به مناسبت پنجاهمین سالگرد ساخت یک فیلم

استون مارتین DBS نسخه جیمز باند

2 خرداد 1398 19:31

 پنجاه سال پیش بود که فیلم On Her Majesty’s Secret Service به عنوان ششمین فیلم از سری جیمز باند به نمایش درآمد درحالی‌که برخلاف اکثر فیلم‌های ساخته شده درباره مامور 007 تا آن زمان، George Lazenby به جای شان کانری نقش اصلی را برعهده داشت. اما این تنها تفاوت فیلم یادشده با قبلی‌ها نبود زیرا خودروی مورداستفاده مامور 007 نیز تغییر کرد و بینندگان شاهد حضور استون مارتین DBS مدل 1969 در این فیلم بودند.

استون مارتین نیز برای هر نمونه از 50 دستگاه DBS سفارشی، مبلغ 307,007 پوند طلب می‌کند که البته سه رقم انتهایی نیز یادآور بهانه اصلی ساخت این خودرو است.حالا که زمان زیادی تا نمایش قسمت جدید از سری فیلم‌های جیمزباند باقی نمانده، شرکت استون مارتین نیز بی‌کار ننشسته و خودروی ویژه مامور 007 را معرفی کرده است. از این استون مارتین DBS سوپرلگرا 2019 که برای جابه‌جایی مامور مخفی مشهور استفاده خواهد شد، تنها به تعداد 50 دستگاه ساخته می‌شود. رنگ بدنه تمام این خودروها مشابه DBS مدل 1969 سبز زیتونی سفارشی بوده و همچنین طراحی جلوپنجره آن نیز یادآور مدل کلاسیک است.

قطعات فیبرکربن، رینگ‌های پرداخت شده و نشان اختصاصی این مدل که روی رکاب جانبی نصب شده را می‌توان از مشخصات ظاهری ویژه این مدل دانست درحالی‌که در فضای کابین هم چرم مشکی به همراه آلکانترا خاکستری، حس و حالی مشابه با مدل کلاسیک را تداعی می‌کند. برای انتقال حس هیجان بیشتر، از تجهیزات قرمز رنگ نیز در فضای داخلی استفاده شده است.

استون مارتین DBS سوپرلگرا جیمز باند

نسخه اختصاصی استون مارتین DBS سوپرلگرا نسبت به سایر نمونه‌های این مدل تنها از نظر ظاهری تغییر کرده اما نباید فراموش کرد که این خودرو به صورت استاندارد نیز بسیار قدرتمند است چراکه با پیشرانه 5.2 لیتری توئین توربو 12 سیلندر با قدرت 715 اسب‌بخار، قادر است ظرف تنها 3.4 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست پیدا کند. ارقامی که از آن صحبت می‌کنیم مطمئناً برای خودروی مامور 007 در سال 1969 دست نیافتنی بوده است.

کابین نسخه ای خاص از استون مارتین DBS سوپرلگرا به مناسبت فیلمی از جیمز باند

برای خرید چنین خودروی تولید محدود و البته قدرتمندی پرداخت رقم بالایی نیاز است بنابراین استون مارتین نیز برای هر نمونه از 50 دستگاه DBS سفارشی، مبلغ 307,007 پوند طلب می‌کند که البته سه رقم انتهایی نیز یادآور بهانه اصلی ساخت این خودرو است. این مدل به همراه استون مارتین Goldfinger DB5 (که اکنون در حال ساخت است) و DB9 GT Bond Edition که در سال 2015 عرضه شد، جمع سه گانه خودروهای سفارشی 007 استون مارتین در سال‌های اخیر را تشکیل می‌دهند.

پیش‌بینی می‌شود تحویل DBS سوپرلگرا به مشتریان از اواخر سال جاری آغاز شود.

دیدگاه کاربران