مشخصات فنی زوتی آریو 1.5 لیتر دنده ای سال 1394 - 1400
سال
سال 93 بعد از نهایی شدن مذاکرات بین سایپا و زوتی (یا همان زوتای)، مدل Z300 ابتدا به S300 تغییر نام داد و در نهایت، نسخه مونتاژیاش با نام آریو به بازار آمد. آریو میتوانست دستاورد مهمی برای سایپا به حساب بیاید اما به نظر میرسد با برخی از تصمیمات، این اتفاق نیفتاد. آریو در بازار خرید و فروش دست
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
تعلیق نرم و کارآمد
فضای جادار کابین
پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
حذف برخی آپشنها نسبت به Z300
عملکرد جعبهدنده در سبککردن یا معکوس (مدل اتومات)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1393 تا 1396مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
103 اسببخارگشتاور
141 نیوتنمترشتاب
11.8 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4565 میلیمترعرض
1766 میلیمترارتفاع
1486 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1275 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
195/65R15چرخ عقب
195/65R15سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 3 روز پیش
انصافا از سال 96 دارمش هر چی از خوبیهاش توی رنج قیمتی خودش بگم؛کم گفتم
نرم و عالی ،خودروی خانواده
پاسخ
0
0
0
علی12345 1403/3/29
کاش مردم ارزش این ماشینو میفهمیدن ؛ سوار آزرای دوستم شدم اون موقع بود که فهمیدم نرمی آریو در حد آزراست. قدرت موتور و بی صدایی کابین رو کاری ندارم که قطعا آزرا عالیه.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/3/5
سلام منم آریو مدل ۹۶ دندهای خریدم که میگفتند بازار بدی داره کلا از پولی واسش داادم ناراحت بودم قبلا میخاستم دنا یا پارس مدل ۱۴۰۰ به بالا بخرم
ولی الان به دنا صفر هم عوضش نمیکنم
رانندگی نرم قطعات به فول پیدا میشه که نیازی به قعه نداری اصلا خراب نمیشه لامصب
راستی تو سربالایی اکه کم میاره کروز ببندین من ۱۶۰ تا سر بالای خیلی تیز رو رفتم
شک نکن بخر اونم فقط آریو
راستی تا سوارش نشی مثل من نمی دونی چیه لامصب عسله عسل همش گوشته
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/2/26
اگه تو خرید آریو شک داری این کامنت رو بخون
ماشین قبلیم ۴۰۵ بود واقعا شیر بود ولی مدلش اومد پایین تصمیم گرفتیم عوضش کنیم خلاصه اومدیم سراغ اریو اولین چیزی که دلمون رو زد شتاب پایینش بود که البته ناگفته نماند کابینش خیلی بزرگ تر از ۴۰۵ هست و اتومات هست
از لحاظ کیفیت داشبورد باید بگم که قابل مقایسه با تارا و دنا پلاس و شاهین این اشغال ها نیست واقعا ماشین هیچ لرزشی تو دو بالا نداره کیفیت بدنه شاسی خیلی خوبه به راحتی میتونه تو تصادف های شاخ به شاخ خودرو های ایران خودرو و سایپا رو جمع کنه سر موضوعی مجبور شدم روکش داخلی درشو باز کنم و دوتا قوطی شکل بود که برای تقویت بدنه خودرو بود از لحاظ فضای کابین هم که باید بگم خیلی بزرگ و عالی هست ..ترمز های خیلی خوبی داره و اصلا مشکلات امروزی که تو خودرو های داخلی میبینیم مثل مشکل رایج برق و اینا رو ندارم موتور شم که عالی هست ولی یه سری مشکلاتم داره مثل طراحی عقبش که به پختگی جلوش نیست و فضای صندوعقب که به بزرگی ۴۰۵ نیست و ارتفاع خیلی پاینش با فضای بزرگی که داره مشکل ساز میشه و اپشنایی که سایپا تو منتاژی برداشته ولی در کل این مشکلات با کنی هزینه درست میشه ولی مشکلات ایران خودرو و سایپا فقط با تعویض خودرو درست میشن 🤣ولی با تمام این مفاصیل باید بگم که یه آریو سوار هیچ وقت راضی یه سوار شدن خودرو های ایران خودرو و سایپا نمیشه حتما یخرین و بدونین قابل مقایسه نیست با تارا و دنا
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/1/12
کسی که آریو سوار شده باشه دیگه سوار ایرانی ها نمیشه
ایشالا ماشین بعدی مزدا3
پاسخ
0
0
1