کلکسیونی از پیرمردهای جوان!

گردهمایی خودروهای کلاسیک در پردیسان

9 دی 1397 14:45

روز جمعه 7 دی‌ماه 97، جمعی از خودروهای کلاسیک در پارک پردیسان تهران گرد هم آمدند.

موستانگ مک وان، فولکس SP2 و کوروت C3 از جمله کلاسیک‌های خاص حاضر در این گردهمایی بودند.در این همایش که با حمایت انجمن فرهنگی صیانت از وسایل نقلیه تاریخی برگزار شده بود، شاهد حضور مدل‌هایی بودیم که علیرغم سن بالای‌شان همچنان نیز جذاب، خاص و حتی گران‌قیمت هستند. با اینکه همه این خودروها، ارزشمند و کلکسیونی بودند اما چندین مدل بسیار خاص میان‌شان وجود داشت که به مرور مختصر آن‌ها می‌پردازیم. یکی از این خودروها فولکس واگن SP2 است؛ خودرویی که در اواسط دهه 70 میلادی، فولکس حدود 11 هزار دستگاه از آن را برای بازار برزیل تولید کرد.

دومین خودرو خاص این گردهمایی، کوروت C3 یا همان نسل سه است که شورولت از سال 68 میلادی تا اوایل دهه 80، آن را با پنج پیشرانه مختلف که همگی 8 سیلندر بودند، به بازار فرستاد. کوروت C3 در قسمت فنی تقریبا همه چیزش را از نسل دوم به ارث برده اما نمای ظاهری و داخلی خودرو کاملا جدید بود.

سومین خودرو خاص این گردهمایی، تریومف GT6 بود که در واقع نسخه کوپه‌ای از تریومف اسپیت‌فایر دهه 60 میلادی محسوب می‌شود. این بریتانیایی که ایتالیایی‌ها طراحش بودند، تنها طی 6 سال و در سه نسخه مختلف با نام‌های MK1 و MK2 و MK3 تولید می‌شد.

چهارمین خودرو خاص این گردهمایی را باید موستانگ مک وان دانست؛ خودرویی که نسل اولش (اواخر دهه 60 میلادی) در واقع همان موستانگ تقویت شده بود اما در نسل دومش (اوایل دهه 70 میلادی، تحولی اساسی را در ظاهر تجربه کرد. می‌گویند مک وان همه آن چیزی است که موستانگ دوست داشت، باشد!

علاوه‌بر چهار مدل فوق، کلاسیک‌های دیگری مانند نسل‌های مختلف کامارو، شورولت شول نسل دوم، شورولت ایمپالا، دوج چارجر نسل سوم، ب ام و 2000، فورد سریF و خانواده فولکس گلف و ... نیز در این گردهمایی خودنمایی می‌کردند. باما به دیدن تصاویر این گردهمایی بنشینید.

دیدگاه کاربران