سال 93 بعد از نهایی شدن مذاکرات بین سایپا و زوتی (یا همان زوتای)، مدل Z300 ابتدا به S300 تغییر نام داد و در نهایت، نسخه مونتاژی‌اش با نام آریو به بازار آمد. آریو می‌توانست دستاورد مهمی برای سایپا به حساب بیاید اما به نظر می‌رسد با برخی از تصمیمات، این اتفاق نیفتاد. آریو در بازار خرید و فروش دست دوم خود اوضاع نابسامانی دارد؛ اما در میدان رقابت می‌تواند مقابل برلیانس H330‌ حرف‌های خوبی برای گفتن داشته باشد. به‌ویژه آنکه در مقابل برلیانس از چهره معقول‌تر و منطقی‌تری بهره می‌برد. غیر از تغییراتی اندک در فرم صندلی‌ها و روکش آن‌ها، تفاوت خاصی میان مدل‌های مونتاژی آریو دیده نمی‌شود. بزرگ‌ترین تفاوت‌های بین S300 و Z300 یعنی نمونه‌های ایرانی و چینی این زوتی، حذف بسیاری از آپشن‌های استانداردی است که روی ویرایش چینی دیده می‌شد از جمله نمایشگر بزرگ 7 اینچی و دکمه‌های کنترلی روی فرمان. البته ساختار پیشرانه و جعبه‌دنده نیز هم‌چنان از نسخه چینی، قرض گرفته شده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تعلیق نرم و کارآمد
    • فضای جادار کابین
    • پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی
  • نقاط ضعف
    • عایق‌بندی کابین
    • حذف برخی آپشن‌ها نسبت به Z300
    • عملکرد جعبه‌دنده در سبک‌کردن یا معکوس (مدل اتومات)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1393 تا 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 103 اسب‌بخار
  • گشتاور 141 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.8 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4565 میلی‌متر
  • عرض 1766 میلی‌متر
  • ارتفاع 1486 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1399
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 112 اسب‌بخار
  • گشتاور 151 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4565 میلی‌متر
  • عرض 1766 میلی‌متر
  • ارتفاع 1486 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397 تا 1398
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.6 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 112 اسب‌بخار
  • گشتاور 151 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4565 میلی‌متر
  • عرض 1766 میلی‌متر
  • ارتفاع 1486 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2700 میلی‌متر
  • وزن 1275 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 195/65R15
  • چرخ عقب 195/65R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
219 دیدگاه

sourak(38 روز پیش)

سلام دوستان.. پارس tu5 داشتم و بجاش میخوام آریو دنده‌ای ۹۷ با ۱۸۰۰۰ تا کارکرد بگیرم لطفا درمورد کارهایی فنی و ظاهری که باید انجام بدم راهتمایی کنید مثل ریمپ یا عایق‌بندی یا دکمه‌های کنترلی یا اینکه چه نکاتی رو در خریدش دقت کنم.. باتشکر

rezapourostad (22 روز پیش)

عایق کردن سیم دنده رو حتما تو اولین فرصت انجام بده.

sandbad (4 روز پیش)

عایق کف خودو،ریمپ اصولی و تعویض شمع حتما انجام بشه

ahmadsadeghian(61 روز پیش)

سال ها بود که خیلی ها منتظر این بودند که مدلی از تویوتا در ایران تولید بشه و آریو همون تویوتای آلیون بود که در ایران مونتاژ شد ولی بازارش توسط سایپا در مسیر درستی پیش نرفت و متاسفانه کسی چندان قدرش رو ندونست...بنزینی که ما در اختیار داریم اکتان زیر 90 هست و برای بسیاری از موتور ها از جمله موتور آریو و همینطور سیستم های توربو اصلا مناسب نیست ..توصیه من این هست که برای آریو حتما از یک اکتان معتبر و مناسب استفاده کنید

Alikhosravi (16 روز پیش)

ببخشید چی؟؟؟؟؟؟ آریو همون تویوتا آریون هست؟؟؟ یا من بد متوجه شدم یه شما چون کاملا با هم متفاوت هستد نه انجین نه کابین فقط اتاق رو سعی کردن شبیه آریون دربیارن که کاملا با شکست مواجه شدند و فقط از دور یکم شبیه تویوتا آریون هست.

Hamed123(227 روز پیش)

سلام دوستان راست میگن که مدل اتومات وقتی توی ترافیک هستی بوی دود بیرون میاد داخل ؟

دهقان (202 روز پیش)

من دو ساله مدل 97 دارم با 60 هزار پیمایش،به هیچ وجه بو و...نداره.اگر تو ماشینی این مشکل وجود داره حتما ایراد فنی داره حالا یا اگزوز و واشر و .کاتالیزور و....

Amir1400 (80 روز پیش)

پراید این مشکل رو داره چون درزاش همش بازه

rezapourostad (22 روز پیش)

من از سال 94 یه مدل اتومات 1600 دارم . دارم این مشکل رو نداشتم.

mahdikanji(66 روز پیش)

سلام من یک سال آریو اتومات داشتم ایراد خرابی ماهوتی شیشه ها و کمک فنر در همگی مدل ها وجود داره ، اتاق ، موتور ، جلوبندی و ترمز خیلی خوبه ولی ضعف در گیربکس اتومات (خیلی دنده مرده میره دیوانه میکنه و اینکه نصبت به وزن اتاق و قدرت پائین موتور ۴ دنده مناسب نیست و حداقل ۵ دنده باید میبود) ، سیستم خنک کننده موتور در گرمای زیاد جوابگو نیست ،کیفیت پائین کمک فنر ها (میتونین کمک فنر کمری xli ۲۰۰۵ واسه جلو نصب کنید با کمی خلاقیت) ،کولر و تهویه ضعیف و غیر حرفه ای ( در شرایط برفی بخاری جواب نمیداد با اینکه ترموستات و اجزای سیستم تهویه همگی سالم بود)، کیفیت پائین تجهیزات برقی ( ایموبلایزرش خراب بود ماشین که خاموش میکردیم و در جلوی آفتاب میموند و دمای اتاق بالا میرفت دیگه روشن نمیشد تا خنک بشه داخل) ، واشر گلویی اگزوز خیلی زود خراب میشه و لوازمش خیلی گرونتر از ارزش واقعی اون هست مثلا چراغ خطر ۲ ملیون تومن پولش هست در حالی که خیلی ضعیف و ظریف هست و دوامی نداره ، عایق بندی کابین در حد پژو هست ، پوسته سپر ها خیلی بد طراحی شده و با کوچکترین فشاری از جاش در میاد ولی اتاق فوق العاده محکمی داره

ALI0069 (29 روز پیش)

ولی چراغ خطر دو میلیون نیست... زیر 1 تومن باید باشه از نمایندگی بپرسید بازار کلک میزنن... ماشین دنده مرده میره بجاش شدیدا بی صدا هست...

alirezaazizizi(36 روز پیش)

سلام دوستان خسته مباشین من یه تیو فایو صفر خشک داشتم پرشیا که خودم تحویل گرفتم تقریبا برج 5 هزارو چهارصد. انگار اتاق کلا صدا میده باد میزنه از دراش به داخل چی بگم از هر نظر افتضاح بگم خوبه. بعد تصمیم گرفتم عوضش کنم یه ماشینایی تو ذهنم بود با این قیمت ۲۶۰ تمن انگار تویوتا سوار میشی نه آریو اصلا یه استایل یه راحتی یه نرمی یه بی صدایی داره کابینش که نگو خدایی با انصاف باشید دیگه چرا همچین ماشینی رو با ماشینای داحل مقایسه میکنید من به شخصه عاشقش شدم اصلا یه چیز دیگیس حالا من شتاب اینارو نمیگم قابل قبوله ولی تو سوار میشی که لدت ببری از رانندگی از نرمی از بی صدایی کابین وگرنه میتونی موتور سوار شی شتابشم بهتره

sandbad(52 روز پیش)

کسایی که میخوان از آریو لذت ببرن بااااااااااید ریمپ اصولی و عایق کاری انجام بدن،ببینن چه ماشین نرم و کم استهلاک و قابل اطمینانیه فقط با توجه به وزن و طراحی نباید کساییه که شتاب آنچنانی میخان، بیان سراغ این ماشین.فاز این ماشین آرامشه نه چالاکی

sourak (38 روز پیش)

آیا آریو دنده‌ای هم نیاز داره؟ آدرس بزارید که تخصصشون همین باشه.. تشکر

A12(57 روز پیش)

من یه مدل 97 اتومات دارم که کلی مسافرت رفتم یه خانواده 4 نفره ایم و فضای کابین کاملا مناسبه کیفیت متریال متوسطه ولی از دنا بهتره. مصرف سوخت توی شهر 10-9 لیتره ولی تو جاده 5.5-6 میشه. بایه باک میشه راحت 800 کیلومتر رانندگی کرد(توی جاده). قبل از این دنا داشتم که وقتی پسر بزرگم سوار میشد میگفت پام میگیرع به داشبرد یا رو صندلی عقب که مینشست یا خودم می نشستم راحتی آن چانانی نداشت ولی توی این ماشین برعکس هر چند اتاق تجملاتی نداره ولی راحتی عالی داره و عایق بنده هم نسبت به ماشین های هم قیمت عالیه و برلیانس هم داشتم. واقعا آریو ماشین خانوادگی و مسافرتی خوبیه ولی اگه دوست دارید شتاب داشته باشید برید برلیانس 95 یا پارس و 206و207 بگیرید

Kamalr30(208 روز پیش)

درود بر دوستان ،دو هفته خودرو آریو مدل ۹۷ خریدم واقعا انتظار نداشتم به این میزان ماشین نرم و بی سر و صدا باشه ،بسیار جادار و مسافرتی،شتاب ماشین با توجه ۱۶۰۰ سی سی بودن خوبه،هر روز یه روز در میان برای ورزش میرم جنگل اطراف ساری مجبورم از سربالایی تند برم بالا قبلا جک جی ۵ و تیگو ۵ داشتم بسختی میرفتم با آریو اصلا مشکل نداشتم ،به نظرم به قیمتی که خریدم با توجه به اتومات بودن مناسب بود و کاملا راضی هستم ،ضمنا همه مدل ماشین از سوناتا و سانتافه و سورنتو و کمری ،جک جی ۵،تیگو۵ و ماکسیما داشتم به نسبت مبلغی که برای خرید هزینه میکنی با توجه به قیمت بالای برندهای معتبر آریو گزینه خوبی میباشد

ahmadsadeghian (61 روز پیش)

بنزینی که ما در اختیار داریم اکتان زیر 90 هست و برای بسیاری از موتور ها از جمله موتور آریو و همینطور سیستم های توربو اصلا مناسب نیست ..توصیه من این هست که برای آریو حتما از یک اکتان معتبر و مناسب استفاده کنید

BARDIYA123(128 روز پیش)

سلام با عرض ادب و احترام به تمامی دوستان محترم و سایت باما 1 خیلی تاسف داره که آریو توقف تولید شد اگر تولید میشد خودروهای ایرانی باید جمع میشدند آریو بهترین خودرو توی رنج قیمت خودش هست 2 خیلی جالبه اینکه چرا اکثر مردم خودروی آریو رو از یادتان رفته از یک چند نفری میپرسم آریو چه جور خودرویی هست اون طرف دوساعت فکر میکنه آریو کدوم ماشین هست چه شکلی هست بعد از یک هفته به بنده زنگ زد یکبار میگه خوبه دو ماه بعدش میگه خوب نیست برو 207 بخر 3 کسانی که آریو سوار نشدن یا تجربه ندارند الکی نظر میدن در ضمن از چندتا راننده تاکسی پرسیدم گفتند آریو از پژو پارس و سمند و 405 خیلی بهتر فقط کافیه سوار بشید بعد نظر بدید 4 چرا هیچ کس از آریو رو حمایت نمیکنه و از این خودروی خوب که تحت لیسانس میتسوبیشی هست تعریف نمیکنه واقعا متاسفم برای بعضی ها و مسئولین شرکت سایپا و تمامی سایت های خودرو هرچند تا سایت خودرو داریم 5 آریو خیلی نرم و سرحال تر از خودروهای ایرانی هست برید از آریو بازها بپرسید هر کسی آریو سوار بشه خاطراتش زنده میشه یک حسی میده که انگار برگشتی به دوران قبل راستش اینو بگم آریو4 ستاره رو کسب کرده بدنه نسبتا محکمی داره الان خودروهای امروزی یک ستاره رو به زور دریافت میکنند 6 سمند و پژو رو میشه 20 سال دیگر هم بخری ولی بعضی از خودروها حتی نگاه میکنی واقعا احساس با غیرت و باوفا به صاحب خودرو دست میده اریو لیاقتش نبود که دیگه تولید نشه آریو اگر یک کم حمایت میکردیم واقعا اکثر خودروهای هم رده باید زانو بزنند با تشکر از سایت باما و خسته نباشید به کارکنان سایت در ضمن اگر خودروهای دیگر رو انتخاب میکنیم یک کم بیشتر به فکر آریو باشیم باشیم اونوقت نظر بدید

Amir1400 (80 روز پیش)

ماشین ایرانی رو کلا با ماشین خارجی مقایسه نکن... البته خیلی از جنسای ایرانی اینجورین حتی اونایی که وارد شدن و اینجا فقط مونتاژ شدن

1370Mehdi(172 روز پیش)

سلام وقت بخیر من کجا میتونم آپشن به آریو دنده اضافه کنم؟

ARSHAVIR (162 روز پیش)

با سلام و عرض ادب خدمت دوستان آریو سوار و اریو دار،من تازه به سفارش یکی از دوستان میخام بخرم ولی موندم اتومات بخرم یا دنده ای، اهل ویراژ و..نیستم برای خانواده ۴ نفره میخام و حاده های تقریبا کوهستانی، دوس دارم مدل ۹۷ هرکدومشو بگیرم ولی پولم به ۹۶ اتومات و ۹۷ دنده ای میخوره، دوستانی که تجربه دارن لطفا راهنمایی کنن،بغد از ۲ ماه م خواستم دنا بخرم دوستم پشیمونم کرد ک اریو بگیر حادارتره، ولی میگن بعضیا گیربکساشون ایراد داره،بعضیا کمکهاشون و شیشه بالابراشون، دوستان ممنون میشم منو از کلافگی در بیارین

پدر یک خانواده (152 روز پیش)

سلام.مشکل کمک یا ماهوتی مال اوایل موقع تحویل خودرو هست که مربوط به برخی خودرو ها بوده که پس ازپیگیری برطرف میشه.آریو باگیربکس اتومات مناسب ترافیک شهر ها و مخصوصا مسافرت در انواع جاد ه های مختلف کشوری(آسفالته ،گردنه ،خاکی و... ) با 4 نفرسرنشین ویک خانواده کامله.نگران نباشید برای اطمینان بیشتر باقشرزحمتکش تاکسی دارن مشورت کنید. بعید می دانم کسی آریو داشته باشد واهل سفرو مسافرت باشدو با پول معادل آریو بتواند راضی به سوارشدن به ماشین دیگری هم قیمت ان و حتی صد میلیون گرانتر باشد. چون در حال حاضربسیارقیمتش مناسب است. هرچند گران شده اما به نسبت خودروهای دیگر ارزان است. گیربکسش هوشمند است.جادار.ترمز عالی. ایمن . اتاق تویوتا. موتور میتسوبیشی،اگرمدل 1400 اشرا تولید کنندبسیار عالیترمی شود. در حال حاضرتقریبا همه وسایلش به وفور در تعمیرگاه هایآریووجود دارد و .....برای اطمینان از حرفبنده تحقیق نمایید.

دهقان (88 روز پیش)

نمایندگی های خوب،آپشن دارن ولی بیرون هم وسایلش موجوده، نصب می کنن

Show More