ظاهری جدید با پلت فرمی قدیمی

رونمایی از فولکس واگن پاسات 2020 در دیترویت

26 دی 1397 15:00

با نگاهی به آمارهای فروش بازارهای مختلف می‌توان متوجه شد که تقاضای بازار برای مدل‌های سدان به‌هیچ‌وجه مانند گذشته نیست و کراس اورها و شاسی بلندها توانسته‌اند نظر اکثریت خریداران را به خود جلب کنند. سال پیش در آمریکا، فولکس واگن موفق شد 41 هزار و 401 دستگاه پاسات بفروشد که در مقایسه با سال 2017 کاهش فروش بسیار بالای 32 درصدی را نشان می‌داد. درحالی‌که میزان تقاضای بازار برای سگمنت سدان سایز متوسط کاهش یافته است، هنوز هم مشتریان بسیاری در سراسر دنیا وجود دارند که خرید یک مدل سدان را به یک شاسی بلند ترجیح می‌دهند. فولکس واگن با رونمایی از پاسات 2020 در نمایشگاه خودروی دیترویت دقیقاً این بخش از بازار را هدف قرار داده است.

مدلی که در نمایشگاه دیترویت رونمایی شده هیچ ارتباطی با فولکس واگن پاسات بازار اروپا ندارد و شرکت برای آن هم به‌زودی نسخه‌ای فیس لیفت رونمایی خواهد کردهمان خودروی قدیمی با قیافه‌ای جدید

نکته جالب این که این خودرو نسل جدید محسوب نمی‌شود و در واقع روی پلت فرم مدل قبلی ساخته شده، هرچند فولکس واگن برای این که دوباره بتواند فروش این خودرو را در آمریکا بیشتر کند تغییراتی روی ظاهر، کابین و همچنین تکنولوژی‌های ارائه شده روی آن انجام داده است. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این که، خودروی رونمایی شده در نمایشگاه دیترویت 2019 هیچ ارتباطی با مدل موجود در بازار اروپا که روی پلت فرم MQB ساخته شده ندارد و فولکس واگن به‌زودی قصد دارد آن را هم فیس لیفت کند. نسخه ویژه بازار آمریکای شمالی ظاهری به روز شده با جلوپنجره‌ای تهاجمی، خط سقفی با شیب ملایم به سبک فولکس واگن دارد و در مقایسه با مدل قبلی خود، حداقل از نظر ما خیلی تغییر نکرده است.

چراغ‌های جلو و عقب به‌صورت استاندارد LED هستند و در بخش عقب، نوشته Passat روی در صندوق ظاهری شبیه به مدل پرزرق و برق‌تر آرتئون به این خودرو داده است. فولکس واگن پاسات 2020 به رینگ‌های آلیاژی 17 اینچی در مدل پایه خود مجهز شده، ولی خریداران امکان انتخاب آپشن رینگ‌های 18 یا 19 اینچی نیز خواهند داشت که ظاهری اسپرت تر و همچنین گران‌قیمت‌تر به خودرو می‌دهند.

کابین بهینه

وارد کابین که می‌شوید، در مقایسه با پاسات قبلی با طراحی کلی و پکیج بهتری مواجه خواهید شد. از مهم‌ترین موارد در کابین این خودرو می‌توانیم به صفحه‌نمایش سیستم اطلاعات سرگرمی جدید با پشتیبانی از اندروید اتو، Apple کارپلی و میرور لینک اشاره کنیم. فولکس واگن می‌گوید در طراحی کابین پاسات جدید از مواد اولیه و متریال درجه یک و با کیفیت فوق‌العاده بالا استفاده کرده و شاهد ترکیب رنگ‌های تازه و امکان انتخاب بین چند تِم و تریم برای کابین هستیم. مدل‌های پایه روکش صندلی‌های پارچه‌ای دارند، ولی درصورتی‌که اندکی پول بیشتری خرج کنید امکان سفارش روکش چرم مصنوعی و چرم طبیعی ناپا هم برای شما وجود خواهد داشت.

خداحافظ شش سیلندر خورجینی

با حذف پیشرانه شش سیلندر خورجینی، فولکس واگن پاسات مدل 2020 فقط با پیشرانه 2 لیتری TSI چهار سیلندر خطی با 174 اسب بخار قدرت به فروش خواهد رسید. خبر خوب ولی این که خروجی گشتاور آن به لطف یک مبدل گشتاور جدید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری از 250 نیوتن متر به 280 نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. هرچند، باید اشاره کنیم که مدل‌های تولید محدودی که فقط در ابتدا از این خودرو روانه بازار خواهند شد، از همان پیشرانه مدل 2019 استفاده می‌کنند. خروجی‌های پیشرانه به کمک یک جعبه‌دنده شش سرعته اتومات به اکسل جلو منتقل خواهد شد.

 

تجهیزات، امکانات و آپشن های زیاد

همان‌طور که از یک سدان سایز متوسط انتظار می‌رود، لیست تجهیزات و آپشن های آن فوق‌العاده گسترده هستند. در میان آن‌ها همه‌چیز از گرم‌کن صندلی‌های عقب و جلو گرفته تا تهویه مطبوع اتومات دوگانه تا استارت از راه دور و آینه‌های گرم شو و تاشو برقی را می‌توانید بیابید. خودرو همچنین به برف‌پاک‌کن اتومات و چراغ‌های جلوی هوشمند نیز مجهز بوده و از سیستم صوتی فندر و صندلی راننده برقی هم بهره می‌برد.

تجهیزات ایمنی خوب حتی در مدل پایه

تجهیزات ایمنی و کمکی رانندگی هم بسیار گسترده بوده و نسخه‌های مختلف پاسات مواردی مانند هشدار تصادف جلو، ترمز اضطراری خودکار و سیستم تشخیص عابر پیاده را خواهند داشت. از موارد دیگر این بخش می‌توان به مانیتور نقاط کور و هشدار ترافیک عقب در مدل پایه و آپشن هایی مثل کروز کنترل هوشمند، کمکی حفظ مسیر و کمکی پارک اشاره کرد.

بعد از رونمایی آمریکای شمالی در نمایشگاه خودروی دیترویت، فولکس واگن پاسات 2020 وارد خط تولید شرکت در چاتانوگای ایالت تنسی خواهد شد و قرار است از تابستان سال جاری میلادی، در چهار تریم مختلف به‌اضافه مدل تولید محدودی که ذکر کردیم وارد بازار آمریکا شود.

دیدگاه کاربران