سرباز اقتصادی تویوتا در بازار خودروهای شهری

عرضه تویوتا یاریس هاچ‌بک 2020 با قیمت رقابتی

12 مرداد 1398 11:00

در بازار شلوغ و متنوع خودروهای کوچک و کاربردی با قیمت اقتصادی، تویوتا تصمیم گرفته همچنان قدرتمند ظاهر شود. در همین راستا تویوتا نسخه هاچ‌بک خودروی کوچک شهری یاریس را با قیمتی مشابه نسخه سدان این خودرو به مشتریان عرضه خواهد کرد.

قیمت پایه تویوتا یاریس هاچ‌بک 2020 که مربوط به تریم LE بوده از 18,705 دلار آغاز خواهد شد.منطق تویوتا در این مورد بسیار ساده و قابل فهم بوده چراکه به نظر می‌رسد نیازی نیست از مشتریانی که به دنبال خودرویی جمع‌وجور هستند، رقم بیشتری دریافت شود. طبق خبرهایی که CarsDirect به دست آورده، قیمت پایه تویوتا یاریس هاچ‌بک 2020 که مربوط به تریم LE بوده از 18,705 دلار آغاز خواهد شد. تریم XLE که امکانات بیشتری دارد 19,705 دلار ارزش خواهد داشت. قیمت تویوتا یاریس سدان در نسخه‌هایی با تجهیزات مشابه که البته به جعبه‌دنده شش سرعته خودکار نیز مجهز هستند، همین عدد خواهد بود.

آقای Zachary Reed نیز به عنوان سخنگوی تویوتا در جریان گفتگویی با نشریه اینترنتی CarsDirect اعلام کرده که با توجه به تجهیزات مشترک نصب شده در تریم‌های LE و XLE در دو اتاق سدان و هاچ‌بک، دلیلی برای ایجاد تفاوت قیمت میان این دو مدل وجود نداشته است.

تویوتا یاریس هاچ‌بک مدل 2020

تویوتا تویوتا یاریس هاچ بک مدل 2020 را برای عرضه در بازار آمریکا آماده کرده است. نکته عجیب آن که خودروی معرفی شده در حقیقت نسل جدید مزدا 2 است که در این سال‌ها در بازار خودرو (در خارج از آمریکای شمالی) به عنوان یکی از مهمترین رقبای یاریس شناخته می‌شود. وقوع چنین رویدادی تاحدی قابل حدس بود چراکه این امر پیش از این در مورد یاریس سدان نیز تکرار شده و خودروی معرفی شده در نمایشگاه خودروی نیویورک در سال گذشته، در حقیقت یک مزدا بود.

در نمای خارجی مهمترین تغییری که در راستای هویت بخشی به این خودرو به عنوان یکی از محصولات تویوتا انجام شده همانا جلوپنجره شش ضلعی آن است که تا حد زیادی به سایر محصولات تویوتا شباهت دارد.

فضای بار تویوتا یاریس هاچ‌بک

مزیت مهم یاریس جدید نسبت به مدل قبلی طول بیشتر بدنه و افزایش فاصله محوری به میزان بیش از 6 سانتی‌متر است که به ایجاد فضای بیشتری برای سرنشینان منجر خواهد شد. البته تمام این ویژگی‌ها مستقیماً به واسطه استفاده از مزایای طراحی مزدا 2 به دست آمده است.

یاریس هاچ‌بک جدید همچون برادر سدان خود از پیشرانه چهار سیلندر 1.5 لیتری بهره می‌برد که 106 اسب‌بخار قدرت را از طریق جعبه‌دنده شش سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

البته لازم به‌ذکر است که برای تویوتا یاریس سدان تریم ساده‌تری به نام L نیز تدارک دیده شده برای مدل هاچ‌بک قابل انتخاب نیست و قیمت پایه آن در صورت تجهیز به جعبه‌دنده شش سرعته دستی برابر با 16,605‌ دلار خواهد بود. با نصب جعبه‌دنده شش سرعته خودکار در این تریم، 1100 دلار به قیمت آن افزوده می‌شود.

کابین تویوتا یاریس هاچ‌بک مدل 2020

در تریم LE بر امکانات هر دو مدل یاریس افزوده می‌شود که شامل امکان ورود بدون کلید، هشدار برخورد، رینگ‌های 16 اینچی و سیستم صوتی مجهز به صفحه نمایش لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو خواهد بود.

به عنوان نکته پایانی، CarsDirect به مخاطبان خود گوشزد می‌کند که اگر به تملک خودرویی کوچک با جعبه‌دنده دستی علاقمند هستند منتظر تویوتا یاریس هاچ‌بک 2020 نباشند زیرا قرار نیست این خودرو با جعبه‌دنده دستی عرضه شود. هرچند که این جعبه‌دنده در تریم‌های L و LE یاریس سدان به خریداران ارائه می‌شود.

دیدگاه کاربران