زیبایی محض یک کانورتیبل انگلیسی

معرفی استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

5 اردیبهشت 1398 11:20

پس از چندین ماه آزمایش و بررسی در مسیرهای عمومی و پیست‌های اختصاصی، بالاخره استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته به صورت رسمی معرفی شد. اگر این نام طولانی برای شما روشن‌کننده مطلب نیست، باید بدانید که این خودرو نسخه روباز مدل زیبای DBS سوپرلگرا کوپه بوده که اکنون با ظاهر بسیار زیباتری به میدان آمده است.

استون مارتین قصد داشته در این خودرو نهایت لذت راندن یک سوپر GT روباز به راننده منتقل شود.این خودروی بدون سقف در حقیقت دومین محصول شرکت استون مارتین در قرن حاضر است که افتخار حمل عنوان "ولانته" را به دست آورده، نامی که به صورت سنتی برای کانورتیبل‌های پرچمدار این شرکت استفاده می‌شود.

مسئولان شرکت بریتانیایی سازنده این خودرو، هدف از ساخت آن را عرضه محصولی با دینامیک رانندگی بالا، ظاهر خشن و عملکرد فنی بسیار درخشان عنوان کرده‌اند که البته از همین حالا به نظر می‌رسد در دستیابی به هدف خود موفق شده‌اند.

نسخه روباز این استون مارتین باشکوه در موارد معدودی همچون جلوپنجره و مسیرهای عبور جریان هوا در سپرهای جلو و عقب نسبت به نمونه کوپه مورد بهسازی قرار گرفته که در مورد تغییر طراحی دریچه هوا باید گفت که این امر به دلیل تولید میزان نیروی رو به پایین برای تامین پایداری و همچنین خنک‌سازی کالیپرهای ترمز جلو انجام شده است. بد نیست بدانید نسخه روباز با وجود تفاوت‌های ساختاری، تنها 3 کیلوگرم نیروی روبه پایین کمتر نسبت به مدل کوپه در اختیار دارد.

کانورتیبل انگلیسی استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

در زیر کاپوت این استون مارتین روباز زیبا پیشرانه توئین توربو 5.2 لیتری 12 سیلندر قرار گرفته که 715 اسب‌بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده هشت سرعته خودکار -که ساخت ZF است- به چرخ‌ها انتقال یافته و خودرو را قادر می‌سازد ظرف تنها 3.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد که تنها 0.2 ثانیه کندتر از مدل کوپه خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 340 کیلومتر برساعت است.

کابین لوکس استون مارتین DBS سوپرلگرا ولانته

نایب رییس شرکت استون مارتین اعتقاد دارد که شرکت سازنده قصد داشته در این خودرو نهایت لذت راندن یک سوپر GT روباز به راننده منتقل شود. وی با اشاره به عملکرد فنی عالی و طراحی زیبای آن، بیان کرده که به اعتقاد مسئولان استون مارتین این خودرو تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را ارائه خواهد داد که در شان و مرتبه افتخارات کسب شده نام ولانته خواهد بود.

پیش‌بینی می‌شود تحویل DBS سوپرلگرا ولانته به خریداران از سه ماهه سوم سال جاری میلادی با قیمت پایه 329,100 دلار آغاز شود. استون مارتین از هم اکنون پذیرش سفارش خرید این خودرو را آغاز کرده است.

دیدگاه کاربران