هاچ ‌بکی که صندوق درآورد

معرفی مرسدس-آام‌گ A35 سدان

14 فروردین 1398 11:23

بعد از رونمایی از مرسدس-آام‌گ A35 هاچ ‌بک که استقبال گسترده‌ای را نیز به همراه داشت، آلمان‌ها بر آن شدند تا نمونه سدان این خودرو را نیز راهی بازار کنند. اقدامی که البته چندان باب میل کارشناسان نبوده است.

باید اعتراف کرد که نسخه سدان دقیقاً همان هاچ‌ بک است با کمترین تغییر ممکن و البته به اضافه یک صندوق بار بزرگ‌تر.هدف اصلی مرسدس از معرفی A کلاس سدان، کنترل هرچه بیشتر بر بازار آمریکای شمالی بوده است؛ جایی که حداقل تصور می‌کند به لطف حضور این مدل می‌تواند بازه مشتریان متوسط را نیز هدف بگیرد.

باید اعتراف کرد که نسخه سدان دقیقاً همان هاچ‌ بک است با کمترین تغییر ممکن. این خودرو با همان سیستم انتقال قدرت AWD قبلی با همان فاصله محوری طراحی شده است. البته شرکت به لطف یک بال عقب کوچک در تلاش بوده تا حس و حال اسپرت‌گرایی آن را حفظ کند.

تا این لحظه هنوز مرسدس بنز درباره حجم داخلی صندوق عقب آن اظهار نظری نکرده است. با این حال آنطور که از تصاویر برمی‌آید، نسخه سدان از فضای قابل قبولی برای مسافرت‌های شهری برخوردار است. بی‌انصافی است اگر نگوییم فضای قسمت عقب این خودرو جادار و دلباز است. پدیده‌ای که برای یک سدان جمع‌وجور عالی به نظر می‌رسد.

مرسدس بنز A کلاس سدان

شرکت می‌گوید این خودرو با الهام از ویژگی‌های محصولات خانواده AMG با 5 حالت رانندگی به دست مشتری می‌رسد. جای تعجبی ندارد که مشخصات فنی نسخه سدان عیناً مانند ویرایش هاچ‌بک باشد. یعنی باز هم شاهد همان پیشرانه 302 اسب‌بخاری مجهز به توربوشارژر با جعبه‌دنده 7 سرعته دوکلاچه هستیم. درباره شتاب و سرعت نهایی این خودرو اطلاعاتی در دست نیست اما بد نیست بدانید که شتاب صفر تا صد مدل هاچ‌بک 4.7 ثانیه ثبت شده است.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران