بررسی مشخصات تویوتا کمری هیبرید
بررسی مشخصات تویوتا کمری هیبرید
بررسی مشخصات تویوتا کمری هیبرید

کمری هیبریدی ابتدا از مدل 2015 و در سه تیپ SE و LE و XLE به ایران آمد که تیپ SE، ارزان‌ترین و البته کمیاب‌ترین تیپ و XLE نیز فول‌ترین تیپ آن بود. به‌لحاظ ظاهری، XLE را می‌توان از سراگزوزهای کرومی، دی‌لایت‌های LED در سپر جلو و رینگ‌های کرومی‌اش تشخیص داد. به لحاظ تجهیزات نیز تیپ XLE بالاتر از LE بود و تجهیزات بهتری داشت مثل: روکش چرم صندلی‌ها، صندلی برقی شاگرد، تنظیم برقی گودی کمر راننده، گرمکن صندلی‌های جلو و آینه عقب الکتروکرومیک با نشانگر قطب‌نما. همچنین آپشن‌هایی مانند سنسور جلو، سنسورهای نقطه کور و تغییرلاین، سیستم پخش JBL و شارژر وایرلس در تیپ LE هیبریدی وجود ندارد و تنها برای تیپ XLE هیبریدی قابل سفارش بود. قدرت موتور الکتریکی این ژاپنی حدود 44 اسب‌بخار است که نسبت به قدرت 39 اسبی موتور الکتریکی سوناتا LF هیبریدی تفاوت چندانی ندارد، اما کمری به لطف پیشرانه بنزینی حجیم‌ترش، شتاب تند و تیزتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. چه در سوناتا هیبریدی و چه در کمری هیبریدی، نمی‌توان خودرو را در حالت تمام‌برقی قرار داد چراکه تعویض قدرت (میان موتور الکتریکی و بنزینی) توسط ECU و بدون دخالت راننده انجام می‌شود. اگر باتری‌ها این خودرو شارژ باشند، در هنگام استارت‌زدن یا حرکت با سرعت کم یا حتی درجا کار کردن، موتور الکتریکی وارد مدار می‌شود، اما در غیراینصورت (مثلا با افزایش ناگهانی سرعت) پیشرانه بنزینی به کمک‌تان می‌آید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای تویوتا کمری هیبرید

    • کیفیت ساخت بالا
    • فضای جادار کابین
    • مصرف سوخت
    • شارژر وایرلس (آپشن)
    • تعلیقی نرم‌تر از رقبای کره‌ای
    • شتابی بهتر از سوناتا هیبریدی
  • معایب تویوتا کمری هیبرید

    • واردات محدود
    • پیچیدگی فنی
    • تجهیزاتی کمتر از رقبای کره‌ای

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2015 تا 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس E-CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی
  • حجم موتور 2.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 200 اسب‌بخار
  • گشتاور 230 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.8 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل پنجم (XV50) - فیس لیفت
  • طول 4850 میلی‌متر
  • عرض 1825 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2775 میلی‌متر
  • وزن 1581 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 205/65R16
  • چرخ عقب 205/65R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - برقی)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2015 تا 2017

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس E-CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی
  • حجم موتور 2.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 200 اسب‌بخار
  • گشتاور 230 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.8 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان متوسط
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل پنجم (XV50) - فیس لیفت
  • طول 4850 میلی‌متر
  • عرض 1825 میلی‌متر
  • ارتفاع 1470 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2775 میلی‌متر
  • وزن 1626 کیلوگرم
  • حجم باک 70 لیتر
  • چرخ جلو 215/55R17
  • چرخ عقب 215/55R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - برقی)
  • سایر ویژگی‌ها
89 دیدگاه

رضا مرادی(935 روز پیش)

سلام، من اوایل خرید این ماشین پایین تر در موردش نظر دادم (رضا مرادی) پس از یکسال و نیم استفاده از این ماشین نظرم رو میگم : کم مصرف، با کیفیت، جادار،نرم،بی صدا،گیربکس معرکه،شتاب و سرعت و مانور پذیری عالی،ترمز خوب،تقریبا چند روزی میشه فروختمش به آشنا، این ماشین مرگ نداره،من تقریبا صفر گرفته بودم و بعد از پنجاه هزار کیلومتر رانندگی دقیقا مثل روز اولش بود، اردیبهشت کیش بودم جهت کنجکاوی سوار یه نمونه تاکسی اش شدم که از بابت باز و بسته شدن درب ها و کیفیت کابین و رانندگی هیچ تفاوتی با ماشین من نداشت و وقتی کارکرد خودرو رو از راننده پرسیدم تعجب کردم، ۷۵۰ هزار کیلومتر، بعد از این همه کارکرد هیچ فرقی با ماشین من که ۵۰ هزار تا کار کرده بود نداشت هیچ فرقی ، اگر قصد خرید این ماشین رو دارین یک لحظه هم شک نکنید من باهاش تا نزدیک های قله درفک گیلان هم رفتم اگه بشناسین میدونین چه مسیر پر چالشیه، این ماشین تو سربالایی و جاده آفرودی اگه زیرش نخوره نا امیدتون نمیکنه ، یه سربالایی تو دماوند سانتافه و سورنتو با خودکشی رفتن بالا من با این ماشین بدون کوچکترین هرزگردی و تلاش رفتم ،بعد از یه مدت رانندگی عاشق صندلی های راحت و رفتار ماشین تو سرعت گیر ها و دست اندازها میشین.

M.os (930 روز پیش)

اولا حالت خوبه!😦🧐😐 داداش سانتافه ۲ دف به زور رفته تو آسون رفتی ، اینو باید به یه سری آدم بگی که مشکل ذهنی دارن تا باور کنن ! با تعصب لطفا نظر ندین! دوما از لحاظ مصرف سوخت و زیبایی بدنه و اتاق و کیفیت کلی کابین و اپشن های زیاد ، سوناتا هیبرید خیلی بهتره ! از لحاظ شتاب ( نه سرعت ) و تعلیق نرم و کیفیت اصلی کابین رادار ها در مدل فول ، کمری هیبرید برتره! بدون تعصب بگین تا کسی به اشتباه تصمیم نگیره

رضا مرادی (859 روز پیش)

خطاب به جناب M.os پدرم سال ۹۶ سانتافه نیو داشت، ماشین با حالت دو دیفرانسیل هم انقدر بی بخار بود که تو برف پل ورودی در رو نتونست بره بالا تا بتونیم بندازیمش داخل حیاط، آخر سر مجبور شدیم از عقب تر سرعت بگیریم تا بتونیم یه شیب خیلی خیلی جزیی رو بریم بالا، این تفکر رو از سرتون بیرون کنید که فلان ماشین دو دف هست مگه به دو دیفرانسیل بودنه؟؟ ماشین به جز دو دیفرانسیل بودن باید قدرت و گشتاور بالا داشته باشه ،سورنتو و سانتافه ای که جلو چشمم تو سربالایی خودشون رو کشتن برن بالا با کلی گرد و خاک و هرزگردی آبروی هرچی دودیفرانسیله بردن، نمیشه از هر چیزی فیلمبرداری کرد وگرنه برا افرادی که باور نمیکنن فیلم میگرفتم و میفرستادم ، شما اگه به کمری هیبرید دسترسی داری یه سر باهاش تو جاده تقریبا ناهموار برو یه جا ماشین رو سه لنگ کن ببین رفتارش چطوره؟

1483 (843 روز پیش)

قدرت موتور کمری از سانتافه بهتره نه اینکه سانتافه نره بالا کمری با اینکه دودیفرانسیل نیست شتابش از سانتافه و توسان بهتره و سریعتر میره بالا ولی توسان سانتافه و... ایمنتر میرن بالا

Amrkh (769 روز پیش)

آقا انقدر بحث الکی نکنید تهش میخواید از تپه برید بالا دیگه حالا چه کمری چه سانتافه تازه می‌رسید بالا تپه میبینید به پراید اون بالا پارک کرده🤣

1483 (748 روز پیش)

فک میکنن مردم چون سانتافه کراس اور هست یعنی شاسی هست؟ داداش شاسی لندکروز سلطان، پرادو..تازه راوفور سردمدار همه ی کراس اورهایی مثل سانتافه توسان کولئوس... اولا سانتافه واقعا به خاطر وزنش و موتور گیبرکس کم کششی که داره واقعا کم میاره، همه میگن همه.رفیقمم داره میگه، سوارش شدم دیدم، نه خیلی کم بیاره، جولوی راوفور و کمری هیبرید، کمری اریون، اینا کم میاره واقعا چون وزنش بالاست موتورش ضعیفه، ما که پول نداریم ب۷ریم کمری ولی خدایی برو بخون شتاب و حجم موتور و گشتاور و اینارو بیا با کمری مقایسه کن

123123Parham (747 روز پیش)

اقا ابوالفضل راست میگه بابا تهش ماشین ت خودش رو میکشه میره بالا تهش میبین ۴ تا پراید و تیبا اون بالا پارک کردن بالای ۱۰ دفعه این اتفاق برای ما پیش اومده با توسان ix35 رفتیم بالا همه مونده بودیم بعد دیدیم اون بالا یک پراید خیلی شیک و تمیز پارکه

Mostafa60 (721 روز پیش)

شما ماشی ژاپنی سوار نشدی واقعا کم استهلاک اما ماشینای کره ۱۰۰هزار به بعد باید با تعمیرگاه قرارداد ببندی

taha hossini (696 روز پیش)

آقای mos به کل نباید کمری رو با سانتافه مقایسه کرد (گرچه سانتافه اصلا زور راه رفتن ندارد ) کار ما با سوناتا که با این ماشین مقایسه میشه نرمی =کمری موتوری و راه رفتن =کمری فضای کابین=مساوی کیفیت=کمری ظاهر =سلیقه آپشن =سوناتا سوناتا خودشو بکشه به کمری نمی‌رسه اصلا تیوتا که میاد وسط هیوندا باید بره یه گوشه وایسه و بگه من آپشن دارم ولی تیوتا فقط بگه تیوتام کافیه ممنون که نظرم رو خوندید

taha hossini (696 روز پیش)

با سلام دوباره در نظر قبلیم گفتم کمری با سانتافه مقایسه نمیشه اما الان با کمری کاری ندارم سانتافه درسته ماشین دو دیفرانسیل هست و کراس اور اما موتور به نصبت به وزنش هیچی نیست و راه نمیره و گیربکس خوبی هم نداده که به راه رفتنش کمک کنه سانتافه تو سربالایی جاده هم کم میاره چه برسه به آفرود 😒😒😒 فقط یه دکمه گذاشته که دلت خوش باشه دو دیفرانسیل زیر پاته ممنون که دوباره نظر دومن رو خوندید

1483 (672 روز پیش)

سانتافه توسان کولئوس مطلقا ماشین افرود نیستن... افرود ها حضرت لندکروز پرادو.حتی مدیر ما پورشه داره شاسی فول میگه بدرد افرود یا جاده هایی که خیلی پرچالش و سربالایی و سنگ داشته باشه نمیخوره، داره میفروشه میگه یه راوفور میخرم بقیه پولشم میزارم کنار

Masqala (637 روز پیش)

در خصوص مقایسه ماشینها توی شرایط خاص مثل برف و سر بالایی بنظرم بیشتر از اینکه دو دف و تک دف بودن و حتی قدرت ماشبن مهم باشه تبحر راننده مهم هست و حتی عامل اصلی. من در مسیر دریاچه تار دیدم که ازیک سربالایی پاژن نتونست بره ولی آوانته سر و ته کرد و دنده عقب رفت. توی دراز نو در قسمت خاکی اش یکی از این شاسی بلندهای شهری نکیشید ولی یه پراید خیلی راحت و بدون هرز گردی و گرد و خاک بالا رفت. تو همین ورده و برغان به سمت آتشگاه که مسیرسربالایی تندی هست ویخ زده بود . همه ماشینها مانده بودند که توشون یه پرادو هم بود که نتونست و داشت زنجیر می بست که یک ۴۰۵ پر مسافر به راحتی و بدون لیز خوردن رفت بالا... مثال خودم رو عرض کنم... باسانتافه ۳۵۰۰ هر دو چرخ افتادند تو دو چاله مجزا. هر چه زور زدم ماشبن رفت پایین و کف چسبید. یه پسر ح جوون که آفرود داشت . اجازه خواست بشینه پشت فرمون ودرش بیاره. با عصبایت پیاده شدم و برای اینکه گرد و خاک اذیتم نکنه چند قدم دور شدم. وقتی برگشتم ببینم چکار می کنه. ماشین رو بی سرو صدا از چاله ها درآورده بود... نقش راننده خیلی پررنگ تر هست.

Pr (544 روز پیش)

در جواب آقای m. os باید بگم که همه چی به دیفرانسیل خودرو نیست. سانتافه به دلیل طرحی زیبا و آپشن های نسبتا مناسب توی ایران خیلی طرفدار داره ولی متاسفانه به دلیل قانون های کشورمون نسخه 6 سیلندر این ماشین وارد نشد و تعداد اندک شماری اونم با شرایط خاص وارد شدن و کل سانتافه های وارد شده 4 سیلندر هستن برای همینم به دلیل حجم کم موتور و در مقابل وزن نسبتا زیاد ماشین گشتاور ماشین پایین میاد و همین طور هم ارتفاع کم ماشین کار رو توی شرایط سخت خراب میکنه و در جواب تعدادی دیگه از دوستان که فرموده بودن پراید میره به دلیل وزن کم ماشین و ارتفاع زیاد با زمین ( تقریبا دو برابر سانتافه یا حتی بیشتر) راحت میره بالا

Mohamaaa (91 روز پیش)

لطفا کسی که سانتافه نداشته و در شرایط مختلف نرونده نظر نده،بیخود یک ماشین محبوب مردم نمیشه! سانتافه با هر سرعتی بری بنده تا ۱۹۰ رفتم کم نمیاره و حس امنیت بالایی داره،سربالایی با 7 سرنشین در جاده و خاکی کم نیاورده و گیربکسش با کوچکترین فشار اضافه معکوس داده،کیفیت و نرمی ماشین برای همه سرنشین ها رضایت بخشه،اگه به موقع روغن عوض بشه و حواست به معرفی ها باشه راحت 10،15 سال بدون دردسر کار میکنه،کلاس خوبی داره و نگران روندنش در ایران نیستی ! مدل ۲۰۱۵ موتور mpi فول

Hking(314 روز پیش)

سلام دوستان خدا قوت دوستان بین پاسات و کمری هیبرید کدوم رو پیشنهاد میدین ممنون میشم دلایل تون هم بگین

Mojto(382 روز پیش)

دوستان کف کمری هیبرید تو سرعت گیرها ودست اندازهی شهری گیرنمیکنه؟باسرعت نرمال البته

Roooooooooooo(390 روز پیش)

یکیشو تست کردم هیییچ صدایی نمی‌داد واقعا نرم ولی شتابشم عااالی بود ولی آپشن های چندانی ندارد ( نسبت به قیمت ) و میخواهم بدونم الان سال ۱۴۰۰ من بخواهم زیر ۴۰ هزار تا بخرم مشکلی از نظر باتری ندارد ؟

Sina005(714 روز پیش)

سللم یک سوال داشتم می خولستم بدوم گیریبکس cvt کمری اذیت نمی کنه منظورم اینه که حوصله سر بر نیست؟ ممنون می شوم جواب بدید

Djv (656 روز پیش)

حوصله سر بر که همه cvt ها هستند و این هم از این قاعده مستثنا نیست ولی شتاب عالی داره در مقایسه با اپتیما هیبرید و سوناتا هیبرید و اتاق بی صدا سواری نرم و راحت و ...

Majidnouri (496 روز پیش)

من ماشین CVT داشتم، فوق العاده است، اصلاً احساس نمی‌کنی

ammar(748 روز پیش)

سلام خواهشا اگر کسی میتونه راهنمایی کنه بین کمری هیبرید و اپتیما هیبرید و از نظر خرابی و عمر باتری مقایسه کنه.

Djv (656 روز پیش)

کمری مرگ نداره. باتریش هم من تا حالا کمری ندیدم که باتریش خراب شده باشه تو تعمیرگاه.

Camry (607 روز پیش)

موتور اپتیما هیبرید ۲۰۰۰ ولی کمری هیبرید ۲۵۰۰

1483 (601 روز پیش)

تویوتا بگیر، اینقدر بیخرج و شتاب خوب و حس رانندگیش خوبه که واقعا هرروز که پشتش میشینی بینهایت لذت میبری

Rex (499 روز پیش)

اصلا در مورد باتری خیالتون راحت ما از سال ۲۰۱۳ یه کمری بنزینی داریم شاید باورتون نشه ولی باتری فابریک کارخونه روشه ۲۰۱۶ هیبریدی که باتریش باید عمر زیادی داشته باشه بماند

Fb(533 روز پیش)

هم سانتافه دارم و هم کمری لذت رانندگی کمری خیلی بیشتره. ولی برای سفر سانتافه بهتره چون نگران گیر کردن کف ماشین و خارج جاده و افتادن نور ماشین های روبرو توی چشمت نیستی. برای کسی که فنی باشه و قابلیت های خودرو رو درک کنه کمری بهتره و سواری لذت بخش تری داره. ولی سواری با کره ای ها لذتی نداره فقط کار راه اندازه. بین تویوتا و هیوندا اختلاف خیلی خیلی زیاده. البته از دید راننده حرفه ای و فنی که تفاوت رو احساس کنه. ولی برای اکثر افراد آپشن های هیوندا جذاب هست. البته حس امنیت در سانتافه خیلی بیشتر از کمری هست. ضمنا به خاطر ارتفاع بیشتر سانتافه از سطح جاده سرعت تا ۱۴۰ کمتر احساس میشه نسبت به کمری، ولی بالای ۱۴۰ کمری تا ۱۸۰ هیچ تفاوتی احساس نمیشه.

sahhhh(543 روز پیش)

سلام بین این ماشین و ماشین های هم قیمتش چه خودرویی را پیشنهاد می کنید و ایا این ماشین سیستمdrsدارد ؟

مرتضی هستم! (538 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. اگه قصدتون خرید و فروش خودرویی در همین کلاس هست، اپتیمای 2016 جی تی لاین رو هم درنظر بگیرید. اتاق جی.اف منظورم هست

Aliiishaaa13(550 روز پیش)

سلام ؛ تویوتا کمری ، طراحیش نسبتا ساده ولی خوب نهایت کیفیت رو داره

AliMortazavi(647 روز پیش)

ماشین بسیار خوبیه با اینکه به شخصه از طراحیش خوشم نمیاد. ولی متاسفانه الان اکثرا عمر باطریشون تموم شده و باطری دیگه شارژ نگه نمیداره و باید حدود 150 تا 170 میلیون تومن خرج تعویض باطری کنید که بازم مثل اول نمیشه. یادتون باشه فروشنده اینو بهتون نمیگه. اونایی که میخوان هیبرید بخرن حواسشون باشه که این حرفهای قشنگ ولی [...] که نمایندگی میگه بعد از تموم شدن باطری ما یاطری خودتونو با 70 درصد قیمت برمیداریم و شما فقط 30 درصد هزینه میکنید دروغ محضه.

Camry (607 روز پیش)

از دبی بیاری باتری رو قیمتش زیر ۱۵۰۰ دلار درمیاد ۱۵۰ میلیون

Show More