تولید انبوه از نیمه دوم 2019

اشکودا سیتیگو iV؛ اولین برقی اشکودا

4 خرداد 1398 13:41

پس از عرضه فولکس واگن e-up! و سئات e-Mii ، اشکودا هم بی‌کار نمانده و مدلی برای ارائه در بازار خودروهای کوچک برقی عرضه کرده است. سیتیگو iV در نمای ظاهری تفاوت چندانی با همتای بنزین‌سوز خود ندارد اما در بخش قوای حرکتی به پیشرانه‌ای مجهز شده که بدون تولید آلایندگی کار میکند.

از مهمترین ویژگی‌های این خودرو می‌توان به توانایی پیمایش 265 کیلومتر با یک مرتبه شارژ باتری‌ها اشاره کرد.در قلب این خودروی کوچک دوستدار محیط زیست، یک موتور برقی با قدرت 82 اسببخار جانمایی شده که گشتاوری برابر با 210 نیوتنمتر تولید میکند. شاید در نگاه اول این ارقام چندان جالب توجه به نظر نرسند اما باید درنظر گرفت که سیتیگو iV خودرویی کوچک و در رده A است که تنها 3,597 متر طول و 1,645 متر عرض دارد. اشکودا درباره وزن این خودروی برقی رقمی اعلام نکرده اما به طور تقریبی و در مقایسه با سایر نسخه‌ها می‌توان گفت که وزن آن رقمی کمتر از 1000 کیلوگرم خواهد بود.

براساس اعلام شرکت سازنده، پیشرانه الکتریکی سیتیگو آن را قادر می‌سازد ظرف 12.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. شتاب ثانویه این خودرو نیز چندان بد نیست چراکه برای تغییر سرعت از 60 به 100 کیلومتر بر ساعت نیز تنها به 7.6 ثانیه نیاز است. حداکثر سرعت سیتیگو برقی 130 کیلومتر برساعت است.

محل نصب باتری‌ها در اولین خودروی برقی اشکودا

مطمئناً یکی از مهمترین ویژگی‌های یک خودروی برقی که در جلب نظر خریداران موثر است را می‌توان ظرفیت باتری‌ها و شعاع حرکتی اشکودا سیتیگو iV دانست. اشکودا در این مورد خیال علاقمندان را تا حد زیادی راحت کرده چراکه به لطف نصب مجموعه باتری با ظرفیت 36.8 کیلووات ساعت در کف، این هاچ‌بک ریزنقش می‌تواند با یک بار شارژ باتری‌ها تا شعاع 265 کیلومتری حرکت کند. خبر خوب دیگر این است که برای شارژ 80 درصد ظرفیت باتری‌ها تنها به 60 دقیقه زمان و البته جریان برق 40 کیلووات نیاز است اما درصورتی که از جریان 7.2 کیلووات استفاده شود، زمان شارژ به 4 ساعت و 8 دقیقه و با جریان برق 2.3 کیلووات به 12 ساعت و 37 دقیقه افزایش خواهد یافت.

اشکودا سیتیگو برقی

اشکودا تصمیم دارد هاچ‌بک برقی ساخت خود را تنها در نمونه 5 در عرضه کند. جلوپنجره این خودرو همرنگ بدنه بوده و چراغ‌های روشنایی روز و مه‌شکن به صورت استاندارد نصب می‌شوند. سایز رینگ‌ها بسته به تریم سفارش داده شده می‌تواند بین 14 تا 16 اینچ باشد. برای بدنه نیز رنگ‌های زرد آفتابگردان، قرمز تورنادو و سفید قابل سفارش خواهند بود که به صورت سفارشی برای این خودرو استفاده می‌شوند.

تولید انبوه سیتیگو برقی از نیمه دوم سال جاری آغاز می‌شود.

دیدگاه کاربران