برای تامین نیاز خانواده‌ها به سدانی قدرتمند و بزرگ، تویوتا در سال 2006 آریون را با پیشرانه شش سیلندر و پلتفرم مشترک با مدل محبوب کمری به سبد محصولاتش اضافه کرد. نسل اول آریون از سال 2009 تا 2011 در ایران فروخته می‌شد و نسل دوم آن نیز از 2012 تا 2013 مهمان جاده‌های ایران بود که به‌غیر از تغییر طراحی، تفاوت فنی یا حتی آپشنی خاصی نسبت به نسل گذشته‌اش نداشت. آریون‌های نسل دوم، در دو تیپ «گرند» و «اسپرت» به ایران آمدند که تیپ اسپرت آن با فرمان سه‌شاخه، چراغ‌های زنون، جلوپنجره مشکی، کیت بدنه (سپرهای اسپرت و رکاب‌های جدید) به‌راحتی از تیپ گرند قابل تفکیک است. آریون هم‌اکنون به‌عنوان میانگین تویوتا کمری و سدان‌های گران‌قیمت لکسوس مطرح است و محبوبیت بالایی در کشورمان دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • کیفیت ساخت بالا
    • پیشرانه قدرتمند
    • فضای جادار کابین
    • ارزش خرید
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • تجهیزاتی کمتر از رقبای کره‌ای
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 268 اسب‌بخار
  • گشتاور 336 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.2 ثانیه
  • سرعت 228 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (XV50)
  • طول 4835 میلی‌متر
  • عرض 1825 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2775 میلی‌متر
  • وزن 1625 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R18
  • چرخ عقب 225/45R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 پره
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 268 اسب‌بخار
  • گشتاور 336 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.2 ثانیه
  • سرعت 228 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (XV50)
  • طول 4835 میلی‌متر
  • عرض 1825 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2775 میلی‌متر
  • وزن 1625 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 225/45R18
  • چرخ عقب 225/45R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 10 پره
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

88 دیدگاه

تویوتا(10 روز پیش)

سلام دوستان لطفا راهنمایی کنین . قصد خرید خودرو تا ۱۲۰۰ دارم . از لحاظ لذت سواری ، نرمی و هندلینگ و قدرت موتور بهم بگین از بین این خودروها و ارزش خرید کدوما بیشتره و همچنین بازار دسته دوم کدوما بهتره . تویوتا آریون ۲۰۱۱ ، وراکروز ۲۰۱۱ ، جنسیس ۲۰۱۱ ، و گرنجور ۲۰۱۳ . این خودروهای گفتم از لحاظ قیمتی نزدیک به هم هستن . لطفا بگین کدوما بهتره از لحاظ ارزش خرید و سواری نرم و لذت رانندگی

reza60s (6 روز پیش)

همشون ماشینهای خوبین زیاد فکر نکن از هر کدوم تمیزش گیرت اومد بگیر

Shahaabb(16 روز پیش)

پدر یکی از دوستان صمیمی من که همسایه هم هستیم یکی شا چند سال داره. چندین بار باهاش مسافت طولانی با دوستم رفتیم در جریان همه خرج و مخارج قطعات ا همه چیش هستم. همه چیش عالیه عالی. ولی یه موردی که واسه من خیلی عجیبه اینه که من خواهرم اینا نیسان تیانا مونتاژ دارن سوار اونم خیلی شدم و سفر رفتیم. من همیشه روی تویوتا نظر خاصی دارم. ولی الان قطعات تویوتا را که مقایسه میکنم وحشتناک گرون شده. خیلی غیر منطقی. انگار کیفیت قطعات تیانا بالاتر از آریون. مثلا با اینکه تیانا یکم کارکردش بالاتره ولی چرم صندلی هاش عین روز اول. مثلا صندلی ها آریونه یکم یه حالی شده. یا داشبورتش بعضی وقت ا صدا میده. چند وقت پیش ا یه قسمت زیر و بندش ا برده بود تعمیر کرده بود. من همیشه فکر میکردم تویوتا باید خیلی کیفیتش بالاتر از این حرف ا باشه. ولی عجیبه تیانا هه بعد نه سال تا حالا هیچ خرجی نداشته یا حتی داخل اتاقش بی صدا تره.

تویوتا(29 روز پیش)

سلام . تویوتا آریون فیس ۲۰۱۱ بهتره واسه خرید و سوار شدن و لذت رانندگی یا تویوتا آریون فیس ۲۰۱۳ اسپرت؟؟؟؟ فقط طراحی داخلی و بیرونی بگین‌کدوما بهتره و اگه تفاوت دیگه ای دارن بگین

j_s(406 روز پیش)

سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من ماشین ژاپنی دوست دارم داداشم مزدا 3 قدیم داره هم شتابش عالیه و حس خاصی داره و هم کیفیتش خودم هم مزدا 3 نیو دوست دارم هم اریون 2013 اما اریون سوار نشدم کدوم بهتره?

a.m.b.n (270 روز پیش)

مزدا3 کجا و آریون کجا

VahidReza (33 روز پیش)

صد درصد آریون ، ده تا مزدا ۳ بیاری هم به خوبی آریون کفایت نمیکنه

Roozbehfarzad(828 روز پیش)

سلام خدمت همه دوستان بنده بعداز خریدن بنز C350-2012,BMW-528-2015,X4-2015,وتعدادی ماشینهای دیگه تصمیم به خرید و امتحان تویوتا اریون گرفتم بدون کوچکترین جانب داری تجربیات خودم رو بیان می کنم نه اینکه الان نمی تومن بنز وبی ام و بخرم قدرت ‌شتاب مثال زدنی مصرف بنزین معقول استهلاک صفر هزینه نگهداری صفر فرمانپذیری عالی فضای جادار کابین کشش ‌عملکرد مثال زدنی ظاهر شخصیتی کابین ساده و مسلط سواری بدون استرس وارتعاش در جاده تعدادی از محاسن اریون است. ترمزهای ضعیف در سرعتهای بالای ۱۸۰ ظاهر معمولی و غیر لوکس وامروزی محدودیت سرعت روی ۲۱۵ نداشتن اپشن به طور کلی هم تعدادی از معایب اریون ۲۰۱۳هست بنظر بنده که دوساله الان اریون دارم و وقتی پشتش میشینم دلم نمیخاد به چیز دیگه ایی فکر کنم اینقدر که خوبه👌👌👌😩

JVD (635 روز پیش)

برادر بی ام و 528 داشتی بعد پشت آریون میشنی دلت نمیخواد حتی به 528 فکر کنی؟ بنظرت میشه باور کرد؟ آخه داریم بالاتر از حس لذت سواری با 528؟ مگه اینکه کسی نتونه از پس هزینه هاش بر بیاد.

You see me (572 روز پیش)

Jvd همچین میگی مگه داریم بهتر از 528 که انگار رولزرویز سویپتیل هستش...داداش،با حساب هزینه های نگهداری،قدرت مناسب و لازم،پول نگرفتن به خاطر برند تویوتا سره اینو یادت باشه! اکثر افسانه های اتوموبیل هم تو ژاپن بودن و الان هم هستن...مثل تویوتا سوپرا که واقعا رویاست،نیسان اسکای لاین و جی تی ار که اصلا سفینه بودن،مزدا xr7 و xr8 که خدایه دریفت بودن،میتسوبیشی لنسر و ۳۰۰۰ وeclipse،سوبارو لگاسی و...،خیلی ماشینهای دیگه که بخوام بشمارم باس تا شب برات بنویسم... اصلا حرفی نداری برا گفتن،یه متلکی تو بحث جدی😉😎

JVD (432 روز پیش)

You see me سعی کنید بر اساس اطلاعات تجربی نظرتون رو درج کنید بلکه سایرین هم استفاده ببرن، خوندن یه سری مطالب تو نت و نوشتنش صرفا از روی تعصب فایده ای نداره. موفق باشید

Amirreza1362 (159 روز پیش)

شما به اینا میگی افسانه ؟ پس وایسا بگم افسانه یعنی چی ، یعنی slr ، یعنی clk ، یعنی a8 ، یعنی بی ام و i8 ، یعنی r8 ، یعنی sl300 ، یعنی پانامرا ، یعنی بیتل ، یعنی شرکتای مالک رولز رویس و بنتلی و میباخ

VahidReza (33 روز پیش)

آقا امیر رضا باهاتون موافقم ولی bmw i8 افسانه است؟ فقط شتاب داره بقیه چیزاش که خیلی ضعیفه موتورش ۳ سیلندره تو بهش میگی افسانه

VahidReza(33 روز پیش)

تویوتا آریون تولیدش تموم شد واقعا حیف افسانه ای بود دوران خودش زمانی که اومد ایران یدونه گرند رو گرفتم رینگ مدل بالا فابریک انداختم روش. کیت اگزوز بستم عجب صدایی میداد با موتور شیش سیلندرش. چراغ ها رو اسپرت زنون کردم و صندلی های رو چرم . دور فرمان رو چوبی کردم رو قسمت چوبیش عکس پرچم ژاپن رو گذاشتم که ماشین ژاپنی دارم و پیش دوستام پز بدم. چه زود گذشت . خیلی بده مشکل مالی باعث بشه ماشینی که رویاشو داشتی و کلی خاطره باهاش سر کردی رو بفروشی 💔😔

تویوتا(41 روز پیش)

سلام . آریون ۲۰۱۱ یا گرنجور ۲۰۱۳؟

VahidReza (33 روز پیش)

صد درصد آریون ، دوام و سرعت و قدرت و کیفیت و دوام . گرنجور فقط آپشن داره که اونم یه ذره بیشتر از نسخه گرند آریون هست

Sina005(89 روز پیش)

سلام من می خواستم ماشین بخرم ولی بین اریون و کادنزا و جنسیس موندم لطفا راهنمایی ‌کنید ممنون می شوم

محمد هاشمی (65 روز پیش)

سلام اپشن میخای کره ای کیفت ساخت و دوام میخای ژاپنی

Salehi (40 روز پیش)

سلام دوست عزیز اگه برات کیفیت و سرعت مهمه حتما اریون بگیر ولی اگه آپشن میخوای جنسیس بگیر ولی کادنزا رو اصلا توصیه نمیکنم

1483 (33 روز پیش)

اگه ماهی ۲۰ تا۳۰ میلیون درامد داری یه جنسیس بخر که وقتی میری تعمیرگاه و تعویض روغنی راحت کارت بکشی، اگه درآمد ۵تا ۹ تومن داری آریون بخر د دائم برو سفر و حال کن

VahidReza(54 روز پیش)

فرق گرند و اسپرت چیه؟

Salehi (40 روز پیش)

فرقش داخل آپشن و نمای ظاهری هست نمای ظاهری اریون اسپرت جذاب تر و جنگجو تر هست ولی آپشن های نسخه گرند بیشتر تفاوت آپشن هاشون ابنه که نسخه گرند آفتابگیر شیشه عقب برقی و چراغ شور داره و afs یا همون چرخش جراغ سر پیچ داره

Qwerty(91 روز پیش)

با سلام نظر من اینه که اکورد بهتره هم کیفیت هم قیافه ممنون

Show More