سوپراسپرتی برای مسیرهای صعب‌العبور

هوراکان Sterrato، کانسپت آفرود لامبورگینی

16 خرداد 1398 18:29

اگر سیستم چهار چرخ تحرک را در کنار پیشرانه‌ای بزرگ و قدرتمند قرار دهید، نتیجه کار می‌تواند یک خودروی آفرود بسیار قوی باشد. اما گویا لامبورگینی تصمیم گرفته با استفاده از این مواد اولیه و البته قدرت تخیل ذهن مهندسان خود، محصولی کاملاً متفاوت و غیرمنتظره بسازد. به نظر می‌رسد تب علاقمندی به خودروهای شاسی‌بلند و آفرود که امروزه در میان طرفداران خودرو همه‌گیر شده نیز در ارائه چنین کانسپتی بی‌تاثیر نبوده است.

لامبورگینی با ساخت این خودرو به طرفداران نشان داده که تا چه حد می‌تواند سلایق آن‌ها را روی محصولات خود اعمال کند. لامبورگینی هوراکان Sterrato خودرویی اسپرت است که با لبه گلگیرهای عریض، چراغ‌های اضافی روی بدنه و سیستم تعلیق مرتفع برای عبور از مسیرهای ناهموار آمادگی دارد. در زیر پوسته کانسپت هوراکان Sterrato، نسخه Evo از هوراکان قرار گرفته که پیشرانه تنفس طبیعی 5.2 لیتری 10 سیلندر به قدرت 640 اسب بخار در سینه دارد.

مرکز فرماندهی این سوپراسپرت را می توان سیستم انحصاری لامبورگینی یعنی LDVI دانست که کنترل سامانه‌های مختلف این خودرو همچون انتقال نیرو به چهارچرخ و فرمان‌پذیری آن‌ها و تقسیم گشتاور را برعهده داشته و با توجه به نحوه رانندگی راننده، سعی می‌کند حرکات بعدی او را از لحاظ منطقی پیش‌بینی کند. اما در این خودروی خاص لامبورگینی سیستم LDVI را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که برای راندن در مسیرهای خارج جاده نیز آمادگی لازم را داشته باشد که شامل کنترل رفتار محور عقب خودرو و اعمال بهبود در کشش و شتاب‌گیری آن بوده است.

کانسپت آفرود لامبورگینی

تغیرات به این موارد ختم نشده و مهندسین لامبورگینی به لطف افزایش ارتفاع سیستم تعلیق به میزان 4.7 سانتی‌متر، زاویه ورود و خروج این خودرو به مسیرهای ناهموار را افزایش داده‌اند. عرض قسمت‌های جلو و عقبی هوراکان Sterrato به واسطه نصب رینگ‌های 20 اینچی به میزان 3 سانتی‌متر افزایش یافته که البته با نصب گلگیرهای پهن‌تر بیرون‌زدگی تایرها جبران شده است.

لامبورگینی در بخش عقب این خودرو صفحه‌ای فلزی نصب کرده که به عنوان یک دیفیوزر برای بهبود عبور جریان هوا از زیر خودرو عمل می‌کند. در چارچوب بخش جلویی نیز از میله‌های آلومینیومی به همراه صفحه آلومینیومی به عنوان تقویت‌کننده این بخش استفاده شده است. در سایر بخش‌ها نیز از چنین تکنیکی استفاده شده که می‌توان میله‌های آلومینیوم تقویت شده در بخش جانبی، قطعات کامپوزیت در اطراف پیشرانه و ورودی هوا و گارد محافظ ساخته شده از رزین الاستومر را به عنوان مثال نام برد.

ساخت کانسپتی آفرود از لامبورگینی براساس مدل هوراکان اوو

برای تکمیل ظاهر آفرودی مدل Sterrato، لامبورگینی چراغ‌های LED روی سقف و کاپوت این خودرو نصب کرده تا در هنگام حرکت در مسیرهای ناهموار، برای دیدن مسیر پیش رو مشکلی نباشد. شرکت سازنده ادعا می‌کند که Sterrato از تجهیزات داخلی مناسب برای آفرود نیز بهره‌مند شده که از میان آن‌ها می‌توان به میله محافظ تیتانیومی، کمربندهای ایمنی چهارنقطه‌ای، پنل‌های آلومینیومی در کف اتاق و البته صندلی‌های جدید اسپرت که در ساخت آن‌ها از فیبرکربن استفاده شده، اشاره کرد.

در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تولید کانسپت هوراکان Sterrato وجود ندارد و فعلاً این خودرو نمونه‌ای منحصربه فرد باقی می‌ماند اما به هرحال لامبورگینی با ساخت این خودرو به طرفداران نشان داده که تا چه حد می‌تواند سلایق آن‌ها را روی محصولات خود اعمال کند.

دیدگاه کاربران