با این شاسی بلندهای دو دیفرانسیل به برف‌بازی بروید

5 شاسی بلند دست دوم فوق‌العاده برای فصل زمستان

12 دی 1397 13:58
  • با این شاسی بلندهای دو دیفرانسیل به برف‌بازی بروید

    با این شاسی بلندهای دو دیفرانسیل به برف‌بازی بروید

    اگر زمستان امسال قرار است به‌مانند زمستان سال گذشته باشد و شبیه آن‌چه دی ماه 96 دیدیم برف ببارد، بهتر است خودرویی مناسب برای رانندگی زمستانی داشته باشید. همان‌طور که حدس زده‌اید، با خرید یک خودرو دو دیفرانسیل 4x4 می‌توانید به بهترین شکل ممکن، به استقبال زمستانی سخت بروید. در این مطلب ما قصد داریم به بررسی 5 شاسی بلند دست دوم حاضر در بازار ایران بپردازیم که در رده‌های قیمتی مختلف، می‌توانند انتخابی خوب برای فصل زمستان باشند. نکته‌ای که باید ذکر کنیم این که در بازار گزینه‌های بسیار زیاد دیگری هم موجود بودند که می‌توانستند وارد این لیست شوند، ولی

  • تویوتا راوفور XA40

    تویوتا راوفور XA40

    نمی‌توان یک لیست در مورد خودروهای دست دوم خوب نوشت و در آن نامی از یک مدل تویوتا نبرد. نسل‌های مختلف شاسی بلند تویوتا راوفور همگی خودروهایی فوق‌العاده بوده و کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند. این شاسی بلند خودرویی بسیار مطمئن بوده و در طول عمر خود می‌تواند صدها هزار کیلومتر بدون مشکل کار کند. افت قیمت آن با گذر زمان بسیار پایین است. مدل‌های دو دیفرانسیل آن ارزش خرید بسیار بالایی دارند و می‌توان به چشم یک سرمایه‌گذاری خوب به آن‌ها نگاه کرد. گرچه تویوتا راوفور بهترین خودرو برای آفرود نیست و به دلیل ارتفاع سواری بالا فرمان‌پذیری خیلی خوبی به نسبت یک خودروی سدان ندارد، ولی ترکیبی از این دو مورد آن را به یک مدل همه‌فن‌حریف تبدیل کرده است.

  • رنو داستر

    رنو داستر

    این شاسی بلند فرانسوی-رومانیایی توانسته در بازار ایران خود را به‌عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند دو دیفرانسیل در رده قیمتی متوسط رو به بالا به‌خوبی مطرح کند و این موضوع را درفروش بالای آن می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد. طی سال‌های آتی، بدون شک تقاضای بازار برای شاسی بلندهای دو دیفرانسیل ازاین‌دست بسیار بیشتر هم خواهد شد. رنو داستر خودرویی خوش‌ساخت بوده و پیشرانه آن قبلاً بارها از آزمایش‌های مختلف روی خودروهای دیگر سربلند بیرون آمده است. به‌طورکلی داستر ارزش خرید بالایی داشته و اگر بتوانید با ظاهر نه‌چندان زیبایش کنار بیایید، می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. قیمت آن در بازار امروز ایران بسته به میزان کارکرد و مدل، بین 200 تا 260 میلیون تومان متفاوت است.

  • پورشه ماکان

    پورشه ماکان

    ماکان یکی از جوان‌ترین مدل‌های خانواده پورشه محسوب می‌شود، ولی در همین مدت کم توانسته هواداران زیادی پیدا کند. عملکرد فنی فوق‌العاده خوب و ظاهر جذاب به سبک پورشه را می‌توان دو دلیل اصلی محبوبیت فوق‌العاده این خودرو در ایران و دنیا دانست و همین سبب شده تا بازار دست‌دوم‌های پورشه نیز بسیار سکه باشد. پورشه ماکان جزء معدود خودروهای بازار ایران است که در عین شاسی بلند بودن، اسپرت هم هست.

    به‌احتمال‌زیاد پورشه ماکان در میان شاسی بلندهای تولید انبوه دنیا بهترین فرمان‌پذیری را دارد و همین، آن را به خودرویی همه کاره تبدیل می‌کن

  • تویوتا اف جی کروزر

    تویوتا اف جی کروزر

    به‌عنوان یکی از خاص‌ترین شاسی بلندهای بازار ایران، تویوتا اف جی کروزر یکی از معدود مدل‌های شاسی بلند دو دیفرانسیل اصیل موجود در کشورمان است. اف جی کروزر شاید ظاهری فانتزی مخصوصاً در رنگ بدنه‌های روشن داشته باشد، ولی زیر این ظاهر بامزه پلتفرم اتاق روی شاسی پیکاپ تویوتا تاکوما قرار گرفته و این شاسی بلند آماده است تا هر کاری برای شما انجام بدهد. ارتفاع بالا از سطح زمین و زوایای بالای حمله و فرار توانایی‌های آفرود آن را بالاتر برده‌اند و از این لحاظ یکی از مدل‌های برتر بازار ایران محسوب می‌شود.

    اف جی کروزر با پیشرانه 270 اسب‌بخاری خ

  • نیسان رونیز

    نیسان رونیز

    نیسان رونیز موجود در ایران مبتنی بر نسل دوم این خودرو ساخته شده و توسط پارس‌ خودرو، بین سال‌های 1382 تا 1389 در خطوط تولید قرار داشت. نیسان رونیز که در بازارهای جهانی از جمله آمریکا با نام نیسان اکسترا شناخته می‌شود خودرویی قوی است که اتاق آن روی شاسی قرار گرفته و با داشتن امکانات آفرود خوب مانند سیستم دو دیفرانسیل با جعبه دنده کمکی و پیشرانه 2.4 لیتری با 150 اسب‌بخار قدرت و 208 نیوتن‌متر گشتاور گزینه‌ای بسیار مطلوب برای رانندگی زمستانی محسوب می‌شود. یکی از موارد خوب نیسان رونیز ارتفاع کف از سطح زمین بالای آن است که رانندگی با خودرو در برف‌های سنگین را بسیار راحت‌تر می‌کند.

    در این لیست نیسان ر

دیدگاه کاربران