اگر اهل دنیای هیولاهای دوپا باشید بعید است که نام مدل Rocket 3 Roadster از شرکت تریومف به گوشتان نخورده باشد. موتورسیکلت نامداری که از سال 2004 به اینسو رکورد عجیبی را در دستان خود محفوظ نگاه داشته بود؛ بزرگترین پیشرانه در بین تمام موتورسیکلتهای تولید انبوه.
”شنیدهها حاکی از آن است که نسخه جدید راکت 3 با این پیشرانه خاص تنها به صورت عرضه محدود تولید خواهد شد.“البته این خاصیت همیشگی تولیدات تریومف بوده است. چراکه این شرکت در تمام مدت فعالیتش طی دهه 50 و 60 میلادی بارها به دلیل استفاده از پیشرانههای فوقالعاده حجیم خبرساز شده بود. اما داستان راک 3 متفاوت است. این موتورسیکلت به دلیل استفاده از یک پیشرانه 2.3 لیتری (دقیقاً 2294 سیسی) با قدرت 148 اسببخار زبانزد جهانیان بوده است. با این حال خبر میرسد که تریومف قصد دارد این رکورد را باز هم به نام خود جابهجا کند.
آغاز این ماجرا از گردهمایی خصوصی نمایندگان تریومف در اواخر سال گذشته میلادی استارت خورده بود. جایی که تصویر تقریباً واضحی از نسخه جدید راکت 3 بر پرده نمایش دیده شد. آن زمان گفته شد که شرکت قصد دارد محصول جدید را با تغییراتی در ظاهر راهی بازار کند. اما حالا خبر میرسد که این موتورسیکلت به زودی با پیشرانه بزرگتر 2.5 لیتری 3 سیلندر به دست مشتریان میرسد.
شنیدهها حاکی از آن است که نسخه جدید راکت 3 با این پیشرانه خاص تنها به صورت عرضه محدود تولید خواهد شد. با این حال تریومف همچنان موضع رسمی در مقابل این شایعات اتخاذ نکرده ولی پیشبینی میشود که شرکت به زودی توضیحاتی درباره روند فنی افزایش 300 سیسی حجم پیشرانه و بیتردید افزایش وزن موتور ارائه کند.
جاسوسان صنعتی اعلام کردهاند که خروجی مدل جدید چیزی حول و حوش 180 اسببخار است. البته این عدد نیز آنقدرها که انتظار میرود مورد تایید نیست. تریومف خوب میداند که باید توضیح قانعکنندهای برای خبرنگاران در نمایشگاه ECIMA 2019 داشته باشد.
مترجم : نیما حدادی
منبع : rideapart.com