



برای تامین نیاز خانوادهها به سدانی قدرتمند و بزرگ، تویوتا در سال 2006 آریون را با پیشرانه شش سیلندر و پلتفرم مشترک با مدل محبوب کمری به سبد محصولاتش اضافه کرد. نسل اول آریون از سال 2009 تا 2011 در ایران فروخته میشد و نسل دوم آن نیز از 2012 تا 2013 مهمان جادههای ایران بود که بهغیر از تغییر طراحی، تفاوت فنی یا حتی آپشنی خاصی نسبت به نسل گذشتهاش نداشت. آریونهای نسل دوم، در دو تیپ «گرند» و «اسپرت» به ایران آمدند که تیپ اسپرت آن با فرمان سهشاخه، چراغهای زنون، جلوپنجره مشکی، کیت بدنه (سپرهای اسپرت و رکابهای جدید) بهراحتی از تیپ گرند قابل تفکیک است. آریون هماکنون بهعنوان میانگین تویوتا کمری و سدانهای گرانقیمت لکسوس مطرح است و محبوبیت بالایی در کشورمان دارد.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای تویوتا اریون
- کیفیت ساخت بالا
- پیشرانه قدرتمند
- فضای جادار کابین
- ارزش خرید
-
معایب تویوتا اریون
- واردات محدود
- تجهیزاتی کمتر از رقبای کرهای
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 6 دنده اتومات
- پیشرانه 6 سیلندر
- حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 268 اسببخار
- گشتاور 336 نیوتنمتر
- شتاب 7.2 ثانیه
- سرعت 228 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم (XV50)
- طول 4835 میلیمتر
- عرض 1825 میلیمتر
- ارتفاع 1470 میلیمتر
- فاصله محوری 2775 میلیمتر
- وزن 1625 کیلوگرم
- حجم باک 70 لیتر
- چرخ جلو 225/45R18
- چرخ عقب 225/45R18
- سایر ویژگیها رینگ 5 پره
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو زنون
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
- سایر ویژگی فرمان فرمان سه شاخه اسپرت
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 6.1 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - SD card - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی
- صندلی سرنشین جلو 6 حالته برقی
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم فیبرکربنی و آلومینیومی متال
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری پرده برقی عقب - کیت اسپرت بدنه - جلوپنجره مشکی
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 6 دنده اتومات
- پیشرانه 6 سیلندر
- حجم موتور 3.5 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 268 اسببخار
- گشتاور 336 نیوتنمتر
- شتاب 7.2 ثانیه
- سرعت 228 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 9.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان متوسط
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل دوم (XV50)
- طول 4835 میلیمتر
- عرض 1825 میلیمتر
- ارتفاع 1470 میلیمتر
- فاصله محوری 2775 میلیمتر
- وزن 1625 کیلوگرم
- حجم باک 70 لیتر
- چرخ جلو 225/45R18
- چرخ عقب 225/45R18
- سایر ویژگیها رینگ 10 پره
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری
- مانیتور 7 اینچی لمسی (6.1 اینچی لمسی استاندارد)
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - MP3 - SD card - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 6
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب
-
کول باکس
- صندلی راننده 8 حالته برقی - مموری
- صندلی سرنشین جلو 6 حالته برقی
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین تریم چوب
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری پرده برقی عقب - تزیینات کرومی بدنه - جلوپنجره کرومی
خودروهای مشابه
-
هوندا آکورد
2013
-
کیا کادنزا
2013
-
هیوندای آزرا (گرنجور)
2013
نام
شماره تلفن
ایمیل
Sina005
سلام من می خواستم ماشین بخرم ولی بین اریون و کادنزا و جنسیس موندم لطفا راهنمایی کنید ممنون می شوم
محمد هاشمی
سلام اپشن میخای کره ای کیفت ساخت و دوام میخای ژاپنی
Salehi
سلام دوست عزیز اگه برات کیفیت و سرعت مهمه حتما اریون بگیر ولی اگه آپشن میخوای جنسیس بگیر ولی کادنزا رو اصلا توصیه نمیکنم
1483
اگه ماهی ۲۰ تا۳۰ میلیون درامد داری یه جنسیس بخر که وقتی میری تعمیرگاه و تعویض روغنی راحت کارت بکشی، اگه درآمد ۵تا ۹ تومن داری آریون بخر د دائم برو سفر و حال کن
2030MohammadAmin
به نظرم جنسیس پر آپشن قدرتمند لوکس اما آریون فقط نرمه
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
سلام دوستان کمکم کنید من برای همه چیز مهمه هم آپشن هم موتور و سرعت و قدرت بنظر شما آزرا 2012بخرم یا آریون 2010یا سانتافه 2016یا ازرا2011یا پرادو 2007 کدومو بخرم اگه ماشین بهتری هم سراغ دارید لطفاً معرفی کنید
Saman68kh
دوست عزیز Aaaaaa اگر همه چی برات مهمه پراید بخر😁
mahya1986
با سلام، تقریبا 10 سالی ماکسیما داشتم، نزدیک به 4 سال تمام هم تی ینا، امسال آریون گرفتم 2010، اگر سواری تی ینا و راحتی کابین دو برابر ماکسیما بود، آریون 4 برابر سواری نرم تر و راحت تر میده. شتاب وحشی غیرقابل کنترلی مثله ماکسیما نداره، اما مثله تی ینا هم بی حال و بی رمق نیست، قطعا احساس ایمنی خیلی بیشتری نسبت به ماکسیما داره و علیرغم حجم موتور بزرگتر مصرف بنزین بسیار پایینی داره بطوریکه در بزرگراه های بین شهری مصرف صدی 7 لیتر رو تجربه کردم با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت و دور موتور 2200 دور در دقیقه. به هیچ عنوان اون کوبش های عقب ماکسیما و در رفتن عقب ر و ندارید، آپشن ها بنظرم برای کسی که از نیسان به سدان لوکس تویوتا مهاجرت کرده کافی و حتی زیاد هم هست که البته خوب در مدل مشابه در مقایسه با ماکسیمای 1389 2 برابر بیشتر پرداخت می کنید و به همون نسبت هزینه های نگهداری (سرویس های دوره ای 2 الی 4 برابر) بیشتر میشه. من البته کمی گرونتر خریدم بخاطر کم کارکرد و بدون رنگ بودن ماشین ولی ارزشش رو داشت و قطعا پشیمان نمی شوید چون بعد از ماکسیما (شاید هم بشه گفت تی ینا) تنها سدانی که یک نیسان سوار (بهتره بگم ماکسیماسوار رو ارضا میکنه فقط همین آریونه. البته از نظر من گرندش قشنگ تر، شکیل تر و رخ بهتری داره نسبت به نسخه اسپرت که البته سلیقه ایه ولی همون صندلی پارچه ای اسپرت کمی باعث شده تا قشنگی صندلی چرم گرند رو نداشته باشه به کل کابین. بازم میگم اگخ سلیقه سواری تون سدان سایز بزرگ 6 سیلندر هست با امکانات و ایمنی و نرمی و سرعت و شتاب خیلی عالی
Ak2003
سلام دوستان وقت بخیر. آکورد 2016 یا آریون اسپرت 2013؟
j_s
سلام دوستان لطفا راهنمایی کنید من ماشین ژاپنی دوست دارم داداشم مزدا 3 قدیم داره هم شتابش عالیه و حس خاصی داره و هم کیفیتش خودم هم مزدا 3 نیو دوست دارم هم اریون 2013 اما اریون سوار نشدم کدوم بهتره?
a.m.b.n
مزدا3 کجا و آریون کجا
VahidReza
صد درصد آریون ، ده تا مزدا ۳ بیاری هم به خوبی آریون کفایت نمیکنه
V8V8V8
مزدا عالیه اما مقایسش با اریون اشتباهه چونکه اریون موتور v6 داره کابین بزرگتر و راحت تر خیلی بهتره از مزدا اگه میخای بگیری حتما اریون بگیر
Mh89
آریون خیلی خیلی بهتره ظاهرش عالیه درسته که یک کم امکاناتش کمه ولی ازشش رو داره نرم ، زیبا ، متریال عالی ، چراغ های زیبا و .........
momen
آریون اونقدر جاداره که یه مزدا تو صندوق عقبش جا میشه . اگر شتاب آریون رو مزدا داشت که با اون وزن سبک پرواز میکرد . به جز مصرف سوخت مزدا دیگه در هیچ موردی بهتر از آریون نیست .
Gdghffhffggd
خب معلومه اریون بهتره بعدشم شما خودت اگه میخواستی بین اریون و مزدا ۳ یه ماشین انتخاب کنی خدایی اریونو انتخواب نمیکردی؟
MM2
آریون
Saeed500
من مزدا قدیم دارم عااااالیه اما دنبال ی ماشین خفن تر از اینم دارم رو اریون مانور میدم
King763
سلام دوستان ببخشید تا 1.5 یا 1.6 میلیارد از بین سوناتا هیبرید و النترا 2018 و تلیسمان E3 و آزرا و آریون چه ماشینیو پیشنهاد میدید 🙏
Had1
اریون
Amir9186Eli
سلام صد درصد تالیسمان E3 اگه تونستی ۲۰۱۸ چون از لحاظ همه چیز عالیه مثل قدرت یا شتاب و آپشن
MM2
قطعا تالیسمان
تویوتا
سلام . تویوتا آریون فیس ۲۰۱۱ بهتره واسه خرید و سوار شدن و لذت رانندگی یا تویوتا آریون فیس ۲۰۱۳ اسپرت؟؟؟؟ فقط طراحی داخلی و بیرونی بگینکدوما بهتره و اگه تفاوت دیگه ای دارن بگین
iran
۲۰۱۱
Gdghffhffggd
خب تفاوت دیگشون اینه که اریون ۲۰۱۳ ۵ سانت طول و عرض بیشتری داره و مصرف سوختش ۹.۳ لیتره درحالی که مدل ۲۰۱۱ ۹.۹ لیتره و اریون ۲۰۱۱ ارتفاع نور اتومات داره و مه شکن عقب و اریون ۲۰۱۳ اینه عقب الکتروکرومیک داره و اینه جانبی با گرم کن ولی اگه میخای اپشن بیشتر داشته باشه مدل ۲۰۱۳ اریون گرند گزینه پر اپشن تر و مناسب تریه
تویوتا
سلام دوستان لطفا راهنمایی کنین . قصد خرید خودرو تا ۱۲۰۰ دارم . از لحاظ لذت سواری ، نرمی و هندلینگ و قدرت موتور بهم بگین از بین این خودروها و ارزش خرید کدوما بیشتره و همچنین بازار دسته دوم کدوما بهتره . تویوتا آریون ۲۰۱۱ ، وراکروز ۲۰۱۱ ، جنسیس ۲۰۱۱ ، و گرنجور ۲۰۱۳ . این خودروهای گفتم از لحاظ قیمتی نزدیک به هم هستن . لطفا بگین کدوما بهتره از لحاظ ارزش خرید و سواری نرم و لذت رانندگی
reza60s
همشون ماشینهای خوبین زیاد فکر نکن از هر کدوم تمیزش گیرت اومد بگیر
Mostafa60
کره ای مدل پایینش سرطانه اما ژاپن بی آزاره
Pr
قطعا تا الان ماشینتون رو خریدید ولی باید بگم که بین این چهار گزینه انتخاب آسون نیست اول همه اینکه گرنجور 2013 رو بیخیال شید چون نسبت به بقیه مدل ها. زیاد حرفی برای گفتن نداره بین سه مدل دیگه بازار خرید و فروش یکسانه اگه. آپشن و لوکسی میخواید جنسیس خیلی خوبه تو این رنج اما برسیم به وراکروز و اریون که تجربه سواری دو سه ساله هردوشون رو داشتم وراکروز حس قدرت یک شاسی بلند هیکلی رو خیلی خوب بهتون القا میکنه و پشت فرمونش حس خوبی داره آپشن ها کمی از اریون بیشتره فضای خودرو بینهایت راضی کنندس و موتور صدای بسیار جذابی داره اریون به سبب تویوتا بودنش واقعا بی ازاره خیلی کم خرجه و واقعا خرجی نداره سواری نرم و دلنشینی داره و موتوری داره که جایی جاتون نمیزاره و به مراتب به دلیل وزن و آیرودینامیک از وراکروز چابک تره کیفیت قطعات خوب و با کیفیته ولی پشت اریون نشستن آدمو پیر نشون میده بنظرم
VahidReza
تویوتا آریون تولیدش تموم شد واقعا حیف افسانه ای بود دوران خودش زمانی که اومد ایران یدونه گرند رو گرفتم رینگ مدل بالا فابریک انداختم روش. کیت اگزوز بستم عجب صدایی میداد با موتور شیش سیلندرش. چراغ ها رو اسپرت زنون کردم و صندلی های رو چرم . دور فرمان رو چوبی کردم رو قسمت چوبیش عکس پرچم ژاپن رو گذاشتم که ماشین ژاپنی دارم و پیش دوستام پز بدم. چه زود گذشت . خیلی بده مشکل مالی باعث بشه ماشینی که رویاشو داشتی و کلی خاطره باهاش سر کردی رو بفروشی 💔😔
V8V8V8
اره واقعا سخته درکتون میکنم☹
iran
سلام بله منم یدونه دارم خیلی خوبه
Fn
ماشینو که نابود کردی😮
samanmsc
سلام دوستان تفاوتهای آریون های سال (2009-2011) با (2012-2013) در چیه؟؟ فقظ شکل ظاهریش؟؟
Shahaabb
پدر یکی از دوستان صمیمی من که همسایه هم هستیم یکی شا چند سال داره. چندین بار باهاش مسافت طولانی با دوستم رفتیم در جریان همه خرج و مخارج قطعات ا همه چیش هستم. همه چیش عالیه عالی. ولی یه موردی که واسه من خیلی عجیبه اینه که من خواهرم اینا نیسان تیانا مونتاژ دارن سوار اونم خیلی شدم و سفر رفتیم. من همیشه روی تویوتا نظر خاصی دارم. ولی الان قطعات تویوتا را که مقایسه میکنم وحشتناک گرون شده. خیلی غیر منطقی. انگار کیفیت قطعات تیانا بالاتر از آریون. مثلا با اینکه تیانا یکم کارکردش بالاتره ولی چرم صندلی هاش عین روز اول. مثلا صندلی ها آریونه یکم یه حالی شده. یا داشبورتش بعضی وقت ا صدا میده. چند وقت پیش ا یه قسمت زیر و بندش ا برده بود تعمیر کرده بود. من همیشه فکر میکردم تویوتا باید خیلی کیفیتش بالاتر از این حرف ا باشه. ولی عجیبه تیانا هه بعد نه سال تا حالا هیچ خرجی نداشته یا حتی داخل اتاقش بی صدا تره.