حاصل همکاری مشترک با پژو-سیتروئن

ون جدید تویوتا برای بازار اروپا

10 اردیبهشت 1398 16:18

تویوتا مدل جدید ون کوچک ساخته خود یعنی Proace City را در نمایشگاه خودروهای تجاری بیرمنگام به نمایش درآورده است. این خودرو که در همکاری مشترک میان تویوتا و PSA (پژو-سیتروئن) و با هدف رقابت با واکسهال کومبو و فورد ترانزیت کانکت ساخته شده، به عنوان کوچک‌ترین خودروی تجاری تویوتا شناخته می‌شود زیرا ابعادی کوچکتر از ون Proace و وانت هایلوکس دارد.

کوچک‌ترین خودروی تجاری تویوتا با طیف از وسیعی از امکانات و پیشرانه‌های متعدد آماده عرضه در بازار اروپا است.مشتریان امکان انتخاب رنج وسیعی از میان فرم‌های مختلف بدنه برای این خودرو خواهند داشت که می‌تواند ون و یا مدل Verso باشد. مدل ون به نیمکت‌های دو یا سه نفره مجهز بوده اما چیدمان صندلی‌های Verso مشابه خودروهای عادی بوده و در ردیف جلو نیز یک کنسول میان صندلی‌ها تعبیه شده است.

در نمونه باری فضای حمل بار این خودرو بین 3.3 تا 4.3 متر مکعب است درحالی‌که در نمونه حمل سرنشین، می‌توان بین دو گزینه نصب 5 یا هفت صندلی در این مدل انتخاب کرد.

در نسخه با فاصله محوری بیشتر، می‌توان از فضای به وجود آمده برای حمل بار بیشتر و یا نصب یک ردیف صندلی استفاده کرد. امکان انتخاب درهای عقب نامتقارن و یا باله سقفی که در بالای در محفظه بار نصب می‌شود نیز برای مشتری فراهم است.

کوچک ترین خودروی تجاری تویوتا مناسب برای محیط‌های شهری

در بخش فنی گستره‌ای از پیشرانه‌های مختلف که بین 74 تا 128 اسب‌بخار قدرت دارند پیش روی خریداران خواهد بود تا بسته به نیاز خود یکی را انتخاب کنند. برای جعبه‌دنده نیز دو گزینه پنج سرعته دستی یا شش سرعته خودکار قابل انتخاب است.

در بازار اروپا تویوتا این ون کوچک را به صورت استاندارد همراه با فناوری‌های مختلف ایمنی عرضه می‌کند که شامل هشدار ترافیک، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل خودکار می‌شود. همچنین درصورتی‌که خودرو تشخیص دهد هوشیاری راننده کاهش یافته، هشدار «زمان استراحت» داده می‌شود.

کابین ون تویوتا Proace City

صفحه نمایش 8 اینچی لمسی روی داشبورد به ارتباط بلوتوث و نرم‌افزار پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو مجهز شده و همچنین قابلیت مسیریابی با نقشه‌های 3 بعدی و فرمان صوتی را نیز دارد. صفحه نمایش سربالا اطلاعات موردنیاز راننده همچون سرعت خودرو و سیستم مسیریاب را روی شیشه جلو بازتاب می‌دهد. امکان سفارش دوربین دید عقب نیز وجود دارد تا در هنگام جابه‌جایی خودرو به راننده یاری برساند. البته در صورت سفارش مجموعه Smart Active Vision، دو عدد دوربین به همراه نمایشگری که روی سقف نصب شده دید کاملی از نمای پشتی و جانبی خودرو به راننده می‌دهند.

به لطف سیستم اختصاصی تویوتا با نام Traction Select، راننده امکان انتخاب حالت رانندگی از میان وضعیت‌های نرمال، برف، شن و همه جارو را خواهد داشت تا بسته به شرایط مسیر موردنظر بتواند در بهترین شرایط از خودرو استفاده کند.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران