کاربردی‌ترین سواری تویوتا برای بازار کشورهای در حال توسعه و نه‌چندان ثروتمند، کرولاست که لقب پرتیراژترین خودرو جهان (در قالب نسل‌های مختلف) را نیز بر دوش می‌کشد. این مدل، سالیان سال است که در بازار کشورمان نیز عرضه می‌شود ولی متاسفانه از یک خودرو اقتصادی مردمی، به‌تدریج به محصولی گران‌قیمت تبدیل شده که با رقبای متعددی نیز مواجه است. نسل یازدهم کرولا (اتاق E170) از مدل 2014 به ایران آمد. این نسل از کرولا با دو تیپ XLI و GLI فروخته می‌شد که تجهیزات خوبی مانند تهویه اتومات، سانروف، استارت دکمه‌ای و روکش چرم فرمان، تنها در تیپ GLI آن وجود دارد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • دوام فنی
    • سواری نرم و راحت
    • فضای جادار کابین
    • مصرف سوخت
  • نقاط ضعف
    • امکانات رفاهی اندک
    • عملکرد فنی ضعیف‌تر از مزدا 3
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل یازدهم (E170)
  • طول 4620 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1295 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R16
  • چرخ عقب 205/55R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 143 اسب‌بخار
  • گشتاور 187 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 195 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل یازدهم (E170)
  • طول 4620 میلی‌متر
  • عرض 1775 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1280 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

46 دیدگاه

Shahaabb(308 روز پیش)

سلام دوستان گیربکس اتومات ۲۰۱۳ به بعد با موتور ۲ لیتری مثل همون نسل قبل هست.. آیا نسل جدید تماما سی وی تی هستند یا خیر. میشه خواهش کنم اگر کسی اطلاع داره توضیح کامل در مورد گیربکس اوتمات این نسل بده

Amrkh (220 روز پیش)

از 16 به بعد cvt هفت دنده هست مجازی

M30X12 (37 روز پیش)

۴ دنده ای اتومات به چه صورت هست؟ یعنی ۴ تا دنده جلو !!! برای موتور ۲ لیتری؟

Farshidpl(169 روز پیش)

دوستان ایا کرولا ۲۰۱۶ فیس جدید با تریم GLI موجود هست یا همشون XLI هستن؟؟؟؟؟

Mohammad40 (161 روز پیش)

سلام بله مدل 2016 نیز در هر دو تیپ Gli و Xli موجود است.

Abs (95 روز پیش)

کرولا ۲۰۱۶ در سه تریم X و GLI و XLI وارد شده است.

Hamid49(107 روز پیش)

سلام دوستان ببخشید تویوتا کرولا 2015 ترجیحا کدام تریم آن بهتر است؟ GLI یا XLI با سپاس از راهنمایی شما خوبان

Abs (98 روز پیش)

در ضمن xli فرمان چرم دوز هم نداره...

Abs (96 روز پیش)

کیلس _سانروف -رینگ۱۶ -دستگیره تاچ و کروم - کروزکنترل -زنون - دیلایت تو چراغ - تنظیم اتوماتیک نور چراغهای جلو -تهویه اتوماتيک همگی از مزایای GLI نسبت به XLI هست.

masoud0912(169 روز پیش)

پدر من 5 سال پیش کرولا 2010 xli رو روی کیلومتر 113 هزار خریده بود. خیلی ماشین خوبیه و رانندگی باهاش لذت بخشه خرج اضافی ای هم نداره یکم نکات این ماشین رو براتون مینویسم: فقط کافیه روغن و لنت و فیلتر عوض کنید روغن پنج-سی یا پنج-چهل مناسب موتور این خودرو هست. قیمت لنت اصل 2.4 میلیون تومن برای جلو و حدود 1.2 میلیون برای لنت عقب هست. لنت تکستار ایرانی هم کیفیت خوبی داره. قیمت یه ذره ارزون تره ولی خب مطمین هستید که جنس قلابی بهتون نمیندازن. دنده اتوماتیکش 4 دنده هست و تو سربالایی ممکنه تقه بزنه ولی اگر راننده به ماشین آشنا باشه میتونه طوری رانندگی کنه که تقه نداشته باشه. تو سرپایینی اتوبان اگر دنده رو نخواهید با دست روی 3 بذارید و دنده رو سنگین کنید با یه نیش ترمز ریز خودش میفهمه و مثلا روی دنده 3 ثابت نگه میداره. (موقع کولر گرفتن این مورد جواب نمیده) یه مشکلی که داره اینه موقع کولر گرفتن خودش بصورت متناوب هر دو سه دقیقه گاز رو زیاد و کم میکنه تا کمپرسر رو راه بندازه. و ممکنه دنده رو سبک کنه. آینه بغل های بزرگی داره و دید کافی بهتون میده. فرمون برقی بسیار نرم داره. برای پیدا کردن قطعاتش ممکنه یکم سر در گم بشید توصیه میکنم از خود نمایندگی بخرید. یبار موتور آینه جمع شو اش خراب شده بود. بیرون میگفتن کل آینه رو باید عوض کنید. فک کنم حدود یک میلیون تومن قیمتش بود. ولی خود نمایندگی با 60 هزار تومن تعویضش کرد. این قیمت ها واسه سال 95 هست. یه مورد خیلی خیلی مهم اینه که کف ماشین بسیار پایین تر از خودرو های ایرانی هست. خارج از شهر یا مسافرت میرید ممکنه خیابون ها استاندارد نباشن و یا سرعت گیر های با ارتفاع زیاد داشته باشن (مثل شهر خودمون) اینجا ممکنه اعصابتون خورد شه :D ولی اگر داخل تهران زندگی میکنید و راه خاکی و یا مسافرت به شهر های کوچک نمیکنید مناسب هست. ولی سمت شرق تهران هم خیابون ها وضعیت خوبی ندارن :))

Mohammad40(220 روز پیش)

با سلام البته در تیپ فول Gli سقف برقی و مانیتور مدیا پلیر و سیستم تهویه اتومات و سنسور های جلو و عقب و نیز دوربین عقب جزو آپشن ها می باشد.

armin29(418 روز پیش)

سلام دوستان من بین خرید کرولا و پریوس موندم پریوس واقعا ماشین باحالیه و خاصه آپشن هایی هم که داره مثل کره ای ها بیخودی نیست واقعا آپشن هاش کاربردی هست مخصوصا گیربکسش منتها موندم چرا قیمت کرولا 2016 از پریوس تیپ 3 بالاتره از نمایندگی پرسیدم گفتش قیمت باطریش الان 90 میلیونه از طرفی از محاسن پریوس نمیتونم چشم پوشی کنم

اميرراد (412 روز پیش)

قطعا پريوس . باطريش هم كساني كه تو اروپا و آمريكا دارند ميگن ١٥ سال هست كه استفاده ميكنن و عوض نكردن. تو سايت تويوتا قيمت پريوس از كرولا بنزيني و هيبريدي بالاتر هست و از نظر فني هم يه سر وگردن بالاتر. پيشرانه اش با لكسوس ct200 و chr هيبريد يكي هست و پرچمدار خودرو هاي هيبريدي در دنياست. گرجه كرولا هم حرف نداره. ولي يه لوِل پايين تراز پريوسه. پريوس بين كمري و كرولاست.

Abs (397 روز پیش)

اگه فضای سرنشین خصوصاً سرنشین عقب براتون مهمه کرولا گزینه برتری هست ولی خب کیفیت ساخت پریوس بهتر از کرولاست چون توی خود ژاپن تولید میشه ولی کرولای بازار آسیا توی تایوان تولید میشه.به هر حال هر دو گزینه عالی هستن.

Amrkh (220 روز پیش)

تو پریوس شک نکن اول اینکه تویوتا سواری دوم اینکه آپشن هاش نسبت به بقیه تویوتا ها در قیمت خودش بیشتره اگر میخوای آپشن هاش عالی باشه دنبال تیپ c سفارش اروپا یا همون تیپ سه باش هم سانروف دارن هم هفت رادار هم اتوپارک و گرمکن صندلی و ترمز اظطراری و کروز هوشمند دیگه چی میخوای:) از لحاظ باتری خیالت راحت نمایندگی گفته 90میلیون قیمتش هست اما باتری هاش هفت سال گارانتی داره شما آخر هفته سال با گارانتی برو عوض کن

Mohammad40(221 روز پیش)

در تیپ Gli سیستم تهویه نیز اتومات است.

Mohammad40(306 روز پیش)

با سلام خدمت دوست عزیز فقط در مدل 2016 با پیشرانه 2 لیتری که آخرین مدلی است که توسط نمایندگی ایرتویا وارد شده است گیربکس از نوع CVT ( شش یا هفت دنده ) و با قابلیت تعویض دستی ( تیپ ترونیک ) می باشد.

Mohamad amin97 (226 روز پیش)

من خودم همين ماشين رو دارم ولى امكاناتى مثل مانيتور و سانروف و سنسور جلو رو نداره فقط يه ضبط ساده و سنسور عقب رو داره سيستم تحويه دستى هم داره ولى ظاهر اسپرتى داره كه جوان پسند هست از لحاظ فنى هم فوق العاده هست در كل ازش خيلى راضى هستم

Alirad(340 روز پیش)

كرولا عاليه من سوناتا سانتافه و اسپرتيج داشتم حيف زودتر كرولا نخريدم قيافش جووني تر از كمريه سواري بي نهايت عالي ژاپني بي نظيره البته الماني سوار نشدم فعلا😉 صد برابر كره اي ميارزه

reza1258(429 روز پیش)

سلام. تفاوت gli با xli چیه؟؟؟ مرسی

مرتضی هستم! (427 روز پیش)

رضاجان ارادت. تویه جدول بالا، تفاوت ها مشخص هست

Show More