در همکاری با ساعت‌ساز سوییسی

شاهکار جدید استون مارتین

2 بهمن 1397 14:05

نخستین محصول اسطوره لوکس‌ساز انگلیسی در سال 2019، در همکاری با شرکت ساعت‌سازی TAG Heuer سوئیس معرفی شد. استون مارتین پیش‌تر با این برند لوکس‌ساز در اسفند 1397 همکاری کرد که حاصل این همکاری کوپه فوق اسپرت Vantage GTE بود.

هرآنچه درباره استون مارتین دی‌بی‌اس فوق می‌دانیم مربوط به انتشار یک پست فیس‌بوکی است.پیش‌تر شاهد تولید ساعت‌های لوکس این برند با استفاده از المان‌های طراحی استون مارتین هم بوده‌ایم. حالا در ابتدای سال 2019 شاهد همکاری این دو برند هستیم. پروژه جدید که روی مدل DBS اجرا شده Superleggera نام دارد. ویژگی اصلی ظاهر این خودرو رنگ مشکی موسوم به Monaco‌ آن است که جلوه‌ای منحصربه‌فرد دارد. ریزه‌کاری‌هایی که از جنس فیبر کربن در طراحی این خودرو استفاده شده‌، ابهت آن را دوچندان کرده است.

شرکت هنوز اطلاعات این خودرو را به صورت رسمی منتشر نکرده است. هرآنچه درباره استون مارتین دی‌بی‌اس فوق می‌دانیم مربوط به انتشار یک پست فیس‌بوکی است. گفته می‌شود استون مارتین از این محصول خود تنها 50 دستگاه تولید خواهد کرد. چرخ‌های این خودرو نیز به‌تنهایی جذاب هستند. استفاده از کالیپرهای قرمز ترمز و هم‌چنین حضور تایرهای پیرلی «ویرایش رنگی» این اسپرت لوکس را خاص‌تر کرده است.

داخل کابین نیز می‌توان تریم یک‌دست مشکی را مشاهده کرد. دور دوز قرمز رنگ صندلی‌ها در کنار لوگوی تگ هویر، چشم‌ها را به خود می‌دوزد.

در قسمت مشخصات فنی باز هم می‌توان هنرنمایی استون در عرصه مهندسی را به نظاره نشست. دی‌بی‌اس سوپر لجرا مجهز به یک پیشرانه 5.2 لیتری دو توربو است که به راحتی می‌تواند 715 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این خروجی برای ثبت شتاب صفر تا صد در 3.4 ثانیه کافی به نظر می‌رسد. البته سرعت نهایی نیز با رکورد 340 کیلومتر برساعت هم‌چنان ترسناک است. شرکت هنوز اطلاعاتی درباره قیمت این محصول ویژه منتشر نکرده است. البته بد نیست بدانید که نسخه استاندارد دی‌بی‌اس فوق به‌تنهایی 300 هزار دلار قیمت دارد.

دیدگاه کاربران