چهره‌ای جوان‌تر و قدرتی بیشتر برای ستاره خمیده

معرفی مرسدس بنز GLC کوپه 2020

6 فروردین 1398 21:53

در مدت زمان میان برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو (که مدتی پیش برگزار شد) و نمایشگاه خودروی نیویورک (که ماه آینده آغاز به کار می‌کند) شرکت مرسدس بنز بی‌کار نمانده و مدل جدید GLC کوپه را معرفی کرده است. پس از مشاهده تصاویر مدل GLC که چندی پیش در نمایشگاه ژنو حضور داشت و از طراحی جدید در جلوپنجره و چراغ‌های جلو بهره می‌برد، اکنون می‌توان بهتر به تفاوت‌های آن خودرو با نسخه کوپه مرسدس بنز GLC پی برد.

علاقمندان می‌توانند در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 که ماه آینده برگزار می‌شود، از نزدیک با مرسدس بنز GLC کوپه مدل 2020 ملاقات کنند.تغییر مهم GLC کوپه را می‌توان در بخش عقب خودرو جستجو کرد، جایی که شاهد نصب دیفیوزر جدید و همچنین خروجی‌های چهارضلعی اگزوز هستیم. البته نمی‌توان چراغ‌های عقب را نادیده گرفت که اکنون از طراحی تازه‌ای در گرافیک برخوردار شده‌اند.

در فضای کابین نیز شاهد تغییرات جزئی هستیم که البته نسبت به GLC جدید که در ژنو معرفی شد، آنچنان چشمگیر نیستند. اولین موردی که جلب نظر می‌کند نصب فرمان جدید خودرو است که در دو نسخه قابل سفارش بوده و در هردو مدل قابلیت کنترل بسیاری از امکانات خودرو را دارد.

پشت فرمان صفحه نمایشگر 12.3 اینچی و در مرکز داشبورد نیز صفحه نمایش 10.25 اینچ لمسی نصب شده که هردوی آن‌ها بزرگ‌تر از نمونه نصب شده در مدل قبلی هستند.

کابین مرسدس بنز GLC

در بخش میانی کنسول وسط دیگر خبری از اهرم چرخشی کنترل فرامین که در مدل‌های قبلی GLC دیده بودیم نیست بلکه انجام این وظیفه میان کلیدهای روی فرمان، صفحه نمایش لمسی و فرمان‌های صوتی و حرکتی تقسیم شده که این دو مورد آخر توسط جدیدترین نسل از سامانه MBUX اجرایی می‌شود.

GLC کوپه از همان پیشرانه‌هایی بهره می‌برد که مدل‌های کنونی GLC نیز به آن مجهز شده‌اند هرچند که در این میان یک تفاوت قابل توجه وجود دارد. پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ قابل نصب در این خودرو 255 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند که 14 اسب‌بخار قوی‌تر از نمونه نصب شده در GLCهای فعلی بوده و این شاسی بلند کوپه را قادر می‌سازد ظرف 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

نمای عقب مرسدس بنز GLC کوپه

هرچند که خبر و تصاویر GLC کوپه اکنون به صورت رسمی منتشر شده اما نمایش و معرفی عمومی این خودرو ظرف چند هفته آینده و در نمایشگاه خودرو نیویورک 2019 صورت خواهد گرفت. مرسدس بنز هنوز درباره قیمت GLC کوپه رقمی اعلام نکرده اما زمان ورود این خودرو به بازار آمریکای شمالی را اواخر سال جاری میلادی دانسته است.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران