کراس‌اوری با مصرف 2.2 لیتر

عرضه اپل گرندلند X با پیشرانه هیبریدی

24 اردیبهشت 1398 11:00

اپل گرندلند (که در بازار بریتانیا با برند واکسهال عرضه می‌شود) اکنون به پیشرانه‌ای قوی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز شده تا در رقابت با سایر خودروهای همکلاس، امتیازات ویژه‌ای بیابد.

در حالت ترکیبی نیز قدرت خروجی پیشرانه هیبریدی اپل گرندلند X برابر با 296 اسب‌بخار است، ضمن این که در سیکل ترکیبی 2.2 لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند.پیشرانه جدید پلاگین هیبرید این خودرو پیش از این در پژو 3008 و 508 هیبریدی نصب شده که اکنون در ترکیب با سیستم چهارچرخ محرک، توانایی‌های بیشتری به اپل گرندلند X هدیه خواهد کرد.

نیروگاه سبز اپل گرندلند X مجموعه‌ای از یک واحد 1.6 لیتری چهارسیلندر توربوشارژ بنزین‌سوز به همراه دو موتور الکتریکی است که هرکدام از موتورهای برقی روی یکی از محورهای خودرو قرار خواهند گرفت. یک باتری لیتیوم یون به ظرفیت 13.2 کیلووات ساعت نیز به عنوان پشتیبان این سیستم عمل می‌کند. قدرت پیشرانه بنزینی197 اسب‌بخار و قدرت خروجی موتورهای برقی مجموعاً 108 اسب بخار خواهد بود. در حالت ترکیبی نیز قدرت خروجی پیشرانه این خودرو برابر با 296 اسب‌بخار است.

شرکت اپل اعلام کرده که گرندلند X هیبریدی قادر است با یکبار شارژ، در حالت تمام برقی تا شعاع 50 کیلومتر حرکت کند. در هنگام رانندگی با این خودرو، چهار حالت مختلف توسط راننده قابل انتخاب است که شامل: الکتریکی، هیبرید، AWD و اسپرت خواهد بود. این کراس‌اور هیبرید به سیستم بازیابی نیروی تلف شده در هنگام ترمزگیری نیز مجهز شده تا از این نیرو استفاده نماید. بنابر ادعای شرکت اپل، این سیستم می‌تواند به طور میانگین 10 درصد به شعاع حرکتی این خودرو در حالت تمام برقی اضافه کند.

اپل گرندلند X هیبریدی

به لطف تمهیدات اندیشیده شده، گرندلند X هیبریدی مصرف سوخت بسیار پایینی دارد و طبق اعلام کارخانه در سیکل ترکیبی 2.2 لیتر در صد کیلومتر بنزین مصرف می‌کند و میزان آلایندگی دی‌اکسید کربن آن نیز 49 گرم درهر کیلومتر است.

انتظار می‌رود فروش این کراس‌اور برقی در اروپا ظرف هفته‌های آتی آغاز و در اوایل سال 2020 به مشتریان تحویل داده شود. اپل گرندلند X هیبریدی دراصل بخشی از برنامه‌های اپل/واکسهال برای برقی‌سازی تمام محصولات این شرکت تا سال 2024 و همچنین تعهد آن‌ها به کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن است.

دیدگاه کاربران
داتیس 1398/2/24
خیلی خوبه :(
پاسخ
0
0
0