آلپینا B7 مدل 2020

معرفی خاص ترین نسخه از ب ام و سری 7

24 بهمن 1397 10:46

عرضه آلپینا B7 می‌تواند خبر خوشی برای آن دسته از علاقمندان ب‌ ام و سری هفت باشد که منتظر ارائه نسخه‌ای خاص از این خودروی لوکس بودند. پیش‌بینی می‌شود در سه ماهه سوم سال جاری میلادی شاهد عرضه این خودرو در نمایندگی های فروش ب ام و در ایالات متحده با قیمت پایه 141,700 دلار باشیم.

ارتقای عملکرد فنی، شخصی‌سازی هرچه بیشتر و بهره‌مندی از برترین مواد برای تزئین کابین، آلپینا B7 را به خاص‌ترین ب ام و سری 7 تبدیل کرده است.یکی از مهمترین ویژگی‌های آلپینا B7 را می‌توان در زیر کاپوت آن جستجو کرد، جایی که پیشرانه هشت سیلندر 4.4 لیتری توئین توربو با قدرت سهمگین 600 اسب‌بخار و گشتاور 800 نیوتن‌متر آماده است تا این سدان عظیم‌الجثه را ظرف تنها 3.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر برساعت برساند. حداکثر سرعت آلپینا B7 مدل 2020 نیز 330 کیلومتر برساعت خواهد بود.

در مقایسه با نسل قبلی سری هفت آلپینا، نمونه جدید 0.1 ثانیه در شتاب صفر تا صد سریع‌تر بوده و حداکثر سرعت آن نیز 18 کیلومتر برساعت بیشتر است. نرم‌افزار جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار این خودرو نیز توسط آلپینا مورد بهسازی قرار گرفته و خروجی‌های اگزوز ساخته شده از استیل ضدزنگ وزن کمتری نسبت به نمونه‌های عادی دارند.

از دیگر موارد بهبود یافته در بخش فنی را می‌توان سیستم ترمز B7 دانست که با کالیپرهای چهار پیستونه و دیسک‌های بزرگ در چرخ‌های جلو و عقب به همراه تایرهای 20 اینچی ساخت میشلین توقف مطمئنی را برای این سدان پرسرعت فراهم خواهد کرد. ناگفته نماند که امکان سفارش رینگ‌های 21 اینچی نیز برای B7 وجود دارد. علاوه‌براین سیستم چهارچرخ محرک xDrive نیز مورد بازبینی قرار گرفته تا عملکرد بهتری ارائه دهد.

نمای ظاهری آلپینا B7 به لطف نصب سپری جدید با ورودی‌هایی کاربردی‌تر برای عبور جریان هوا، اسپویلر سفارشی عقب، خروجی‌های چهارگانه اگزوز و مخصوصاً رنگ‌آمیزی سفارشی بدنه به رنگ‌های خاص آلپینا همچون آبی متالیک یا سبز متالیک، بسیار متفاوت از سایر نسخه‌های ب ام و سری هفت به نظر می‌رسد.

در فضای کابین خریداران آلپینا B7 با امکاناتی از قبیل پوشش چرم ناپا، صندلی‌های چند حالته، پشت آمپر چرمی، قطعات با پوشش سرامیک، صفحه نمایش هداپ دیسپلی تمام رنگی، دوربین دید عقب و آخرین نسخه از سامانه iDrive ب ام و روبه‌رو می‌شوند که البته این سه مورد اخیر به صورت سفارشی قابل نصب خواهند بود.

غیر از موارد یادشده، آلپینا همچون همیشه از انجام کارهایی مختص به خود روی محصول فروگذار نکرده که می‌توان به پوشش چرم دست‌دوز روی بخش‌هایی از کابین، دوخت آبی و سبز روی فرمان، پلاک اختصاصی این مدل، طراحی اختصاصی آلپینا برای نمایشگر رنگی دیجیتال، استفاده از انواع چوب برای تریم داخلی و دستگیره‌های داخلی درها با روشنایی آبی اشاره کرد. ویژگی جالب دیگری که در این خودرو وجود دارد آکوستیک بهتر آن نسبت به نمونه‌های استاندارد است که به لطف افزایش ضخامت شیشه‌های مورد استفاده در خودرو به اندازه 0.5 سانتی‌متر رخ داده است.

خریداران آلپینا B7 امکان سفارش بسیاری موارد دیگر از جمله صندلی‌های اختصاصی عقب با کنترل لمسی به همراه سیستم سرگرمی، سیستم تعلیق بادی به صورت مجزا در دو محور، سیستم کنترلی بستن درها و ورود آسان بدون کلید به خودرو را خواهند داشت.

از سایر موارد قابل ذکر می‌توان به سقف پانورامیک، پرده‌های برقی عقب، صندلی‌های گرمکن‌دار با ماساژور، زیردستی‌های جلو و فرمان مجهز به گرمکن، سیستم صوتی هارمن کاردون، چراغ‌های LED تطبیق‌پذیر، امکان شارژ بی‌سیم تلفن همراه، وای‌فای و اپل کارپلی اشاره کرد.

در فضای کابین دست مشتریان برای سفارش جزئیات دلخواه بسیار باز خواهد بود از جمله امکان سفارش شش ترکیب رنگی مختلف برای چرم صندلی‌ها و چندین پکیج گوناگون برای انتخاب نوع چوب مورد استفاده در قطعات و جنس کفپوش‌های B7 وجود دارد. برای اشخاصی که قرار است بیشتر در صندلی‌های عقب این سواری لوکس قرار بگیرند نیز انتخاب‌های فراوانی در بخش امکانات عقب وجود دارد.

برای شخصی‌سازی هرچه بیشتر B7 می‌توان این خودرو را با سقف پانورامیک به همراه نور LED در شب، لیزرلایت، سیستم صوتی ساخت Bowers & Wilkins، سیستم نایت ویژن به همراه قابلیت تشخیص عابرپیاده و رینگ‌های 21 اینچی آلپینا سفارش داد تا در میان همتایان خود نیز بسیار متمایز باشد.

آلپینا B7 از نظر تجهیزات ایمنی نیز چیزی کم نداشته و به پایش نقاط کور، هشدار برخورد از جلو، هشدار خروج از خط، هشدار سرعت مجاز، هشدار ترافیک پشت سر و آمادگی برخورد مجهز شده است. مجموعه سیستم کمکی پارک B7 شامل دوربین سه بعدی نمایش اطراف خودرو و کنترل فعال فواصل در هنگام پارک کردن می‌شود.

دیدگاه کاربران