تیونینگ به سبک ایرانی!

گردهمایی لاین استریت در تجریش

24 آذر 1397 17:22

شاید در بازار جهانی وقتی می‌گوییم تیونینگ، ذهن‌تان به سمت خودروهایی معطوف می‌شود که با سیستم‌های پرخوران به رکوردهای سرعت عجیب و غریبی دست پیدا می‌کنند. اما وقتی معیارمان بازار ایران باشد، داستان تیونینگ به کلی فرق می‌کند.

گردهمایی لاین استرین در روزهای 23 و 24 آذرماه در تجریش برگزار شد.از آنجایی که در کشورمان، مرجعی استاندارد در بحث تیونینگ وجود ندارد، پلیس راهور نیز همچنان به سختگیری‌های خاص خودش پافشاری می‌کند که البته تا حد زیادی درست است؛ چراکه گاهی اوقات عواقب تیونینگ غیراستاندارد، فقط دامن‌گیر مالک خودرو نیست. از این‌رو تیونرهای ایرانی، عمدتا دست به تغییر ظاهری خودروها می‌زنند؛ از دودی‌کردن شیشه و چراغ‌ها بگیرید تا تغییر سپرها و رینگ‌ها، استفاده از سراگزورهای مسابقه‌ای، کیت تعلیق با تنظیم ارتفاع و حتی نصب سیستم‌های صوتی گران‌قیمت.

موارد فوق هرچند نمونه‌ای از تیونینگ ساده هستند، اما اگر با دقت و وسواس اجرا شوند، نتایج خیلی خوبی از آن‌ها به‌دست می‌آید. با همین پشتوانه، هفته گذشته و در روزهای 22 و 23 آذرماه 97، گردهمایی لاین استریت با حضور تعداد اندکی از خودروهای تیون شده در پارکینگ‌های مجمتع تجاری تندیس در تجریش تهران برگزار شد.

مدل‌های متنوعی در این گردهمایی لاین استریت حضور داشتند ولی باید اعتراف کرد حضور خانواده پژو، پررنگ‌تر از مابقی برندها بود. حتی مدل‌های کلاسیک نیز در این دورهمی حاضر شده بودند مثل ب ام و سری3 اتاق E46، میتسوبیشی گالانت نسل ششم، مرسدس W115، بیوک اسکای لارک، مزدا 323، هوندا سیویک نسل پنجم، فولکس گلف‌های نسل اول و دوم و حتی خودرو روسی VAZ 2103 که در بازارهای صادراتی به لادا 1500 مشهور شده بود.

درکنار همه خودروهای حاضر در این گردهمایی، یک دستگاه ام وی ام 315 هاچ بک نیز حضور داشت که روی بدنه آن استریپ لاین‌های مارتینی ریسینگ حک شده بود! باما برای دیدن گالری تصاویر این گردهمایی، همراه شوید.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

دیدگاه کاربران