کانسپتی برقی با 480 کیلومتر پیمایش

هابانیرو؛ دورخیز کیا برای یک کراس ‌اور فضایی

30 فروردین 1398 17:00

مدت‌ها بود که کیا موتورز سراغ کانسپت‌ها نرفته بود. اینک کره‌ای‌ها در نمایشگاه نیویورک، یک کانسپت خاص را معرفی کرده‌اند که پیش‌تر نمونه‌ای از آن را ندیده بودیم. این محصول عجیب Habaniro‌ نام دارد.

کیا هابانیرو درست مانند هر کانسپت دیگری دارای طراحی انتزاعی و خارج از چهارچوب است که زبان بصری آینده محصولات کیا را به تصویر می‌کشد.موجی از اظهارنظرهای رسانه‌ای بود که بعد از رونمایی از این خودرو منتشر شد. کیا می‌گوید این حجم از نظرات تنها به این دلیل است که تصور می‌شود، خودروی فوق قرار نیست تولید شود. این تقابل نظرات نهایتاً هابانیرو را به گزینه ایده‌آل برای آینده خودروهای برقی تبدیل کرده است.

کیا هابانیرو دارای 2 موتور برقی در محور عقب و جلو است و با این ابعاد کوچکش، کراس‌ اوری است چهار چرخ محرک. کیا مدعی است محصول فوق می‌تواند به لطف فناوری جدید باتری‌هایش با یک بار شارژ تا 480 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

کیا هابانیرو درست مانند هر کانسپت دیگری دارای طراحی انتزاعی و خارج از چهارچوب است. غیر از جلوپنجره و چراغ‌هایی که بی‌اندازه به ذات فضایی آن اشاره دارند، نوع خاص در‌های آن این کراس اور را منحصربه‌فرد کرده است.

کانسپت کیا هابانیرو کراس اور برقی

کارشناسان بر این باورند که این خودرو زبان بصری آینده شرکت را به تصویر می‌کشد. اگر بیشتر دقت کنید متوجه خواهید شد که این خودرو دستگیره در به صورت متعارف ندارد. از سویی دیگر استفاده از تایرهای مخصوص آفرود آن در کنار رینگ‌های 20 اینچی، قابلیت‌های خارج جاده‌ای آن را نیز برملا کرده است.

عجیب‌ترین نکته درباره این کراس اور کوچک آن است که علیرغم آنکه گفته می‌شود یک خودروی برقی است ولی اثری از پورت شارژ در آن دیده نمی‌شود.

دیدگاه کاربران