سدان کوچک بنز در نمایشگاه نیویورک 2019

تقویت CLA برای جبران

21 فروردین 1398 11:39

بعد از رونمایی از نسخه استاندارد مرسدس‌بنز CLA250 در نمایشگاه فناوری CES، آلمان‌ها به‌خوبی فهمیدند که این خودرو برای رقابت با غول‌های هم‌رده در بازار آمریکا چندان شانسی ندارد. به همین دلیل از بخش AMG خود کمک خواستند و این بود که مدل CLA35‌ متولد شد.

مرسدس-آام‌گ CLA35 به صورت رسمی در نمایشگاه آینده نیویورک رونمایی خواهد شد.مرسدس-آام‌گ CLA35 می‌تواند 302 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور از دل پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ خود بیرون بکشد. یکی از دلایل دست‌یابی به این خروجی چشم‌گیر، استفاده مرسدس از مکانیزم دوحالته برای توربوشارژر است که بهره‌وری سیستم پرخوران را افزایش می‌دهد.

از سویی دیگر این خودرو به لطف جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه و سیستم انتقال قدرت AWD خود، علی‌رغم ظاهر کوچک عملاً مانند یک اسپرت تمام‌ عیار وارد بازی شده است. شرکت می‌گوید شتاب صفر تا صد این خودرو 4.6 ثانیه ثبت شده است.

مرسدس-آام‌گ CLA35 نسبت به نسخه استاندارد CLA250 از نظر ظاهری نیز پیشرفتی قابل قبول داشته است. کاملاً مشهود است که ویرایش تقویت‌شده در کاسه چراغ‌ها، جلوپنجره، سپرها، فلاپ‌ها و البته استفاده از تریم کروم براق قصد افزایش حس اسپرت‌گرایی با چاشنی تشریفاتی را داشته است.

مرسدس CLA35 AMG

این خودرو در حالت استاندارد با رینگ‌های 18 اینچی عرضه می‌شود ولی برای آن دسته از مشتریان که خواهان تجربه‌ای متفاوت هستند، نمونه 19 اینچی نیز کنار گذاشته می‌شود. البته عجیب نیست که اگزوزهای استیل دوبل را بتوان تنها روی این نسخه مشاهده کرد. استفاده از ورق‌های صیغلی آلومینیوم در برخی از قسمت‌های بدنه اشاره ظریفی با کلاس سطح‌ بالای این خودرو داشته است.

AMG مایل بوده تا در فضای داخلی نیز هنر خود را نشان بدهد. تعبیه صندلی‌های مسابقه‌ای در کنار المان‌های مدرن مانند سیستم اطلاعات و سرگرمی انحصاری مرسدس موسوم به MBUX با نمایشگر 10.25 اینچی، گوشه‌ای از این ویژگی‌های منحصربه‌فرد است. مانند نسخه‌های فول آپشن E و S کلاس در این مدل نیز می‌توانیم بازی با LED های 64 رنگ را نیز مشاهده کنیم.

کابین مدرن مرسدس بنز CLA

مرسدس-آام‌گ CLA35 به صورت رسمی در نمایشگاه آینده نیویورک رونمایی خواهد شد. تا این لحظه اطلاعاتی درباره قیمت آن در دست نیست.

جدیدترین اخبار دنیای خودرو را در «باخبر» دنبال کنید.

دیدگاه کاربران