بررسی مشخصات تویوتا کرولا
بررسی مشخصات تویوتا کرولا
بررسی مشخصات تویوتا کرولا

کاربردی‌ترین سواری تویوتا برای بازار کشورهای در حال توسعه و نه‌چندان ثروتمند، کرولاست که لقب پرتیراژترین خودرو جهان (در قالب نسل‌های مختلف) را نیز بر دوش می‌کشد. این مدل، سالیان سال است که در بازار کشورمان نیز عرضه می‌شود ولی متاسفانه از یک خودرو اقتصادی مردمی، به‌تدریج به محصولی گران‌قیمت تبدیل شده که با رقبای متعددی نیز مواجه است. نسل یازدهم کرولا (اتاق E170) از مدل 2014 به ایران آمد. این نسل از کرولا با دو تیپ XLI و GLI فروخته می‌شد که تجهیزات خوبی مانند تهویه اتومات، سانروف، استارت دکمه‌ای و روکش چرم فرمان، تنها در تیپ GLI آن وجود دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای تویوتا کرولا

    • دوام فنی
    • سواری نرم و راحت
    • فضای جادار کابین
    • مصرف سوخت
  • معایب تویوتا کرولا

    • امکانات رفاهی اندک
    • عملکرد فنی ضعیف‌تر از مزدا 3

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل یازدهم (E170)
  • طول 4620 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1295 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل یازدهم (E170)
  • طول 4620 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
87 دیدگاه

Gfbgffkkyt(39 روز پیش)

با سلام بین کرولا ۲۰۱۵ و پریوس ۲۰۱۷ و اپتیما ۲۰۱۴ کدومو پیشنهاد میدید

Hadi1356(92 روز پیش)

سلام درسته تویوتا ماشین خوبیه و با کیفیته ولی چند درصد مردم یه ماشین رو ۱۵ سال نگه میدارن؟ من نظرم اینه بجای این ماشین با این قیمت تخیلی تو ایران بهتره النترا یا سراتو بخری که کیفیت نسبتا خوبی دارن و امکانات و ایمنی باباتری نسبت به تویوتا یا حتی پژو دوهزار و هشت بخری که هم کیفیت قابل قبولی داره و هم قدرت و سرعت و هندلینگ عالی و آپشن متوسط و قیمت خیلی پایین تر.

Tonder (67 روز پیش)

واقعا درسته

Nobody(210 روز پیش)

یه خلاصه ای بگم من خودم ال اف داشتم و ازرا و مردا هم داشتم و النترا هم داشتم ولی کرولا نداشتم ولی تجربم بهم میگه ماشینی که ایربگ هاش با پراید مساویه و حتی ای اس پی هم نداره من جونمو به خطر نمیندازم

Hioel18 (201 روز پیش)

کرولا یه کیفیت فوق العاده ای که داره که اصلا لازم به ایربگ نداره تویوتا گفته برای چی هزینه اضافی رو دوش خریدار بزارم اخه اگه نظرت اینه که جونت با پراید به خطر نمی افته برو پراید بگیر من خودم کرولا ندارم و النترا دارم ولی مطمعنم کرولا تو نرمی و تعلیق و کیفیت از خیلی ماشینا۲میلیاردی هم بهتره

Nobody (195 روز پیش)

در پاسخ به جناب Hioel18 . اگر تویوتا معتقد بر اینه که نباید خرج اضافی بزاریم رو دست خریدار پس چرا قیمت این مدل کرولا هم قیمت ازرا کالیفرنیا هست و شاید در بعضی از مواقع هم بیشتر ؟ در ضمن . من گفتم اگر با این قیمت بخوام ماشینی بگیرم ک حتی ایربگش از پراید برتری نداره می م همون پرایدو میگیرم . تازشم پرایدا الان گارانتی هم دارن داش .

Hioel18 (191 روز پیش)

در پاسخ به جنابnobody کرولا با سال ساخت کمتر و کیفیت استفاده شده در تمامی قطعات و به خاطر اصالت و پر فروش ترین ماشین دنیا قیمت برابر با ازرا داره.عمر مفید کره ای ها نهایت هفت ساله و تویوتا حداکثر ۱۵سال هست و فروش ازرا به خاطر۱۱ساله شدن کمتر میشه و اینکه قیمت تویوتا با دلار بالا و پایین میشه خیلی عجیبه ولی همین دلایل باعث برابری قیمت میشه و اینکه شما مقایسه بسیار نامناسبی کردید یعنی مقایسه پراید و کرولا تویوتای بروز کجا و کیای صد در صد ایرانی سی سال پیش کجا و نکته ی اخر اینکه ازرا فقط موتور خوب داره

Hioel18 (191 روز پیش)

و اینکه تویوتا به جای ایربگ روی کیفیت خودرو سرمایه گذاری کرده که به نظرم کار درست رو انجام داده هر چند که ماشین گرونتر میشه برای مصرف کننده ولی امنیت بیشتری داره

R morovat (116 روز پیش)

ممنون از راهنمایی شما. النترا گرفتم خیلی عالیه تا به حال تجربه همچین خودرویی رو نداشتم . نرم بی صدا کم خرج خلاصه نگم نمیشه تعریف کرد باید خودتون حسش کنید مثل پر کاه میمونه 👌

Tonder(216 روز پیش)

آقا یکی به من بگه این چی داره که ما باید با قیمت نجومی ۱.۲۰۰ تومن اینو بخریم

Tonder (211 روز پیش)

بجای اینکه مخالفت بزارید یه دلیل بیارید

mohsenzolfaghar (211 روز پیش)

اصالت و کیفیت

Mmdrezaei (211 روز پیش)

دوام فنی و کیفیت بالا چیزی که توی هر ماشینی نمیبینی با خرید این ماشین اگه 1 بار به تعمیر گاه رفتی ...

Mahan13 (208 روز پیش)

همین که تا ۱۵ سال راهت به تعمیرگاه نمیفته همین یعنی مزایا این که تویوتا هست یعنی مزایا این که سواری خوبی و امنیت داره یعنی مزایا بازم بگم؟؟!!

Abs (197 روز پیش)

چیز خاصی نداره ، فقط یه ماشین بی آزاره و اینکه چه تویوتا بخری و چه طلا هر دوتاش ارزش پولت رو در دراز مدت حفظ میکنه با این تفاوت که سوار طلا نمیتونی بشی اما سوار تویوتا میتونی بشی...

R morovat (116 روز پیش)

سلام دوست عزیز به دلیل کیفیت بالای قطعات و محاسبات فنی دقیق.! شما خودرویی رو سراغ دارید که با ۲۰۰هزار کار کرد آب هم کم نکرده باشه حتی نیاز به میزان فرمان نداشته باشه بعد از ۲۲ساعت رانندگی احساس خستگی نکنی ؟در یک کلام قابل اعتماد ترین خودرو مورد پسند کسانی که کیفیت و آرامش ماشین براشون مهمه و هر کسی نظرش محترمه بعضی اپشن اولویتشون هست و معدود افرادی خیر با احترام به همه ایرانی های عزیز وخودرو های مورد علاقشون

Mohammadmamuodi(237 روز پیش)

به نظر من این ماشین برای پدر ها و پدربزرگ ها مناسبه چونکه ی ماشینی می خوان که خیلی نرم باشه هزینه استهلاک پایینی داشته باشه و سال های سال هم پاش به تعمیر گاه باز نشه خلاصه که ماشینی هست که هیچ خرج اضافه ای نداره و برای کشور ایران که آب و هوای گرم و خشک داره مناسبه

Nobody (219 روز پیش)

ولی عوضش چیزی به نام اپشن نداره

Shahraki (186 روز پیش)

آقای nobody. پدر بزرگ ها چه نیازی به آپشن دارن😂😂

VahidReza(266 روز پیش)

ماشین خوبیه با کیفیت و با دوام ولی خدایی آپشن نداره امکانات رفاهی ندارن حتی یه گرمکن صندلی ، حتی کاربردی هم نیست مثل کنترل پایداری که یه چیز اجباری و مهمه! ظاهرش هم خیلی خوب نیست شتاب هم که ماشاالله خیلی 😑

Nobody (221 روز پیش)

کاملا موافقم . چون اگر کسی بخواد بره کرولا بخره میره النترایی که صفره خوش رخه با دوامه و من خودم داشتم و فوق العاده راضی بودم رو میخره که کرولایی که حتی ای اس پی نداره جونشو به خطر نندازه . یکی از رفیق های فابریکم با کرولا قدیمی تو جاده تصادف کرد اسیب شدیدی دید دلیلشم سر خوردن و خارج شدن از پیچ بود

Hioel18 (190 روز پیش)

جناب nobody دوستتون شانس اورده کرولا داشته وگرنه اگر کره و ای و چینی داشت که خدای ناکرده اون دنیا بود

saeiddd(337 روز پیش)

سلام من ۶ماه کرولا ۲۰۱۵ داشتم ماشین خوبیه و هم معایب داره هم مزایا ببینید دوستان بدون تعصب حرف میزنم کرولا ۲۰۱۵ واقعا هیچی نداره صندلی‌ها دستیه!مثل پراید یا مثلا کرولا ۲۰۱۵ ماشین حدودا یک میلیاردی دوتا ایربگ بیشتر نداره مثل پراید کل اپشناش شیشه هاش بقیه مثل پراید من اصلا نمیتونم درک کنم که ۱میلیارد به ماشین پوا میدی که صندلی‌هایی دستیه؟؟؟ کل اپشناش کروز کنترل سانروف هست خب اینا تمام ماشینا که دارند مثل دنا تازه دنا صندلی‌اش بقیه کرولا ماشین خوبیه خراب نمیشه ولی هیچی نداره

A.M1213 (315 روز پیش)

دوست عزیز سیستم تعلیق تویوتا خودش ی اپشن شدیدا قویه اگر اپشن واست مهمه برو چینی بخر توش اپشن پارو شده من تعصب ندارم و حتی این ماشینو ندارم ولی تجربم بهم میگه خواستن اپشن اشتباهه چقدر استفاده میکنی از اپشن مگه اگر موتور ماشین رو میگفتی حرفت درست بود ام جی با شتاب خیلی بهتر ک مال انگلیس هست بگیر ولی وقتی میگی اپشنننننن میگم سیستم تعلیق تویوتا به صداتتا اپشنی ک هر سال ی بار استفاده میکنی مهمتره

Javadss4 (304 روز پیش)

در پاسخ به دوست عزیزم A.M1213 شما در همین رنج قیمتی اگر ماشینی بخواید که هم دوام فنی ،سیستم تعلیق نرم، آپشن و موتور مناسب رو دارا باه برو النترا ۲۰۱۸ بخر .من خودم دارم و فوق العاده هم راضی ام . مطمئنا مردم وقتی میبینن با قیمت کرولا آپشن و موتور در حد پراید رو داشته باشن میان میگن من میرم یه ماشین بهتر تو همین رنج قیمتی می خرم. یکم اگر بزاره رو پولش میتونه سوناتا ال اف بخره که داشتم و بدلیل مشکل مالی فروختم النترا خریدم. با تشکر از سایت باما

A.M1213 (284 روز پیش)

در جواب جواد اگر موتور مهمه که مزدا و ام جی گزینه های بهترین هیندای یاتاق میزنه با استفاده سنگین طولانی مدت ولی وقتی تویوتا رو با پراید مقایسه میکنن واقعا ظلمه شما سوار تویوتا بشید اکر سیستم تعلیق واقعا توجحتونو جلب نکرد بگید به درد نمیخوره و این نکته هم جا نمونه که اصلا هزینه نگهداری نداره تا چندین سال دیگه میتونی باهاش بدون اسیب برونی و هیوندای ممکنه تو استفاده سنگین یاتاق ببزنه و حدود ۶۰ میلیون ضرر بزنه

MRasa (264 روز پیش)

ماشین چینی بهتره همونو شما بخر بهتره بعد 3 سال هم بذارش دم در بیان ببرنش

Najla (246 روز پیش)

تأیید می کنم. همین که در این محدوده ی قیمتی، کنترل ایستایی در سربالایی نداره، کم عیبی نیست. کم هزینه بودن و موتور خوب مهمه ولی دلیل نمیشه که از آپشن های مهم بگذریم.

Nobody (219 روز پیش)

بله کاملا موافقم.بنابر حرف شما کسی بخواد کرولا بخره میگه من میرم لیفان میخرم حداقل دوتا اپشن بیشتر داره از کرولا یک و نیم میلیاردی!!

Nobody (219 روز پیش)

درجواب به A.M1213 . مزدا ماشین دوممه و یبار هم که داشتم میرفتم کیش تو کرولا تاکسی هواپیمایی نشستم جفتشون به پای النترا نمیرسن و لی مزدا تنها زاپنی ایه که اپشن و فتی رو باهم داره باتوجه به سنش . بعدشم شما به چه استنادی میگی النترای صفر یاتاق میزنه . من ماشین خواهرم هیوندای i30 هست و دقیقا 376 هزار تا کاره ولی موتور پلمپه . اصن این تعصب شما رو ژاپنی ها اعصاب ادمو خورد میکنه چون فقط واسه دوام ماشین میخرین . اگر این باشه که پراید هم خیلی کم مصرف تره و خیلی هم قطعاتش ارزون تره دوامشم بالاس و چند سال هم گارانتی داره . شما برو پراید بخر بیشتر از کرولا باهاش حال میکنی

Mostafa30x12(306 روز پیش)

سلام دوستان، این گیربکس اتوماتیک ۴ دنده جلو داره؟ موتور ۲لیتری آخه چطوری میشه

Nobody (221 روز پیش)

شتابش خوب نیست. خودم داشتم فروختم النترا خریدم

11Ahmad(293 روز پیش)

دوستان به راهنمایی بفرمایید از بین کرولا پریوس و النترا کدام رانندگی نرم و راحت تر و همچنین کوبش کمتری داره اگر در همین حدود رنج قیمت ماشین نرم تر و بهتری از این لحاظ میشناسید معرفی بفرمایید ممنون

A.M1213 (284 روز پیش)

اگر فقط نرمی و راحتی و امکانات مهمه صد درص پریوس ولی اگر یکمی هم برای موتور ارزش قائل هستید کرولا و هیوندای هم که نرمیش به تویوتا نمیرسه

Nobody (221 روز پیش)

قطعا قطعا قطعا النترا از همه این گزینه ها بهتره پریوس که شبیه پشه هست . کرولا هم که اپشن نداره و فقط نرمه ولی الانترا هم خوشکل و با دوامه و هم پر اپشن و نرمه و خیلی هم کیفیتش بهتره

A62(245 روز پیش)

واقعاعالیست،نرم وراحت و کم استهلاک ترین ماشین.

Show More