


کاربردیترین سواری تویوتا برای بازار کشورهای در حال توسعه و نهچندان ثروتمند، کرولاست که لقب پرتیراژترین خودرو جهان (در قالب نسلهای مختلف) را نیز بر دوش میکشد. این مدل، سالیان سال است که در بازار کشورمان نیز عرضه میشود ولی متاسفانه از یک خودرو اقتصادی مردمی، بهتدریج به محصولی گرانقیمت تبدیل شده که با رقبای متعددی نیز مواجه است. نسل یازدهم کرولا (اتاق E170) از مدل 2014 به ایران آمد. این نسل از کرولا با دو تیپ XLI و GLI فروخته میشد که تجهیزات خوبی مانند تهویه اتومات، سانروف، استارت دکمهای و روکش چرم فرمان، تنها در تیپ GLI آن وجود دارد.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای تویوتا کرولا
- دوام فنی
- سواری نرم و راحت
- فضای جادار کابین
- مصرف سوخت
-
معایب تویوتا کرولا
- امکانات رفاهی اندک
- عملکرد فنی ضعیفتر از مزدا 3
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2014 تا 2016
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 4 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 143 اسببخار
- گشتاور 187 نیوتنمتر
- شتاب 10.5 ثانیه
- سرعت 195 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل یازدهم (E170)
- طول 4620 میلیمتر
- عرض 1775 میلیمتر
- ارتفاع 1460 میلیمتر
- فاصله محوری 2700 میلیمتر
- وزن 1295 کیلوگرم
- حجم باک 55 لیتر
- چرخ جلو 205/55R16
- چرخ عقب 205/55R16
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو LED پروژکتور
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر
- مانیتور 7 اینچی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین دسترسی به صندوق
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 2014 تا 2016
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 4 دنده اتومات
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 143 اسببخار
- گشتاور 187 نیوتنمتر
- شتاب 10.5 ثانیه
- سرعت 195 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 7.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل یازدهم (E170)
- طول 4620 میلیمتر
- عرض 1775 میلیمتر
- ارتفاع 1460 میلیمتر
- فاصله محوری 2700 میلیمتر
- وزن 1280 کیلوگرم
- حجم باک 55 لیتر
- چرخ جلو 195/65R15
- چرخ عقب 195/65R15
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر
- مانیتور 7 اینچی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - CD - AUX
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی پارچه
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین دسترسی به صندوق
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
-
مزدا 3 جدید صندوق دار (مونتاژ)
1397
-
هیوندای النترا
2018
-
میتسوبیشی لنسر
2017
نام
شماره تلفن
ایمیل
iranwz
کرولا ۲۰۱۵ نیوفیس دارم و حدود ۸۰ هزار کیلومتر باهاش رانندگی کردم. واقعا راضی هستم. قبلش اپتیما داشتم و با اینکه قدرت موتور اپتیما بالاتر بود اما سواری و نرمی تویوتا کرولا یه چیز دیگه است. مخصوصا اگر طولانی مدت داشته باشید بهتر متوجه میشید. از لحاظ قدرت موتور و شتاب هم واقعا راضی کننده است. استهلاک هم که دیگه چیزی نگم بهتره، خودتون در مورد تویوتا حتما میدونید. یک کلام پرفروش ترین ماشین دنیا اونم برای چندین سال متوالی بی دلیل نمیتونه باشه
Xoyxyolv
اشتباه کنید این ماشین علت پر فروش بودنش بخاطر استفاده بجای تاکسی و برایه شرکت های دولتی و خدماتی و خودروی دم دستی و .... بوده
Aryaamg
طرفداری از این ماشین واقعا برام خنده داره بله درسته این ماشین عمر مفید زیادی داره ولی خب از بدی های بسیار زیادش میخوام بگم جعبه دنده ۴ دنده!!! چطور برای ماشین ۱۰ سال قبلش که سانتافست ۴ دنده بده ولی برای این ماشین اشکال نداره؟ مصرف بنزینش توی جاده اندازه اپتیما ۲۰۱۰ هه که موتورش ۲.۷ بیاره هزار برابر این قدرت داره!! موتور ضعیف نسبت به همه رقیبای هم ارزون تر هم هم قیمتش و اینکه دوستان میگن ماشین نرمیه شکی درش نیست ولی هر ماشین دیگه ای اینقدر به زمین نزدیک باشه نرمه شما ۲۰۶ هم اینقدر بیاری پایین نرمه ولی ۴ نفر سوار ماشین میشن تک تک دست انداز ها باید سرعت کم کنی کج رد شی و یه مورد دیگه میگن این ماشین پر فروش ترین ماشین دنیاست درسته ولی اسمش این ماشین شما فکر میکنید آپشن های این ماشین با اون یکی یکیه؟ گرمکن سردکن صندلی هیتر فرمون و برف پاک کن گرفته تا جعبه دنده ۶ دنده هزاران فرق دارن اینا
Aad
شما به ۴ سرعته بودنش فکر نکن براش کافیه اگر سوار بشی این ماشین مصرفش هم خیلی کمه قدرتش هم فقط از مزدا ۳ کمتره و ارتفاع مزدا ۳ هم پایینتره و نرمی هیچ ربطی به ارتفاع نداره
Xoyxyolv
درسته که تعلیق این ماشین بی کیفیت و سواری این ماشین خشک هست برخلاف نظرات بعضیا که تعصب دارن میگن این ماشین نرم هست ولی اینکه شما گفتید ارتفاع پایین باعث نرم تر بودن میشه کاملا اشتباه گفتید ارتفاع پایین تر باعث خشک تر شدن و کوبش بیشتر میشه
Xoyxyolv
این ماشین اصلا ارزش خرید در (ایران) رو نداره...یکسری ایرانی ها رو این ماشین و دیگر ماشینای ژاپنی تعصب شدید دارن چون پر فروش ترین ماشین هست ولی علتشو نمیدونن...این ماشین علت فروش بالاش این هست که در اکثرا کشورا مخصوصا امریکا به عنوان ماشین کاری یا تاکسی یا ماشین دوم استفاده میشه....مثلا کسایی که تو ایران ماشینای لوکس دارن یک پژو یا پراید دم دستی هم دارن و نمیتونن همه جا با ماشین لوکسشون تردد کنن....تو کشورای دیگه هم مخصوصا امریکا از برند تویوتا به عنوان خودروی دوم سوم و خودروی کاری یا برای شرکت ها و اداره ها استفاده میشه و قیمت مناسبی داره که امار فروشش رفته بالا ....نه تو ایران با این قیمت که به اسمه کم اصطحلاک بودن خودشون رو گول میزنن ... تو ایران پراید ۲۰۰ میلونی خیلی به صرفه تر از کرولایه ۱۲۰۰ تومنی هستش.... درسته پراید زود تر از کرولا قطعات و مصرفی هاش خراب میشه ولی قیمت و هزینه قطعات و لوازمه پراید نسبت به لوازم تویوتا مفت هستش و اگر تو بلند مدت میانگین بگیرین با توجه به قیمت مصرفی و قطعات متوجه میشین در کشور ما پراید کم اصطحلاک تر و بصرفه تر از یک کرولا هستش !!! پس به جایه ۱۲۰۰ برو ۲۰۰ تومنشو پراید صفر بگیر یک میلیاردشو یک کره ای بگیر ۴ تا اپشن داشته باشه و از رانندگی چیزی بفهمی تا به جای اینکه ۱۲۰۰ به این تویوتا بدی که با پراید هیچ فرقی نداره ... اگر به اصطحلاک پایین باشه بورو موتور بگیر از پراید و تویوتا هم هزینه هاش و مصرف سوختش خیلی کمتره و هم مثل تویوتا هیچی اپشن نداره تو ترافیک هم نمیمونی !! الان یک سری تعصبیا با اکانت فیک میان دیس لایک میکنن و نظرات منفی میدن به جایه اینکه منطقشون رو عوض کنن
sajadF
دوست عزیز همه چیز که قیمت نیست. درسته تو ایران قیمتش غیر منطقیه ولی کیفیت سواری و راحتی سرنشین و ایمنی و... رو درنظر نمیگیر که با پراید مقایسه ش میکنی
Aad
سواری این ماشین رو هیچ کدوم از کره ای ها ندارن قدرت موتور به این خوبی آپشن هم کمه ولی داره همچی که آپشن نیست تا ماشینی رو سوار نشدید نظر ندید
Xoyxyolv
کیفیت سواری؟ این ماشین تعلیقش از همه رقیباش مزدا ۳ و سراتو و... خشک تره اگر سوار نشدید تحقیق کنید متوجه میشید و متریال داخلش از بی کیفیت ترین متریال استفاده شده که حتی صندلیاشم نیمکتی گذاشتن که قیمتش بیاد پایین و قیمتشو میبینید دیگه ....چون کمری نرم هستش دلیل نمیشه اینم نرم باشه ایمنی؟ پرایدم دو تا ایربگ داره اینم دو تا ایربگ بیشتر نداره و اینکه تنها ماشینی هست یک میلیارد پول میدی بابتش ولی سیستم کنترل پایداری esp نداره که الان رو شاهین و تارا هم esp گذاشتن دیگه !!!!
Gfbgffkkyt
با سلام بین کرولا ۲۰۱۵ و پریوس ۲۰۱۷ و اپتیما ۲۰۱۴ کدومو پیشنهاد میدید
Hadi1356
سلام درسته تویوتا ماشین خوبیه و با کیفیته ولی چند درصد مردم یه ماشین رو ۱۵ سال نگه میدارن؟ من نظرم اینه بجای این ماشین با این قیمت تخیلی تو ایران بهتره النترا یا سراتو بخری که کیفیت نسبتا خوبی دارن و امکانات و ایمنی باباتری نسبت به تویوتا یا حتی پژو دوهزار و هشت بخری که هم کیفیت قابل قبولی داره و هم قدرت و سرعت و هندلینگ عالی و آپشن متوسط و قیمت خیلی پایین تر.
Tonder
واقعا درسته
Nobody
یه خلاصه ای بگم من خودم ال اف داشتم و ازرا و مردا هم داشتم و النترا هم داشتم ولی کرولا نداشتم ولی تجربم بهم میگه ماشینی که ایربگ هاش با پراید مساویه و حتی ای اس پی هم نداره من جونمو به خطر نمیندازم
Hioel18
کرولا یه کیفیت فوق العاده ای که داره که اصلا لازم به ایربگ نداره تویوتا گفته برای چی هزینه اضافی رو دوش خریدار بزارم اخه اگه نظرت اینه که جونت با پراید به خطر نمی افته برو پراید بگیر من خودم کرولا ندارم و النترا دارم ولی مطمعنم کرولا تو نرمی و تعلیق و کیفیت از خیلی ماشینا۲میلیاردی هم بهتره
Nobody
در پاسخ به جناب Hioel18 . اگر تویوتا معتقد بر اینه که نباید خرج اضافی بزاریم رو دست خریدار پس چرا قیمت این مدل کرولا هم قیمت ازرا کالیفرنیا هست و شاید در بعضی از مواقع هم بیشتر ؟ در ضمن . من گفتم اگر با این قیمت بخوام ماشینی بگیرم ک حتی ایربگش از پراید برتری نداره می م همون پرایدو میگیرم . تازشم پرایدا الان گارانتی هم دارن داش .
Hioel18
در پاسخ به جنابnobody کرولا با سال ساخت کمتر و کیفیت استفاده شده در تمامی قطعات و به خاطر اصالت و پر فروش ترین ماشین دنیا قیمت برابر با ازرا داره.عمر مفید کره ای ها نهایت هفت ساله و تویوتا حداکثر ۱۵سال هست و فروش ازرا به خاطر۱۱ساله شدن کمتر میشه و اینکه قیمت تویوتا با دلار بالا و پایین میشه خیلی عجیبه ولی همین دلایل باعث برابری قیمت میشه و اینکه شما مقایسه بسیار نامناسبی کردید یعنی مقایسه پراید و کرولا تویوتای بروز کجا و کیای صد در صد ایرانی سی سال پیش کجا و نکته ی اخر اینکه ازرا فقط موتور خوب داره
Hioel18
و اینکه تویوتا به جای ایربگ روی کیفیت خودرو سرمایه گذاری کرده که به نظرم کار درست رو انجام داده هر چند که ماشین گرونتر میشه برای مصرف کننده ولی امنیت بیشتری داره
R morovat
ممنون از راهنمایی شما. النترا گرفتم خیلی عالیه تا به حال تجربه همچین خودرویی رو نداشتم . نرم بی صدا کم خرج خلاصه نگم نمیشه تعریف کرد باید خودتون حسش کنید مثل پر کاه میمونه 👌
Tonder
آقا یکی به من بگه این چی داره که ما باید با قیمت نجومی ۱.۲۰۰ تومن اینو بخریم
Tonder
بجای اینکه مخالفت بزارید یه دلیل بیارید
mohsenzolfaghar
اصالت و کیفیت
Mmdrezaei
دوام فنی و کیفیت بالا چیزی که توی هر ماشینی نمیبینی با خرید این ماشین اگه 1 بار به تعمیر گاه رفتی ...
Mahan13
همین که تا ۱۵ سال راهت به تعمیرگاه نمیفته همین یعنی مزایا این که تویوتا هست یعنی مزایا این که سواری خوبی و امنیت داره یعنی مزایا بازم بگم؟؟!!
Abs
چیز خاصی نداره ، فقط یه ماشین بی آزاره و اینکه چه تویوتا بخری و چه طلا هر دوتاش ارزش پولت رو در دراز مدت حفظ میکنه با این تفاوت که سوار طلا نمیتونی بشی اما سوار تویوتا میتونی بشی...
R morovat
سلام دوست عزیز به دلیل کیفیت بالای قطعات و محاسبات فنی دقیق.! شما خودرویی رو سراغ دارید که با ۲۰۰هزار کار کرد آب هم کم نکرده باشه حتی نیاز به میزان فرمان نداشته باشه بعد از ۲۲ساعت رانندگی احساس خستگی نکنی ؟در یک کلام قابل اعتماد ترین خودرو مورد پسند کسانی که کیفیت و آرامش ماشین براشون مهمه و هر کسی نظرش محترمه بعضی اپشن اولویتشون هست و معدود افرادی خیر با احترام به همه ایرانی های عزیز وخودرو های مورد علاقشون
Mohammadmamuodi
به نظر من این ماشین برای پدر ها و پدربزرگ ها مناسبه چونکه ی ماشینی می خوان که خیلی نرم باشه هزینه استهلاک پایینی داشته باشه و سال های سال هم پاش به تعمیر گاه باز نشه خلاصه که ماشینی هست که هیچ خرج اضافه ای نداره و برای کشور ایران که آب و هوای گرم و خشک داره مناسبه
Nobody
ولی عوضش چیزی به نام اپشن نداره
Shahraki
آقای nobody. پدر بزرگ ها چه نیازی به آپشن دارن😂😂
VahidReza
ماشین خوبیه با کیفیت و با دوام ولی خدایی آپشن نداره امکانات رفاهی ندارن حتی یه گرمکن صندلی ، حتی کاربردی هم نیست مثل کنترل پایداری که یه چیز اجباری و مهمه! ظاهرش هم خیلی خوب نیست شتاب هم که ماشاالله خیلی 😑
Nobody
کاملا موافقم . چون اگر کسی بخواد بره کرولا بخره میره النترایی که صفره خوش رخه با دوامه و من خودم داشتم و فوق العاده راضی بودم رو میخره که کرولایی که حتی ای اس پی نداره جونشو به خطر نندازه . یکی از رفیق های فابریکم با کرولا قدیمی تو جاده تصادف کرد اسیب شدیدی دید دلیلشم سر خوردن و خارج شدن از پیچ بود
Hioel18
جناب nobody دوستتون شانس اورده کرولا داشته وگرنه اگر کره و ای و چینی داشت که خدای ناکرده اون دنیا بود
saeiddd
سلام من ۶ماه کرولا ۲۰۱۵ داشتم ماشین خوبیه و هم معایب داره هم مزایا ببینید دوستان بدون تعصب حرف میزنم کرولا ۲۰۱۵ واقعا هیچی نداره صندلیها دستیه!مثل پراید یا مثلا کرولا ۲۰۱۵ ماشین حدودا یک میلیاردی دوتا ایربگ بیشتر نداره مثل پراید کل اپشناش شیشه هاش بقیه مثل پراید من اصلا نمیتونم درک کنم که ۱میلیارد به ماشین پوا میدی که صندلیهایی دستیه؟؟؟ کل اپشناش کروز کنترل سانروف هست خب اینا تمام ماشینا که دارند مثل دنا تازه دنا صندلیاش بقیه کرولا ماشین خوبیه خراب نمیشه ولی هیچی نداره
A.M1213
دوست عزیز سیستم تعلیق تویوتا خودش ی اپشن شدیدا قویه اگر اپشن واست مهمه برو چینی بخر توش اپشن پارو شده من تعصب ندارم و حتی این ماشینو ندارم ولی تجربم بهم میگه خواستن اپشن اشتباهه چقدر استفاده میکنی از اپشن مگه اگر موتور ماشین رو میگفتی حرفت درست بود ام جی با شتاب خیلی بهتر ک مال انگلیس هست بگیر ولی وقتی میگی اپشنننننن میگم سیستم تعلیق تویوتا به صداتتا اپشنی ک هر سال ی بار استفاده میکنی مهمتره
Javadss4
در پاسخ به دوست عزیزم A.M1213 شما در همین رنج قیمتی اگر ماشینی بخواید که هم دوام فنی ،سیستم تعلیق نرم، آپشن و موتور مناسب رو دارا باه برو النترا ۲۰۱۸ بخر .من خودم دارم و فوق العاده هم راضی ام . مطمئنا مردم وقتی میبینن با قیمت کرولا آپشن و موتور در حد پراید رو داشته باشن میان میگن من میرم یه ماشین بهتر تو همین رنج قیمتی می خرم. یکم اگر بزاره رو پولش میتونه سوناتا ال اف بخره که داشتم و بدلیل مشکل مالی فروختم النترا خریدم. با تشکر از سایت باما
A.M1213
در جواب جواد اگر موتور مهمه که مزدا و ام جی گزینه های بهترین هیندای یاتاق میزنه با استفاده سنگین طولانی مدت ولی وقتی تویوتا رو با پراید مقایسه میکنن واقعا ظلمه شما سوار تویوتا بشید اکر سیستم تعلیق واقعا توجحتونو جلب نکرد بگید به درد نمیخوره و این نکته هم جا نمونه که اصلا هزینه نگهداری نداره تا چندین سال دیگه میتونی باهاش بدون اسیب برونی و هیوندای ممکنه تو استفاده سنگین یاتاق ببزنه و حدود ۶۰ میلیون ضرر بزنه
MRasa
ماشین چینی بهتره همونو شما بخر بهتره بعد 3 سال هم بذارش دم در بیان ببرنش
Najla
تأیید می کنم. همین که در این محدوده ی قیمتی، کنترل ایستایی در سربالایی نداره، کم عیبی نیست. کم هزینه بودن و موتور خوب مهمه ولی دلیل نمیشه که از آپشن های مهم بگذریم.
Nobody
بله کاملا موافقم.بنابر حرف شما کسی بخواد کرولا بخره میگه من میرم لیفان میخرم حداقل دوتا اپشن بیشتر داره از کرولا یک و نیم میلیاردی!!
Nobody
درجواب به A.M1213 . مزدا ماشین دوممه و یبار هم که داشتم میرفتم کیش تو کرولا تاکسی هواپیمایی نشستم جفتشون به پای النترا نمیرسن و لی مزدا تنها زاپنی ایه که اپشن و فتی رو باهم داره باتوجه به سنش . بعدشم شما به چه استنادی میگی النترای صفر یاتاق میزنه . من ماشین خواهرم هیوندای i30 هست و دقیقا 376 هزار تا کاره ولی موتور پلمپه . اصن این تعصب شما رو ژاپنی ها اعصاب ادمو خورد میکنه چون فقط واسه دوام ماشین میخرین . اگر این باشه که پراید هم خیلی کم مصرف تره و خیلی هم قطعاتش ارزون تره دوامشم بالاس و چند سال هم گارانتی داره . شما برو پراید بخر بیشتر از کرولا باهاش حال میکنی