بررسی انواع پاک‌کننده بدنه خودرو

بهترین مایع برای شستن خودرو چیست؟

14 اردیبهشت 1398 15:02

همان‌طور که بارها در مباحث اجتماعی به آن اشاره شده، پوشش آراسته و تمیز یکی از ویژگی‌های شخصیت افراد موفق است. این درست همان فلسفه‌ای است که پشت شستشوی خودرو پنهان شده است. تمیزکاری وسیله نقلیه شخصی شما علاوه‌بر بهبود بصری فضای شهر، نمادی است از اهمیت راننده به شخصیت و جایگاه اجتماعی‌اش فارغ از برند و قیمت خودرو. حال سؤال اینجاست که تمیز کردن خودرو اصولی چگونه باید باشد؟

بهترین مایع برای شستن خودرو الزاماً شامپو نیست ولی به طور حتم استفاده از این مایع تمیزکننده مزایایی دارد که برتری خود را نسبت به دیگر روش‌ها نشان می‌دهد.یک سطل آب و یک پارچه، اولین ابزار برای شستن خودرو است. آن‌ها که قصد دارند این کار را جدی‌تر انجام دهند، خودروی خود را به کارواش می‌برند؛ اما آنچه در کارواش نیز صورت می‌گیرد، پروسه پیچیده‌ای نیست. در حقیقت ابزار و فضایی که کارواش‌ها برای شستشو خودرو استفاده می‌کنند، مهم است. حرفه‌ای‌ها می‌گویند ترکیب آب با هر مایع صابونی (اشاره به مواد پاک‌کننده) صحیح نیست. در واقع مواد شوینده خودرو بیش از هرچیزی در این میان اهمیت دارند.

بهترین شامپو شستشوی خودرو چیست؟

تا همین چند سال پیش شاید استفاده از واژه «شامپو خودرو» کمی عجیب به نظر می‌رسید. ولی این روزها استفاده از موادی موسوم به شامپو خودرو کاملاً بدیهی و کاربردی شده است. این مایع تمیزکننده مانند نمونه‌های مشابه بهداشت فردی، دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است. طبیعتاً ماهیت پاک‌کنندگی و تمیزکنندگی آن باید در اولویت قرار بگیرد. از سوی دیگر شامپوهای مطرح در بازار علاوه‌براین‌ها می‌بایست خاصیت محافظت از رنگ خودرو در مقابل عوامل مخرب زیست‌محیطی را نیز داشته باشند.

معرفی انواع شامپو شستشوی خودرو

بهترین مایع برای شستن خودرو الزاماً شامپو نیست ولی به طور حتم استفاده از این مایع تمیزکننده مزایایی دارد که برتری خود را نسبت به دیگر روش‌ها نشان می‌دهد. شامپوی خودروها شامل چند سری هستند که لازم است پیش از خریداری و استفاده از آن‌ها مطلع باشید. نکته مهم همینجاست که باید از پیش بدانید که هدف از این پروسه تمیزکاری چیست. در حال حاضر شامپوهایی برای براق‌کنندگی، برای لایه‌برداری، برای افزایش مقاومت کیلر و هم‌چنین برخی مدل‌های نانو برای ترمیم خراشیدگی‌های سطحی در بازار موجود است.

شستن خودرو با نوشابه درست است؟

استفاده از نوشابه به‌عنوان شامپو شستشوی خودرو، پدیده جدیدی در دنیای خودروها نیست. قدیمی‌ترها استفاده از آن را به کرات توصیه کرده بودند. نوشابه‌های گازدار به دلیل استفاده از اسید فسفریک، قابلیت خوبی در پاک‌کنندگی سریع کثیفی از روی بدنه خودرو دارند؛ اما حقیقت آن است که معایب شستن خودرو با نوشابه بیش از مزایای آن است. قند مصنوعی، رنگ‌های خوراکی، رنگ‌های کاراملی و شربت ذرت با فروکتوز بالایی که در این نوشیدنی‌ها وجود دارد به مرور باعث تخریب رنگ بدنه به‌ویژه در مجاورت نور خورشید می‌شود.

شستن خودرو با شامپو بچه؟

اخیراً برخی از تجربه‌های شخصی نشان داده که استفاده از شامپو مخصوص کودک موسوم به شامپو بچه تأثیر خوبی بر تمیزی خودرو در زمان شستن دارد. شامپوهای کودکان به دلیل وجود مواد آمفوتری موجب براقی رنگ بدنه می‌شوند. از سوی دیگر عدم استفاده از سولفات نیز می‌تواند به محافظت از رنگ بدنه نیز کمک کند. استفاده از شامپو بچه هیچ ممنوعیتی ندارد ولی اغلب به دلیل پایین بودن غلظت مواد صابونی از قدرت پاک‌کنندگی کثیفی‌ها برخوردار نیستند.

شستن خودرو با وایتکس؟

وایتکس یا با اسم علمی‌اش آب ژاول، یکی از قوی‌ترین محلول‌های مصنوعی گندزدا به حساب می‌آید. وجود مقادیر زیادی از کلر داخل وایتکس آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مایع‌های سفیدکننده کرده است. شاید به همین دلیل باشد که برخی از این روش برای تمیزکاری بیش از حد خودروی خود استفاده می‌کنند. در صورت زیاده‌روی در استفاده از وایتکس مطمئن باشید که کیلر از بین می‌رود. از وایتکس تنها به میزان اندک آن هم در ترکیب زیاد با آب بهره ببرید. تجمع این مایع در قسمت‌های پلاستیکی خودرو می‌تواند موجب پوسیدگی شود.

دیدگاه کاربران
Salar mirmahdi 1398/4/17
عالى بود مرسى از مطالبتون
پاسخ
0
0
0