مشخصات فنی تویوتا هایلوکس دو کابین بلند دنده ای سال 2016 - 2016
سال
روند تغییرات قیمتی هایلوکس ظرف دو دهه اخیر، بهنحوی بود که این مدل از یک پیکاپ ارزانقیمت ولی جانسخت به خودرویی لوکس و گرانقیمت تغییر کاربری داد. نسل هشتم این خودرو، از سال 2016 و با دو نسخه دنده دستی و اتومات به ایران آمد. این نسل از هایلوکس، همان پیشرانه پرادوهای چهار سیلندر را در سینه دارد. سیستم چهارچرخ
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
توانایی آفرود
نقاط ضعف
فنربندی خشک
فرمانپذیری
کمبود امکانات رفاهی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2016مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیلگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
164 اسببخارگشتاور
245 نیوتنمترشتاب
11 ثانیهسرعت
175 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
11 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
پیکاپ بزرگنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل هشتم (AN120/AN130)طول
5335 میلیمترعرض
1855 میلیمترارتفاع
1815 میلیمترفاصله محوری
3085 میلیمتروزن
1880 کیلوگرمحجم باک
80 لیترچرخ جلو
265/65R17چرخ عقب
265/65R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
2 حالته (اکو - پاور)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسی: سفارشینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
سفارشیدوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CD/DVD - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
سفارشیایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستی - (اتومات: سفارشی) - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچه - (چرم: سفارشی)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Ali1987 1403/6/9
سلام دوستان
شاید خیلیا با حرفایی که من می زنم موافق نباشن که البته مطمئنم بیشترشون تا حالا یه بار هم سوار این مدل هایلوکس نشدن
خرید یه ماشین با ۸ سال کارکرد به قیمت بالای ۶ میلیارد واقعا یه روحیه خاص می خواد
من خودم هایلوکس ندارم ولی مدل ۲۰۱۶ دنده ای راهداری رو زیاد روندم. هم جاده و هم آفرود
این ماشین اون چیزی که خیلیا فکر می کنن نیست. کیفیت قطعات داخلیش خیلی معمولی و پلاستیک خشکه که بعد از مدتی به سر و صدا میفته
قدرتش هم زیاد تعریفی نداره
کیفیتش کلی خودرو هم خیلی بالا نیست، به عنوان مثال همون هایلوکسی که تحویل بنده بود توی برف کمک سنگینش گیر کرد و دیگه آزاد نشد. مجبور شدیم فیوزش رو خارج کنیم و بعدش با هزینه خیلی زیاد تعمیر شد
در مجموع این ماشین ۶ میلیارد نمی ارزه و اصلا یک ماشین خانوادگی نیست
کافیه چند ساعت باهاش آفرود برید تا از شون و کول بیفتید
البته اوضاع سرنشینای عقبش که فاجعست، هم فضای پا و هم خشکی رانندگی
در مجموع به نظر من بهتره که تعصب خاص روی یک برند نداشته باشیم. همین تعصب باعث شده قیمت تویوتاهای کارکرده حداقل دو برابر ارزش واقعی اونا باشه
موفق باشید
پاسخ
0
1
6
FarzadBagheri 1402/11/26
سلام، میخام ی تویوتا دوکابین مدل زیر ۲۰۰۰ واسه ایاب ذهاب کارم تو مناطق کوهستانی و بیابانی بخرم، بنظرتون نقص و ضعف خاصی داره این مدلها؟ اگه نکتهای پیشنهادی دارین بفرمایید
پاسخ
2
0
0
FarzadBagheri 1403/8/11
اگه واقعا سرحال و سلامت باشه، انتخاب اشتباهی نیست ولی اگه پیدا نکردین ی مناسبشو بجاش پیکاپ ریچ یا نیسان دوکابین مدل بالاتر بگیرین،مکانیک و یدکیهاشون هم بهتر گیرتون میاد
0
0
alisalamati 1402/11/29
مدل زیر 2000 مثلا یه مدل 1992 و 1994 الان حدودا اگر تمیز پیدا بشه 1 میلیارد قیمتشه و اگر بتونید سالمش از نظر فنی و اورهال شده اهش رو پیدا کنید بدون پوسیدگی میتونه برای کارتون مفید باشه
2
0
Amirsaleh2006 1402/10/13
سلام مدل ۲۰۱۶ نسخه دیزلی داره؟
پاسخ
0
0
0
Saeed199 1402/7/15
سلام آیا با گواهینامه ب۳ میشه تویوتا هایلوکس رانندگی کرد؟
پاسخ
2
0
1
سیاوشم 1402/7/23
خیر مساله ای نداره
0
0
ali 1402/7/16
خودروهای سواری تا حداکثر 9 نفر وانت تا حداکثر 3.5 تن بنابر این اگر قصد راندن خودروهایی با ظرفیت بیشتر را دارید باید برای گواهینامه های پایه دو و پایه یک اقدام کنید
0
0
Akbar360 1401/4/27
روو اتوماتیک یه مشکل خیلی بزرگ برای افرود داره اونم اینه که وقتی که گاز رو تا ته فشار میدی حتی وقتی که روی پاور مد باشه ده ثانیه بیشتر روی دور موتور بالا نمیمونه و خود ECU میارنش پایین ، این سیستم تقریبا رو اکثر ماشینا هست که پیشرانه آسیب جدی نبینه ولی تو کویرهای باتلاقی مثل ریگ جن یا تو قیف ها که دور موتور بالا و حداکثر قدرت پیشرانه لازمه میتونه باعث حادثه یا حتی چپ کردن و برگشتن ماشین بشه که خیلی خطرناکه ، حتما بعد از خرید روو اتوماتیک باید ببرید یه مرکز معتبر که کلا ریمپش کنه و ECU رو برنامه ریزی کنه ، البته روو های دنده ای این مشکل رو ندارن
و کلا چه ویگو ، چه روو به شدت خشک هستن صندلی های عقبشون از ۲۰۶ هم بدترن به هرحال ایرادی هم نیست چون این ماشین وانته نه SUV لاکچری ، تو ایران کلا تویوتا قیمت غیر منطقی و احمقانه داره ، انقدر خشکه که اگر یکی تو مسافرت طولانی صندلی عقبش بشینه باید بره بیمارستان چون دیسک کمر و گردن میگیره ، حتما باید کمک فنرهای افتر مارکت ARB با فومسل ابرون من روش نصب کنید تا بشه باهاش مسافرت و افرود کرد ولی اگر برای قاچاق و خلاف و دستی کشیدن و لات بازی میخواید همین سیستم تعلیق فابریکش کافیه
البته از نظر دوام تا دویست سیصد هزار مثل روز اولش کار میده
پاسخ
0
1
2