عرضه محصول جدید در آمریکا

رمزگشایی از کراس‌ اور جدید کیا

27 بهمن 1397 14:30

پیش‌تر می‌دانستیم که کیا موتور در نظر دارد نسخه نهایی کانسپتی موسوم به SP‌ را منحصراً در کارخانه آنانتاپور هندوستان تولید کند. اما اکنون خبرهایی به گوش می‌رسد که کره‌ای‌ها بر آن شده‌اند تا نمونه تولیدی این خودرو را برای بازار آمریکا نیز تدارک ببینند.

کراس اور جدید کیا برمبنای کانسپت SP شکل گرفته، خودرویی که در سال گذشته در نمایشگاه دهلی نو رونمایی شد.این‌که خودروی فوق برای بازارهای دیگر نیز آماده می‌شود، هنوز معلوم نیست. این شایعات زمانی رنگ و بوی جدی به خود گرفت که شرکت دست به تست یک مدل تقریباً نامشخص زیر پوشش استتاری زد. آنچه گمانه‌زنی می‌شود تنها برگرفته از تصاویر جاسوسی است. این جدا از رونمایی رسمی این کانسپت در بهمن ماه سال گذشته در نمایشگاه دهلی نو خواهد بود.

از آنجایی که کیا موتورز موضع‌گیری رسمی درباره این اتفاق اتخاذ نکرده، با قطعیت نمی‌توان این کراس اور را نمونه نهایی کانسپت SP تلقی کرد. اما کارشناسان بر این باورند که زوایای سقف و کناره‌ها پیرو همان سبک طراحی خودروی مفهومی است. حتی حالت فرود کاپوت این خودرو نیز نمی‌تواند چیز دیگری غیر از SP را زیر خود داشته باشد. دست آخر این سبک از طراحی پنجره‌ها و ستون انتهایی را تنها در این مدل شاهد بوده‌ایم و میزان ضخامت چراغ‌های عقب نیز تقریباً تأیید می‌کند که کره‌ای‌ها در حال تست نمونه نهایی هستند.

کانسپت کیا SP
کانسپت کیا SP

خبر بد این است که اطلاعات دیگری از این محصول در دست نیست. این واقعیت که کیا قصد دارد خودروی جدید خود را روی پلتفرم هیوندای Creta اجرا کند نیز در هاله‌ای از ابهام است.

تصاویر داخل کابین حکایت از ذات مدرن این خودرو دارد. حضور سیستم اطلاعات و سرگرمی اپل و اندروید و هم‌چنین سامانه‌های کنترلی انحراف از مسیر، هشدار نقطه کور و تصادف از روبه‌رو، دیگر آپشن‌های رویت‌شده روی این محصول بود. هرچه هست کیا موتورز این خودرو را اواخر سال 2019 و یا ابتدای سال 2020 به جنگ تویوتا C-HR و مزدا CX-3 خواهد فرستاد.

دیدگاه کاربران