مشخصات فنی زوتی آریو 1.5 لیتر دنده ای سال 1394 - 1400
سال
سال 93 بعد از نهایی شدن مذاکرات بین سایپا و زوتی (یا همان زوتای)، مدل Z300 ابتدا به S300 تغییر نام داد و در نهایت، نسخه مونتاژیاش با نام آریو به بازار آمد. آریو میتوانست دستاورد مهمی برای سایپا به حساب بیاید اما به نظر میرسد با برخی از تصمیمات، این اتفاق نیفتاد. آریو در بازار خرید و فروش دست
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
تعلیق نرم و کارآمد
فضای جادار کابین
پیشرانه تحت لیسانس میتسوبیشی
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
حذف برخی آپشنها نسبت به Z300
عملکرد جعبهدنده در سبککردن یا معکوس (مدل اتومات)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1393 تا 1396مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
103 اسببخارگشتاور
141 نیوتنمترشتاب
11.8 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4565 میلیمترعرض
1766 میلیمترارتفاع
1486 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1275 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
195/65R15چرخ عقب
195/65R15سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
USB - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
6 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
تابانمهر 3 روز پیش
با سلام خدمت دوستان،من مدل ۹۵ مشکیشو دارم،۵ ساله زیرکانه فقط ۹۰ هزارتا کاره،تا حالا فقط ماشین خارجی سوار شدم،این یکی رو از همه بیشتر دوست دارم،عجیب بهش علاقه دارم وحاضر نیستم با هیچی عوضش کنم،بسیار کم استهلاک و نجیبه،مصرفش غیر قابل تصور ۵ لیتر میسوزونه،یعنی فقط بو میکنه بنزینو،متریال بسیار با کیفیته،همون تویوتاست،مو نمیزنه باهاش،بهش برسید یک عمر خدمت بی منت میکنه ازتون،تنها ایرادش ۴ دنده بودنشه و بازار ضعیف دست دومش،با این قیمت ۵۰۰ میلیون از ماشینای ۱۵۰۰ خیلی سرتره،اگه کم کارش گیرتون بیاد فکرماشین دیگه ای نباشید
پاسخ
0
0
1
امین 1403/9/9
به عنوان کسی که 5000 کیلومتر با اریو رانندگی کرده باید عرض کنم که مزایای اریو در مقایسه با خودرو های ایرانی که قابل درک تر باشه
1.تعلیق نرم تر از پژوپارس
2.فضای کابین جادار تر از تارا
3.صندوقی بزرگ تر از شاهین و پارس
4.موتوری به شدت کم استهلاک با زات ژاپنی و در سرعت های بالا موتوری بدون صدا و لرزش و با کشش و نفس فوق العاده در سربالایی
5.جنس داشبورد و متریال داخلی در حد ژاپنی و خیلی با کیفیت تر از جک j4 و j5
6. حس رانندگی تویوتا کمری
7.موتور و گیریبکسی به شدت مج و بدون تقه
8.گیریبکسی از نوع MT که بزرگ ترین حسن این ماشین هست و خدارو شکرsvt نیست
9.ماشین به شدت کم استهلاک و بدون خرج کلا کاپوت نمیزنی بالا
و اما معایب این ماشین
1.شتاب اولیه با توجه به گیریبکس 4 سرعتش کم تر از تارا اتوماتیک البته خیلی نا محسوس به نظره من شتاب اولیه راضیتون میکنه به شرطی که بالای 30 سال سن داشته باشین😅
2.نداشتن ساندروف
از نظره قیمت قطعات این خودرو باید بگم که هم قیمت جک هستش و خیلی خیلی با کیفیت تر از ماشین های داخلی
زیروبند ماشین به شدت قوی هستش
انشالله که کمک کرده باشم به دوستان
به نظره من تا رنج 700 تومن الان اریو اتوماتیک با اختلاف ارزش خرید داره و واقعا ماشین خارجی سواری
پاسخ
0
0
0
حمید 1403/8/30
سلام اریو چطو ر ماشینی هست من تازه خریدم
پاسخ
2
0
0
امین 1403/9/9
مبارکت باشه عالیه فقط لذت ببر و توی اتوبان و کفی هر کسی برات شاخ شد کافیه پلال گاز رو تا ته فشار بدی👌 از جنس متریال داخلی هم که در حد ژاپنیه لذت ببر
0
0
ناشناس 1403/9/8
سلام مبارک باشه برادر.چقدگرفتی ؟مدل چند.منم همش الان تحقیق میکنم سواریش خوبه
0
0
mohsenp10 1403/6/7
سلام آریو ماشین واقعا عالیه فوق العادس یعنی تا صبح ازش تعریف کنم بازم کمه نگاهش ب کل ایرانخودرو و سایپا می ارزه موتور میتسوبیشی گیبرکس هیوندا و زداف المان اتاق تویوتا تو ی تویوتا سوار میشی ماشین از همه لحاظ فوق العادس از سال 96 اریو دارم کل ایرانو گشتم عالیه تو جاده حرم تا حرم 5 نفر ادم پر وسیله کولر روشن وسط ظهر 160 70 تا باش پر میکردم از همه لحاظ عالی الان همه مالک هاش ازش راضین منم فوق العاده راضیم ماشین حرف نداره بخر و عشق کن ی در باکش ب کللل ماشینای ایرانی می ارزه با ماشینای خارجی هم رده خودشم قابل مقایسه نیست و باید بری بالاتر بی تعصب میگم ولی عالیه همه جوره
پاسخ
0
0
3
ناشناس 1403/5/31
آقا خیلی تو مخه سپر عقب به شدت ضعیف ی دست بخوره در میره ، بد از ی مدت باید عوض کنی دوباره همین کاسه و همین اشه ، کمکا ضعیف ۳ نفر عقب میشینن ماشین میخوابه، شتاب ضعیف رو اتومات اگه دنده ۲ باشه بخوای سبقت بگیری یا گاز نمیخوره یا انقد باید شل کنی ک دنده بخوره ، دوتا شل گیرای ضعیف ی تنهایی بخوره خراب میشه ، نوراش مشکل داره روشنایی ضعیف ، و ... خلاصه L90 خیلی بهتره
پاسخ
1
2
0
امین 1403/9/9
با احترام به نظر شما 100 درصد مخالفون هستم شما طرفدار ال 90 هستی بخر دیگه الکی تنها ماشین بدون نقص ایران در رنج قیمت 700 تا800 تومن رو زیر سوال نبرین ماشینی که واقعا کم خرجه حتی نسبت به ال 90
0
0