11 هزار و 500 دلار برای مدل پایه

عرضه ساندرو استپ ‌وی با پیشرانه‌های جدید

21 دی 1397 12:00

داچیا، زیرمجموعه رومانیایی رنو فرانسه برای مدل ساندرو استپ وی خود دو قوای محرکه جدید ارائه کرد. داچیا خودروهای جدید را برای اولین بار در بازار انگلستان عرضه می‌کند.

نسخه پایه ساندرو استپ وی که البته مجهز به پیشرانه بنزینی است با آپشن‌های پایه، چیزی حدود 11 هزار و 500 دلار قیمت‌گذاری شده است. این ساندروها مجهز به یک پیشرانه جدید بنزینی موسوم به SCe 75‌ و یک نمونه گازوئیل‌سوز به اسم Blue dCi 95 شده‌اند. رنو پیش‌تر از این پیشرانه‌ها روی سری جدید داستر، ساندرو هاچ‌بک و ساندرو استیشن استفاده کرده بود.

شرکت می‌گوید نسخه پایه ساندرو استپ وی که البته مجهز به پیشرانه بنزینی است با آپشن‌های پایه، چیزی حدود 11 هزار و 500 دلار قیمت‌گذاری شده است. استپ ‌وی SCe 75 تنها با جعبه‌دنده دستی عرضه خواهد شد. پیشرانه یک لیتری این خودرو با 74 اسب‌بخار قدرت و 95 نیوتن‌متر گشتاور، می‌تواند کاری کند که صفر تا صد در 16.7 ثانیه و سرعت نهایی 156 کیلومتر برساعت ثبت شود. اگر این مشخصات برای شما راضی‌کننده نیست می‌توانید روی گزینه قدیمی TCe 90 توربوشارژ که با حجم 0.9 لیتر می‌تواند 90 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند،‌ حساب باز کنید. این نسخه بنزینی نیز می‌تواند صفر تا صد را در 11.1 ثانیه بپیماید. شاید این داچیا خیلی سریع نباشد ولی تا اینجای کار سریع‌ترین ویرایش استپ‌ وی است.

اوضاع برای نسخه دیزلی کمی مساعدتر است. خودرویی که مانند دیگر عضو خانواده با جعبه‌دنده دستی راهی بازار می‌شود. ساندرو استپ ‌وی جدید با قیمت پایه 14 هزار و 259 دلاری با نسل جدید پیشرانه‌های دیزلی dCi 95 عرضه می‌شود. پیشرانه 1.5 لیتری که با 95 اسب‌بخار قدرت و 220 نیوتن‌متر گشتاور می‌تواند صفر تا صد را در 12.3 ثانیه طی کند.

در تریم Essential از ساندرو استپ وی که در واقع تریم پایه به حساب می‌آید تنها سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های برقی در جلو، سیستم رادیویی DAB با قابلیت اتصال بلوتوث، سپر هم‌رنگ بدنه و رینگ‌های 16 اینچی با قالپاق دیده می‌شود. در تریم بالاتر موسوم به Comfort می‌توان سنسور عقب، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، نقشه‌خوان، سیستم عامل اندروید یا iOS، آینه‌های جانبی گرم‌کن دار و شیشه‌های برقی عقب را مشاهده کرد.

دیدگاه کاربران