فول آپشن به سبک چینی‌ها

لی ژیانگ وان؛ ژنرالی از شرق

12 فروردین 1398 12:50

دنیا می‌داند که دیگر نباید با نگاه قدیمی به خودروسازان چینی بنگرد. پیشرفت روزافزون فناوری در این منطقه، بازارهای اروپایی و حتی آمریکایی را نیز مجاب به همکاری با آن‌ها کرده است. یکی از همین نوظهورهای آینده‌نگر Li Xiang است که با اولین محصولش به اسم One‌ حسابی گرد و خاک کرده است.

لی‌ژیانگ وان از قوای محرکه هیبریدی بهره می‌برد که ماحصل آن 326 اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتن‌متر گشتاور است.لی‌ژیانگ وان از قوای محرکه هیبریدی بهره می‌برد که از ترکیب پیشرانه درون‌سوز 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر و یک موتور برقی نیرو می‌گیرد. شاید این ترکیب هیبریدی در ظاهر فانتزی باشد ولی باورکردنی نیست که خروجی آن 326 اسب‌بخار قدرت با 530 نیوتن‌متر گشتاور است. شرکت می‌گوید این شاسی‌بلند زیبا می‌تواند با یک بار شارژ 700 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

لی‌ژیانگ وان را می‌توان یک شاسی ‌بلند بزرگ قلمداد کرد. چراکه با طول 5020، عرض 1960 و ارتفاع 1760 میلی‌متری‌ از اغلب هم‌کلاسان خود تنومندتر نشان می‌دهد. اغلب خودروسازان با این ابعاد توانسته‌اند 7 صندلی تعبیه کنند، وان هم از همین روش پیروی کرده اما چینش صندلی‌های ردیف دوم آن متفاوت است.

کابین لی ژیانگ وان

نکات عجیب این خودرو به اینجا ختم نمی‌شود. داخل کابین این شاسی بلند چینی 4 نمایشگر لمسی گنجانده شده است. یک نمایشگر برای اطلاعات پشت فرمان، 2 نمایشگر برای اطلاعات و سرگرمی و یک نمایشگر دیگر هم برای کنترل سیستم تهویه مطبوع. صندلی‌های چرم این خودرو که از نوع ناپا هستند از سوی همان شرکتی تهیه شده‌اند که صندلی محصولات ب‌ ام ‌و را تامین می‌‌کند. علاوه‌براین سیستم سطح دو خودران هم از تجهیزات استاندارد وان به حساب می‌آید.

چینی‌ها می‌گویند این خودرو با قیمت پایه 60 هزار دلاری در نمایشگاه آینده شانگهای رونمایی می‌شود.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران