مشخصات فنی تویوتا کرولا GLI سال 2014 - 2016
سال
کاربردیترین سواری تویوتا برای بازار کشورهای در حال توسعه و نهچندان ثروتمند، کرولاست که لقب پرتیراژترین خودرو جهان (در قالب نسلهای مختلف) را نیز بر دوش میکشد. این مدل، سالیان سال است که در بازار کشورمان نیز عرضه میشود ولی متاسفانه از یک خودرو اقتصادی مردمی، بهتدریج به محصولی گرانقیمت تبدیل شده که با رقبای متعددی نیز مواجه است. نسل
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
دوام فنی
سواری نرم و راحت
فضای جادار کابین
مصرف سوخت
نقاط ضعف
امکانات رفاهی اندک
عملکرد فنی ضعیفتر از مزدا 3
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2014 تا 2016مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
143 اسببخارگشتاور
187 نیوتنمترشتاب
10.5 ثانیهسرعت
195 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل یازدهم (E170)طول
4620 میلیمترعرض
1775 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1295 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LED پروژکتورسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتوماتکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Amiiinnn11111 1402/4/24
حاضر پراید بخرم ولی النترا نخرم 😉
پاسخ
0
0
0
Amiiinnn11111 1402/4/24
النترا داشتم. ولی بعدش تویوتا کرولا خریدم خیل راضیم از لحاظ زیبا و فنی و نرمی و تعلیق و استهلاک خیلی بهتره از النتراشس توصیم به دوستان اینه تویوتا کرولا بخرین چون تا مبلغ ۲ میلیارد هیچی ماشینی کرولا نمیشه
پاسخ
0
0
0
Xoyxyolv 1401/6/27
این ماشین اصلا ارزش خرید در (ایران) رو نداره...یکسری ایرانی ها رو این ماشین و دیگر ماشینای ژاپنی تعصب شدید دارن چون پر فروش ترین ماشین هست ولی علتشو نمیدونن...این ماشین علت فروش بالاش این هست که در اکثرا کشورا مخصوصا امریکا به عنوان ماشین کاری یا تاکسی یا ماشین دوم استفاده میشه....مثلا کسایی که تو ایران ماشینای لوکس دارن یک پژو یا پراید دم دستی هم دارن و نمیتونن همه جا با ماشین لوکسشون تردد کنن....تو کشورای دیگه هم مخصوصا امریکا از برند تویوتا به عنوان خودروی دوم سوم و خودروی کاری یا برای شرکت ها و اداره ها استفاده میشه و قیمت مناسبی داره که امار فروشش رفته بالا ....نه تو ایران با این قیمت که به اسمه کم اصطحلاک بودن خودشون رو گول میزنن ... تو ایران پراید ۲۰۰ میلونی خیلی به صرفه تر از کرولایه ۱۲۰۰ تومنی هستش.... درسته پراید زود تر از کرولا قطعات و مصرفی هاش خراب میشه ولی قیمت و هزینه قطعات و لوازمه پراید نسبت به لوازم تویوتا مفت هستش و اگر تو بلند مدت میانگین بگیرین با توجه به قیمت مصرفی و قطعات متوجه میشین در کشور ما پراید کم اصطحلاک تر و بصرفه تر از یک کرولا هستش !!! پس به جایه ۱۲۰۰ برو ۲۰۰ تومنشو پراید صفر بگیر یک میلیاردشو یک کره ای بگیر ۴ تا اپشن داشته باشه و از رانندگی چیزی بفهمی تا به جای اینکه ۱۲۰۰ به این تویوتا بدی که با پراید هیچ فرقی نداره ... اگر به اصطحلاک پایین باشه بورو موتور بگیر از پراید و تویوتا هم هزینه هاش و مصرف سوختش خیلی کمتره و هم مثل تویوتا هیچی اپشن نداره تو ترافیک هم نمیمونی !! الان یک سری تعصبیا با اکانت فیک میان دیس لایک میکنن و نظرات منفی میدن به جایه اینکه منطقشون رو عوض کنن
پاسخ
4
10
7
Fb 2 روز پیش
کسی که سواری تفاوت تویوتا رو متوجه نشه ، هر ماشینی که خوشگل تر و پر آپشن تر و ارزونتره بگیره چون حیفه پوله که به تویوتا بده و دست آخر هم نفهمه چی سوار شده.
0
0
Xoyxyolv 1401/8/4
کیفیت سواری؟ این ماشین تعلیقش از همه رقیباش مزدا ۳ و سراتو و... خشک تره اگر سوار نشدید تحقیق کنید متوجه میشید و متریال داخلش از بی کیفیت ترین متریال استفاده شده که حتی صندلیاشم نیمکتی گذاشتن که قیمتش بیاد پایین و قیمتشو میبینید دیگه ....چون کمری نرم هستش دلیل نمیشه اینم نرم باشه
ایمنی؟ پرایدم دو تا ایربگ داره اینم دو تا ایربگ بیشتر نداره و اینکه تنها ماشینی هست یک میلیارد پول میدی بابتش ولی سیستم کنترل پایداری esp نداره که الان رو شاهین و تارا هم esp گذاشتن دیگه !!!!
6
2
Aad 1401/6/29
سواری این ماشین رو هیچ کدوم از کره ای ها ندارن قدرت موتور به این خوبی آپشن هم کمه ولی داره همچی که آپشن نیست تا ماشینی رو سوار نشدید نظر ندید
4
7
sajadF 1401/6/28
دوست عزیز همه چیز که قیمت نیست. درسته تو ایران قیمتش غیر منطقیه ولی کیفیت سواری و راحتی سرنشین و ایمنی و... رو درنظر نمیگیر که با پراید مقایسه ش میکنی
3
5
Aryaamg 1401/6/4
طرفداری از این ماشین واقعا برام خنده داره
بله درسته این ماشین عمر مفید زیادی داره ولی خب از بدی های بسیار زیادش میخوام بگم
جعبه دنده ۴ دنده!!! چطور برای ماشین ۱۰ سال قبلش که سانتافست ۴ دنده بده ولی برای این ماشین اشکال نداره؟
مصرف بنزینش توی جاده اندازه اپتیما ۲۰۱۰ هه که موتورش ۲.۷ بیاره هزار برابر این قدرت داره!!
موتور ضعیف نسبت به همه رقیبای هم ارزون تر هم هم قیمتش
و اینکه دوستان میگن ماشین نرمیه شکی درش نیست ولی هر ماشین دیگه ای اینقدر به زمین نزدیک باشه نرمه شما ۲۰۶ هم اینقدر بیاری پایین نرمه ولی ۴ نفر سوار ماشین میشن تک تک دست انداز ها باید سرعت کم کنی کج رد شی
و یه مورد دیگه میگن این ماشین پر فروش ترین ماشین دنیاست درسته ولی اسمش این ماشین شما فکر میکنید آپشن های این ماشین با اون یکی یکیه؟
گرمکن سردکن صندلی هیتر فرمون و برف پاک کن گرفته تا جعبه دنده ۶ دنده هزاران فرق دارن اینا
پاسخ
2
23
3
Xoyxyolv 1401/8/4
درسته که تعلیق این ماشین بی کیفیت و سواری این ماشین خشک هست برخلاف نظرات بعضیا که تعصب دارن میگن این ماشین نرم هست ولی اینکه شما گفتید ارتفاع پایین باعث نرم تر بودن میشه کاملا اشتباه گفتید ارتفاع پایین تر باعث خشک تر شدن و کوبش بیشتر میشه
3
4
Aad 1401/6/29
شما به ۴ سرعته بودنش فکر نکن براش کافیه اگر سوار بشی این ماشین مصرفش هم خیلی کمه قدرتش هم فقط از مزدا ۳ کمتره و ارتفاع مزدا ۳ هم پایینتره و نرمی هیچ ربطی به ارتفاع نداره
3
1
Gfbgffkkyt 1401/4/15
با سلام
بین کرولا ۲۰۱۵ و پریوس ۲۰۱۷ و اپتیما ۲۰۱۴ کدومو پیشنهاد میدید
پاسخ
0
0
1