مشخصات فنی تویوتا اریون اسپرت سال 2012 - 2013
سال
برای تامین نیاز خانوادهها به سدانی قدرتمند و بزرگ، تویوتا در سال 2006 آریون را با پیشرانه شش سیلندر و پلتفرم مشترک با مدل محبوب کمری به سبد محصولاتش اضافه کرد. نسل اول آریون از سال 2009 تا 2011 در ایران فروخته میشد و نسل دوم آن نیز از 2012 تا 2013 مهمان جادههای ایران بود که بهغیر از تغییر
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
پیشرانه قدرتمند
فضای جادار کابین
ارزش خرید
نقاط ضعف
واردات محدود
تجهیزاتی کمتر از رقبای کرهای
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2012 تا 2013مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتوماتپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
3.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
268 اسببخارگشتاور
336 نیوتنمترشتاب
7.2 ثانیهسرعت
228 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (XV50)طول
4835 میلیمترعرض
1825 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2775 میلیمتروزن
1625 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
225/45R18چرخ عقب
225/45R18سایر ویژگیها
رینگ 5 پرهسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان سه شاخه اسپرتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفریمانیتور
6.1 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - MP3 - SD card - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
6 حالته برقیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم فیبرکربنی و آلومینیومی متالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
پرده برقی عقب - کیت اسپرت بدنه - جلوپنجره مشکی درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
mp313 1403/4/23
سلام خدمت بزرگواران
بنده این سؤال رو در صفحات مربوط به ماشین های نامبرده دیگر هم منتشر خواهم کرد و این سوال برای بنده بیشتر جنبه ی اطلاع رسانی و افزایش آگاهی هست.
اگر مبحث قیمت را کنار بزارید و در مابقی فاکتور ها اجماع کنید ، ترتیب شما از بین ماشین های 6 سیلندر زیر کدام هست؟
۱)آزرا کالیفرنیا (۲۰۱۱) ۲)تویوتا آریون
۳)کیا اپیروس ۴)جنسیس سدان
۵)ماکسیما دنده ۶)بنز e350
لطفا ترتیب مد نظرتون و دلیل انتخابتون رو هم بفرمایید
نظر بنده پس از جمع بندی مختصر :
۱)تویوتا اریون
۲)ماکسیما دنده ای
۳)کیا اپیروس
۴)بنز e350
۵)جنسیس سدان
۶)ازرا کالیفرنیا
دلیلم هم چون بنده در ماشین زیاد دنبال اپشن نیستم مخصوصا اپشن های مسخره ، به همین علت دوام ، استهلاک پایین ، نرمی سواری ، هندلینگ ، ساپورت قطعات ، ساپورت تعمیر ، قدرت ، سازگاری با بنزین موجود و... مد نظرم هست
پاسخ
1
1
2
ناشناس 1403/9/4
🤣🤣🤣
0
1
mp313 1403/3/15
باسلام خدمت دوستان
بنده در مورد موتور و گیربکس آریون در هر ۳ مدلش سوال داشتم ( گرند ۹-۱۱ ، گرند ۱۲و۱۳ و اسپرت ۱۲ و ۱۳)میخوام بدونم همونطور که روی کاغذ موتور گیبرکسشون یکی هست آیا در عمل هم یکی هست یا اینکه در گرند فیس جدید از گرند فیس قدیم بهتر شده؟
و در کل به غیر از ظاهر و داخل ماشین آیا در هر دو مدل گرند تفاوت دیگه ای وجود داره یا خیر؟
تشکر
پاسخ
1
0
1
alisalamati 1403/3/19
نسخه قدیمی: دارای طراحی مشابه کمری با چراغهای عقب ذوزنقهای و نوار کرومی نسخه جدید (فیسلیفت): طراحی مدرنتر با تغییرات در جلوپنجره، چراغهای عقب، و نوار کرومی نسل اول آریون (2009-2011): این نسل از آریون با پلتفرم کمری تولید شد و تفاوت فنی نسبت به نسل قبلیاش نداشت نسل دوم آریون (2012-2013): این نسل در دو تیپ گرند و اسپرت عرضه شد. تیپ اسپرت با فرمان سهشاخه، چراغهای زنون، جلو پنجره مشکی و کیت بدنه (سپرهای اسپرت و رکابهای جدید) قابل تشخیص است. همچنین مدل SE (Special Edition) نیز چهره جوانتری نسبت به مدل گرند دارد1 آریون گرند دارای موتور ۳.۵ لیتری شش سیلندر با ۲۴ سوپاپ است که قدرتی معادل ۲۶۸ اسببخار را در دور ۶۲۰۰ ارائه میدهد. گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک شش سرعته دارد و به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت در حدود ۷.۴ ثانیه میرسد. مصرف سوخت این خودرو حدود ۹.۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است آریون گرند با رینگهای ۱۷ اینچی، فرمان نرم و واکنشهای خوب در هندلینگ، ایمنی مناسبی را نیز ارائه میدهد. در بخش ایمنی، دارای بسته هفت تایی کیسههوا است و در سال ۲۰۱۲ از سازمان ANCAP
0
1
ژاپن 1402/5/21
بالاش ندارییییم، تجربه ماکسیما ، تینا، جنسیس،اپتیما، c200, سوناتا، آزرا رو داشتم. نمیگم بقیه ماشین ها خوب نیستن، ولی اگه بخوای همه معیار ها رو در نظر بگیرید به اریون میرسید. بعضی ها از کسری آپشن اریونمیگن که درسته ولی کی تو این جاده ها از سنسور بین خطوط و اینجور چیزا استفاده میکنه. به شخصه برای جاده های ایران دنبال ماشینی هستم که کف ماشین نگیره،تو دست انداز و چاله چوله نکوبه، هندلینگ خوبی داشته باشه و سیستم تعلیق نرم، حساس نبودن موتور به بنزین بی کیفیت، هزینه پایین، بازار فروش خوب، که همه این گزینه ها در کنار هم اکثرا تو ماشین های ژاپنی پیدا میشه ، حالا اگه دنبال قدرت و شتاب هم باشید که میشه اریون یا لوکس اریون که میشه لکسوس es350. با اریون کروز رو گزاشته بودم رو ۲۰۰ تا راحت تو اتوبان زنجان به قزوین نصفه شب میومدم، فقط اتوبوس هایی که لاین ۳ میچسبن به گاردریل رو اعصاب بودن😁 تنها آپشنی که بنظرم اریون نیاز داره یه سرد کن صندلیه
پاسخ
2
1
5
mp313 1403/2/7
دوست عزیز اریون از چه نظر به جنسیس سدان نمیرسه؟ اگه اپشن و زیبایی درون و بیرون ماشین منظورته بله نمیرسه اونم تازه سلیقه ای هست . ولی از نظر دوام ، شتاب ، قدرت ، سرعت ، خدمات و کیفیت بالاتره. جنسیس با اینکه موتورش ۳.۸ لیتری هست ولی چون از اریون سنگین تره ، توی درگ و شتاب عقب میوفته. آریون یه ماشین تمام عیاره فقط چارتا اپشن نداره که اونم فدای بقیه خوبی هاش.
2
2
ناشناس 1403/1/9
ب جنسیس سدان نمیرسه هیچ جوره اگه تجربه داری باید بدونی بدونی اینو
1
3
mahya1986 1401/4/22
با سلام، تقریبا 10 سالی ماکسیما داشتم، نزدیک به 4 سال تمام هم تی ینا، امسال آریون گرفتم 2010، اگر سواری تی ینا و راحتی کابین دو برابر ماکسیما بود، آریون 4 برابر سواری نرم تر و راحت تر میده. شتاب وحشی غیرقابل کنترلی مثله ماکسیما نداره، اما مثله تی ینا هم بی حال و بی رمق نیست، قطعا احساس ایمنی خیلی بیشتری نسبت به ماکسیما داره و علیرغم حجم موتور بزرگتر مصرف بنزین بسیار پایینی داره بطوریکه در بزرگراه های بین شهری مصرف صدی 7 لیتر رو تجربه کردم با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و دور موتور 2200 دور در دقیقه. به هیچ عنوان اون کوبش های عقب ماکسیما و در رفتن عقب ر و ندارید، آپشن ها بنظرم برای کسی که از نیسان به سدان لوکس تویوتا مهاجرت کرده کافی و حتی زیاد هم هست که البته خوب در مدل مشابه در مقایسه با ماکسیمای 1389 2 برابر بیشتر پرداخت می کنید و به همون نسبت هزینه های نگهداری (سرویس های دوره ای 2 الی 4 برابر) بیشتر میشه. من البته کمی گرونتر خریدم بخاطر کم کارکرد و بدون رنگ بودن ماشین ولی ارزشش رو داشت و قطعا پشیمان نمی شوید چون بعد از ماکسیما (شاید هم بشه گفت تی ینا) تنها سدانی که یک نیسان سوار (بهتره بگم ماکسیماسوار رو ارضا میکنه فقط همین آریونه. البته از نظر من گرندش قشنگ تر، شکیل تر و رخ بهتری داره نسبت به نسخه اسپرت که البته سلیقه ایه ولی همون صندلی پارچه ای اسپرت کمی باعث شده تا قشنگی صندلی چرم گرند رو نداشته باشه به کل کابین. بازم میگم اگخ سلیقه سواری تون سدان سایز بزرگ 6 سیلندر هست با امکانات و ایمنی و نرمی و سرعت و شتاب خیلی عالی
پاسخ
1
1
2
sajad1984 1402/5/21
سلام دوست عزیز چطور می گید که شتاب ماکسیما از اریون بیشتره چون این اصلا حقیقت نداره تنها چیزی که باعث میشه فکرکنید شتاب ماکسیما بهتره شتاب کذبیه که داره یعنی احساس می کنید که شتاب بهتری داره من اریون داشتم و ماکسیما دستی هم داشتم با دوتاشون تست شتاب گرفتم و قابل مقایسه نیستن ولی ماکسیما یه حسی بهتون می ده و به صندلی میچسبونه که فکر کنید شتاب بهتری و داره و اصلا اینجوری نیست.
1
2
Ak2003 1401/2/3
سلام دوستان وقت بخیر. آکورد 2016 یا آریون اسپرت 2013؟
پاسخ
1
0
0
ناشناس 1403/1/8
سلام صد درصد آریون البته اگه آپشن خوب میخوای آکورد بگیر ولی اگه شتاب میخوای آریون
0
0