رونمایی در نمایشگاه خودروی ژنو 2019

کرولا GR اسپرت؛ جذاب در ظاهر

8 اسفند 1397 17:14

تویوتا مدتی پیش اعلام کرد قصد دارد نسخه‌هایی ویژه از مدل‌های فعلی خود را ارائه نماید. عرضه کرولا GR اسپرت را می‌توان جزء همین وعده شرکت تویوتا دانست اما پرسشی که احتمالاً برای علاقمندان پیش می‌آید این است که اضافه شدن پسوند GR Sport به نام کرولا، چه تغییری در عملکرد این خودرو ایجاد خواهد کرد؟

شکل ظاهری این نسخه نسبت به نمونه‌های استاندارد خشن‌تر است اما از نظر فنی تغییراتی در آن‌ها نمی‌بینیم.حقیقت این است که این سری مدل‌ها در جایی میان نسخه‌های GR و نمونه‌های سطح بالای GRMN قرار می‌گیرند.

اما ذکر این نکته نیز ضروری است که کرولا GR اسپرت برخلاف انتظاری که نام آن ایجاد می‌کند، یک هاچ بک داغ با عملکرد فنی ویژه نیست و تنها دارای مشخصات ظاهری متفاوت با مدل‌های استاندارد است، بدون آن‌که در بخش فنی تفاوتی داشته باشد. بدین معنی که در این مدل نیز شاهد نصب پیشرانه 1.8 لیتری فعلی و یا نمونه 2 لیتری با نیروی کمکی برقی خواهیم بود که در نسخه‌های فعلی این خودرو نیز استفاده می‌شوند.

جلوپنجره از جنس کروم تیره، زیر سپرها به همراه رکاب‌های جانبی، دیفیوزر عقب و رینگ‌های 18 اینچی آلیاژی را می‌توان از مهمترین تفاوت‌های این کرولا GR اسپرت با مدل‌های استاندارد دانست. چراغ‌های جلو، عقب و مه‌شکن این خودرو به صورت استاندارد از نوع LED هستند.

تویوتا کرولا GR اسپرت

به منظور ایجاد تفاوت بارز ظاهری میان نسخهGR  اسپرت با مدل‌های عادی، تویوتا از رنگ‌آمیزی دورنگ برای پوشش بدنه این خودرو استفاده کرده است.

از فضای کابین کرولا GR اسپرت هنوز تصویری منتشر نشده اما آن‌طور که از اخبار رسیده برمی‌آید، امکان سفارش صندلی‌های متفاوت پوشیده از چرم وجود دارد که البته برای دریافت آن‌ها نیاز به پرداخت هزینه اضافه خواهد بود. همچنین در فضای داخلی این خودرو از قطعات مشکی و قرمز استفاده خواهد شد.

تویوتا قصد دارد فروش کرولا GR اسپرت را از ژانویه سال آینده میلادی در بازار اروپا آغاز نماید.

البته تویوتا برای نمایشگاه خودروی ژنو 2019 نسخه دیگری از کرولا را نیز مهیا کرده که کرولا Trek نام داشته و در رده استیشن‌ واگن قرار می‌گیرد. این خودرو که در همکاری با شرکت Trek (که از سال‌ها پیش به ساخت انواع دوچرخه اشتغال دارد) شکل گرفته، به لطف استفاده از سیستم تعلیق با 20 میلی‌متر ارتفاع بیشتر، اکنون ظاهری شبیه به کراس اورها پیدا کرده است.

تویوتا کرولا Trek مناسب برای حمل دوچرخه

شکل ظاهری این خودرو نسبت به نمونه‌های استاندارد خشن‌تر بوده و برای آغاز سفرهای ماجراجویانه آماده به نظر می‌رسد.

چراغ‌های LED جلو، رینگ‌های جدید 17 اینچی، شیشه‌های تیره عقب، صندلی‌ها با پوشش دو رنگ پارچه‌ای، تجهیزات چوبی و سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش 7 اینچی را می‌توان از مهمترین تجهیزات این خودرو دانست. فروش کرولا Trek از ماه آگوست سال جاری در بازار اروپا آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران