بهتره ظاهرش عالیه درسته که یک کم امکاناتش کمه ولی ازشش رو داره نرم ، زیبا ، متریال عالی ، چراغ های زیبا و .........

momen (217 روز پیش)

آریون اونقدر جاداره که یه مزدا تو صندوق عقبش جا میشه . اگر شتاب آریون رو مزدا داشت که با اون وزن سبک پرواز میکرد . به جز مصرف سوخت مزدا دیگه در هیچ موردی بهتر از آریون نیست .

Gdghffhffggd (185 روز پیش)

خب معلومه اریون بهتره بعدشم شما خودت اگه میخواستی بین اریون و مزدا ۳ یه ماشین انتخاب کنی خدایی اریونو انتخواب نمیکردی؟

MM2 (154 روز پیش)

آریون

Saeed500 (144 روز پیش)

من مزدا قدیم دارم عااااالیه اما دنبال ی ماشین خفن تر از اینم دارم رو اریون مانور میدم

King763(174 روز پیش)

سلام دوستان ببخشید تا 1.5 یا 1.6 میلیارد از بین سوناتا هیبرید و النترا 2018 و تلیسمان E3 و آزرا و آریون چه ماشینیو پیشنهاد میدید 🙏

Had1 (169 روز پیش)

اریون

Amir9186Eli (164 روز پیش)

سلام صد درصد تالیسمان E3 اگه تونستی ۲۰۱۸ چون از لحاظ همه چیز عالیه مثل قدرت یا شتاب و آپشن

MM2 (154 روز پیش)

قطعا تالیسمان

تویوتا(414 روز پیش)

سلام . تویوتا آریون فیس ۲۰۱۱ بهتره واسه خرید و سوار شدن و لذت رانندگی یا تویوتا آریون فیس ۲۰۱۳ اسپرت؟؟؟؟ فقط طراحی داخلی و بیرونی بگین‌کدوما بهتره و اگه تفاوت دیگه ای دارن بگین

iran (259 روز پیش)

۲۰۱۱

Gdghffhffggd (185 روز پیش)

خب تفاوت دیگشون اینه که اریون ۲۰۱۳ ۵ سانت طول و عرض بیشتری داره و مصرف سوختش ۹.۳ لیتره درحالی که مدل ۲۰۱۱ ۹.۹ لیتره و اریون ۲۰۱۱ ارتفاع نور اتومات داره و مه شکن عقب و اریون ۲۰۱۳ اینه عقب الکتروکرومیک داره و اینه جانبی با گرم کن ولی اگه میخای اپشن بیشتر داشته باشه مدل ۲۰۱۳ اریون گرند گزینه پر اپشن تر و مناسب تریه

تویوتا(395 روز پیش)

سلام دوستان لطفا راهنمایی کنین . قصد خرید خودرو تا ۱۲۰۰ دارم . از لحاظ لذت سواری ، نرمی و هندلینگ و قدرت موتور بهم بگین از بین این خودروها و ارزش خرید کدوما بیشتره و همچنین بازار دسته دوم کدوما بهتره . تویوتا آریون ۲۰۱۱ ، وراکروز ۲۰۱۱ ، جنسیس ۲۰۱۱ ، و گرنجور ۲۰۱۳ . این خودروهای گفتم از لحاظ قیمتی نزدیک به هم هستن . لطفا بگین کدوما بهتره از لحاظ ارزش خرید و سواری نرم و لذت رانندگی

reza60s (392 روز پیش)

همشون ماشینهای خوبین زیاد فکر نکن از هر کدوم تمیزش گیرت اومد بگیر

Mostafa60 (334 روز پیش)

کره ای مدل پایینش سرطانه اما ژاپن بی آزاره

Pr (211 روز پیش)

قطعا تا الان ماشینتون رو خریدید ولی باید بگم که بین این چهار گزینه انتخاب آسون نیست اول همه اینکه گرنجور 2013 رو بیخیال شید چون نسبت به بقیه مدل ها. زیاد حرفی برای گفتن نداره بین سه مدل دیگه بازار خرید و فروش یکسانه اگه. آپشن و لوکسی میخواید جنسیس خیلی خوبه تو این رنج اما برسیم به وراکروز و اریون که تجربه سواری دو سه ساله هردوشون رو داشتم وراکروز حس قدرت یک شاسی بلند هیکلی رو خیلی خوب بهتون القا میکنه و پشت فرمونش حس خوبی داره آپشن ها کمی از اریون بیشتره فضای خودرو بینهایت راضی کنندس و موتور صدای بسیار جذابی داره اریون به سبب تویوتا بودنش واقعا بی ازاره خیلی کم خرجه و واقعا خرجی نداره سواری نرم و دلنشینی داره و موتوری داره که جایی جاتون نمیزاره و به مراتب به دلیل وزن و آیرودینامیک از وراکروز چابک تره کیفیت قطعات خوب و با کیفیته ولی پشت اریون نشستن آدمو پیر نشون میده بنظرم

VahidReza(419 روز پیش)

تویوتا آریون تولیدش تموم شد واقعا حیف افسانه ای بود دوران خودش زمانی که اومد ایران یدونه گرند رو گرفتم رینگ مدل بالا فابریک انداختم روش. کیت اگزوز بستم عجب صدایی میداد با موتور شیش سیلندرش. چراغ ها رو اسپرت زنون کردم و صندلی های رو چرم . دور فرمان رو چوبی کردم رو قسمت چوبیش عکس پرچم ژاپن رو گذاشتم که ماشین ژاپنی دارم و پیش دوستام پز بدم. چه زود گذشت . خیلی بده مشکل مالی باعث بشه ماشینی که رویاشو داشتی و کلی خاطره باهاش سر کردی رو بفروشی 💔😔

V8V8V8 (364 روز پیش)

اره واقعا سخته درکتون میکنم☹

iran (259 روز پیش)

سلام بله منم یدونه دارم خیلی خوبه

Fn (228 روز پیش)

ماشینو که نابود کردی😮

samanmsc(313 روز پیش)

سلام دوستان تفاوتهای آریون های سال (2009-2011) با (2012-2013) در چیه؟؟ فقظ شکل ظاهریش؟؟

Shahaabb(402 روز پیش)

پدر یکی از دوستان صمیمی من که همسایه هم هستیم یکی شا چند سال داره. چندین بار باهاش مسافت طولانی با دوستم رفتیم در جریان همه خرج و مخارج قطعات ا همه چیش هستم. همه چیش عالیه عالی. ولی یه موردی که واسه من خیلی عجیبه اینه که من خواهرم اینا نیسان تیانا مونتاژ دارن سوار اونم خیلی شدم و سفر رفتیم. من همیشه روی تویوتا نظر خاصی دارم. ولی الان قطعات تویوتا را که مقایسه میکنم وحشتناک گرون شده. خیلی غیر منطقی. انگار کیفیت قطعات تیانا بالاتر از آریون. مثلا با اینکه تیانا یکم کارکردش بالاتره ولی چرم صندلی هاش عین روز اول. مثلا صندلی ها آریونه یکم یه حالی شده. یا داشبورتش بعضی وقت ا صدا میده. چند وقت پیش ا یه قسمت زیر و بندش ا برده بود تعمیر کرده بود. من همیشه فکر میکردم تویوتا باید خیلی کیفیتش بالاتر از این حرف ا باشه. ولی عجیبه تیانا هه بعد نه سال تا حالا هیچ خرجی نداشته یا حتی داخل اتاقش بی صدا تره.

Show More