نمایش تکامل مرسدس G63 AMG

برابوس 800Widestar؛ دوپینگی برای شاسی بلند بنز

14 اسفند 1397 17:45

به نظر می‌رسد دیگر دلیلی برای ناراحتی علاقمندان مرسدس G کلاس از پایان تولید مدل G65 وجود نداشته باشد چراکه برابوس نسخه‌ای بسیار قدرتمند از این مدل ارائه کرده که البته براساس مدل G63 ساخته و پرداخته شده است.

برابوس با تیونینگ مرسدس G63 AMG، قدرت آن را به 789 اسب‌بخار رسانده است.این خودرو که قرار است در نمایشگاه خودرو ژنو 2019 به همگان معرفی شود می‌تواند به خوبی نشان دهد که وقتی دستان باتجربه شرکتی معتبر در امر تیونینگ، خودرویی همچون مرسدس بنز G کلاس را مورد نوازش قرار دهد، محصول نهایی تا چه اندازه می‌تواند جالب و تاثیرگذار باشد.

اولین نکته مهم درباره این خودرو را ظاهر متفاوت آن باید دانست که به لطف نصب کیت بدنه اختصاصی، به میزان 10 سانتی‌متر پهن‌تر از نمونه استاندارد است که البته چندان هم بی‌دلیل نبوده و باعث شده رینگ‌های عظیم 23 اینچی مرسدس، در زیر بدنه بهتر جا بگیرند. البته مشتریان امکان انتخاب رینگ‌های 20 الی 22 اینچی را نیز خواهند داشت اما به نظر می‌رسد افرادی که قصد استفاده از توانایی‌های این خودرو را داشته باشند آن را با رینگ‌های بزرگ سفارش خواهند داد.

برابوس 800Widestar

ورودی‌های هوا در جلو بزرگتر از قبل شده‌اند تا میزان بیشتری از هوا به سوی پیشرانه عظیم و همچنین سیستم ترمز آن هدایت شود. در نهایت با مشاهده ورودی هوای روی کاپوت فیبرکربنی این مرسدس، بیشتر افراد قادر به تمیز دادن آن از نمونه‌های استاندارد خواهند بود. با حرکت از نمای جلو به سمت عقب، توجه بیننده به سوی رکاب جانبی سفارشی و لبه گلگیرهای ساخته شده از فیبرکربن و در نهایت بال سقفی جلب می‌شود که همگی ظاهری بسیار اسپرت به خودرو بخشیده‌اند.

اکنون که صحبت از سقف خودرو شد بد نیست به دو چراغ اضافی نصب شده در این قسمت اشاره کنیم که از نوع LED بوده و در روشن کردن مسیر پیش رو به یاری چراغ‌های جلو می‌آیند. در اطراف این شاسی بلند سفارشی نیز چراغ‌های LED پیش‌بینی شده تا در هنگام باز شدن درها، محیط اطراف را روشن کنند.

اما برابوس تنها به اعمال تغییرات ظاهری روی بدنه G63 بسنده نکرده بلکه پیشرانه هشت سیلندر 4 لیتری این خودرو را تا حدی دستکاری کرده تا 212 اسب‌بخار قدرت و 150 نیوتن‌متر گشتاور بیشتری نسبت به حالت استاندارد تولید کند. این بدان معنی است که برابوس 800 Widestar اکنون صاحب پیشرانه‌ای به قدرت 789 اسب‌بخار و گشتاور 1000 نیوتن‌متر شده که آن را قادر می‌سازد ظرف تنها 4.1 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. شرکت برابوس توضیح داده که به علت ملاحظات فنی مجبور بوده حداکثر سرعت خودرو را روی رقم 240 کیلومتر برساعت به صورت الکترونیکی محدود کند. به احتمال فراوان حذف محدودکننده سرعت ریسک زیادی برای ایمنی این خودرو به همراه خواهد داشت.

کابین برابوس 800Widestar

برابوس از فضای کابین این شاسی بلند لوکس نیز غافل نبوده و زمان زیادی را صرف اعمال تغییرات در آن کرده که شامل استفاده وسیع از چرم بسیار باکیفیت، قطعات با پوشش مشکی و البته پوشش داخلی سقف از جنس آلکانترا بوده که این مورد آخری با الهام از رولزرویس انجام شده است.

قرار است برابوس 800 Widestar در نمایشگاه خودرو ژنو به معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شود که البته در آنجا تنها نخواهد بود چراکه در این نمایشگاه میباخ S650 و نمونه‌ای سفارشی و برقی از اسمارت فورتو نیز شرکت خواهند کرد.

اخبار نمایشگاه خودروی ژنو 2019 را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران