همان ماکسیما ولی کوچک‌تر و آرام‌تر!

آغاز عصر جدید نیسان ورسا

25 فروردین 1398 19:00

باید قبول که دیگر نباید به این خودرو «جوجه اردک زشت» گفت. مدل 2020 ورسا، سدانی متمدن و مترقی را به نمایش گذاشته است.

طراحی بیرونی ورسا 2020 کاری کرده است که حالا بتوان با خیال راحت او را یک سدان اسپرت تلقی کرد. در حالی فورد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین تولیدکنندگان سدان‌های مقرون به صرفه در نظر دارد تولید این گروه از خودروهایش را به کلی در بازار آمریکا متوقف کند، نیسان با معرفی نسخه جدید ورسا جان تازه‌ای به این بازار بخشید. باید اعتراف کرد ژاپنی‌ها حقیقتا در این زمینه تحسین برانگیز ظاهر شدند. شرکت آگاهانه از این خودرو در جشنواره موسیقی Tortuga رونمایی کرد تا اشاره‌ای به زبان طراحی هنرمندانه آن هم داشته باشد.

نیسان برای این سدان از الگویی موسوم به V-Motion‌ استفاده کرده است که پیش‌تر روی Altima و البته شاسی‌بلند معروف Rogue دیده بودیم. وی‌-موشن شامل زوایای جسورانه و گرافیک بصری حجیم می‌شود که به کارگیری از آن روی چنین خودرویی عجیب به نظر می‌رسد. طراحی بیرونی ورسا 2020 کاری کرده است که حالا بتوان با خیال راحت او را یک سدان اسپرت تلقی کرد.

طراحی جدید نیسان ورسا 2020

شاید ظاهر این خودرو برگرفته از دیگر تولیدات شرکت باشد ولی کابین آن به راستی تجربه جدید است. اگرچه اطلاعات دقیقی درباره آپشن‌ها و تجهیزات این خودرو نداریم ولی بهره‌گیری از یک نمایشگر لمسی برای بخش اطلاعات و سرگرمی و هم‌چنین غربیلک فرمانی که مملو از دکمه‌های کنترلی است، حکایت از یک خودروی مدرن دارد.

کابین جدید ورسا

ژاپنی‌ها به زیبایی هرچه تمام‌تر ادامه طراحی زاویه‌دار بیرونی را درون کابین نیز پیگیری کرده‌اند. فارغ از این‌ها، صندلی‌های دو رنگ که حتی از روی تصاویر هم نشان می‌دهند که با کیفیت هستند، اعتبار ورسای جدید را دوچندان کرده است.

پیشرانه اصلی این نیسان یک پکیج 1.6 لیتری ساده با 122 اسب‌بخار قدرت و 154 نیوتن‌متر گشتاور است. شرکت در این زمینه چندان سخاوتمند نبوده است. چراکه مدل جدید تنها 13 اسب‌بخار قوی‌تر از آب درآمده است.

نویسنده : نیما حدادی

دیدگاه کاربران