کاربردیترین سواری تویوتا برای بازار کشورهای در حال توسعه و نهچندان ثروتمند، کرولاست که لقب پرتیراژترین خودرو جهان (در قالب نسلهای مختلف) را نیز بر دوش میکشد. این مدل، سالیان سال است که در بازار کشورمان نیز عرضه میشود ولی متاسفانه از یک خودرو اقتصادی مردمی، بهتدریج به محصولی گرانقیمت تبدیل شده که با رقبای متعددی نیز مواجه است. نسل
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
دوام فنی
سواری نرم و راحت
فضای جادار کابین
مصرف سوخت
نقاط ضعف
امکانات رفاهی اندک
عملکرد فنی ضعیفتر از مزدا 3
تریم های تویوتا کرولا
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2014 تا 2016مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
143 اسببخارگشتاور
187 نیوتنمترشتاب
10.5 ثانیهسرعت
195 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل یازدهم (E170)طول
4620 میلیمترعرض
1775 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1295 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LED پروژکتورسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 1404/9/3
دوستان کسی میتونه بگه لوازم کرولا ارزونتره یا النترا یا سراتو
پاسخ
1
0
0
علیسلامـــــــتی 5 روز پیش
اگر مجبور باشم بین این سه جهت «قیمت قطعه + در دسترس بودن + دغدغه کمتر در نگهداری» انتخاب کنم، رتبه میدم: کرولا — بهدلیل فراوانی قطعه، تنوع بازار، دوام خوب قطعات و قیمت نسبتاً منطقی. سراتو — با احتمال اینکه بعضی قطعات لوازم یدکیاش (بسته به مدل) ارزانتر از النترا باشد. النترا — اگرچه قطعات دارد، ولی بهنظر کمی بازار حساستر است؛ ممکن است قطعه ضعیفتر یا گرانتر باشد (نسبت به کرولا).
0
0
بهنود 1404/8/11
خودرو در درجه اول باید فنی خوب و امنیت داشته باشه ، بعد آپشن . آدمی که پراید رو با تویوتا مقایسه می کنه ، درکی از کیفیت و امنیت نداره ، جای بحثی نمیذاره
پاسخ
0
0
0
علیرضا1 1404/2/28
یه سری از دوستان کرولا رو با پراید مقایسه کردن و حتی پراید رو برتر دونستن خواهش میکنم یه نظر منطقی بدید و در مورد ماشینی که سوار نشدین اینقدر با اطمینان حرف نزنین هر ماشینی برای یه منظوری ساخته شده کرولا یه ماشین خانوادگی و بی دردسر و کم استهلاکه قطعا با مزدا که یه ماشین تقریبا اسپرته و یا النترا که بیشتر تمرکزش روی اپشن و امکانات و ظاهر زیباشه فرق میکنه و هر کسی با توجه به فاکتور های خودش خرید میکنه
پاسخ
0
1
4
مهدی عجب گلی 1403/12/23
سلام دو سال این ماشین زیبا را داشتم - بعدش بعلت نیاز مالی فروختمش و اپتیما ۶ سیلندر ۲۰۱۰ گرفتم انصافا غیر از قدرت موتورش همه چیش از اپتیما بالاتره و رانندگی بسیار مطمینی باهاش تجربه کردم ( و اینم بگم با توجه به اینکه رانندگی بسیار اکتیوی دارم تویوتا کرولا گزینه بهتریه)
پاسخ
0
0
3
کاسه 1403/10/10
ماشین بدی نیست با کیفیته اما ارزشش در مقابل خرید پایینه یا این قیمت خب میرم مزدا۳ فلوینس یا یک آریون کارکرده میخرم ۱۵ سال ماکسیما اینفینیتی دارم فول موتور ۳۵۰۰ باورتون نمیشه ۶۵۰ هزار تا کار کرده دم تعمیر گاه نرفتم
پاسخ
0
6
1


