استیشن‌واگنی با قابلیت‌های آفرود

آئودی A6 Allroad مدل 2020 معرفی شد

17 خرداد 1398 08:35

سال گذشته بود که تصاویری از مدل جدید A6 منتشر شد. از آن زمان تاکنون علاقمندان نسخه Allroad از این خودرو برای عرضه نسل جدید آن انتظار کشیده‌اند. اکنون این انتظار پایان یافته زیرا نسل جدید این مدل با فاصله بیشتر از سطح زمین و تغییراتی دیگر معرفی شده که یکی از مهمترین این موارد را می‌توان اضافه شدن چند فناوری مربوط به طی کردن مسیرهای خارج جاده دانست. گذشته از این‌ها، اکنون 20 سال از معرفی نسل اول این مدل در سال 1999 می‌گذرد و به همین مناسبت آئودی قصد دارد یک نسخه ویژه برای گرامیداشت این رویداد ارائه نماید.

این خودرو به فناوری‌های موردنیاز برای حرکت در جاده‌های ناهموار مجهز شده است.ارتفاع کلی این خودرو 45 میلی‌متر بالاتر از مدل A6 آوانت بوده و ارتفاع کف آن تا سطح زمین نیز برابر با 139 میلی‌متر است تا سرنشینان این خودرو در هنگام تردد در مسیرهای خارج جاده، با آسودگی خاطر بیشتری مسیر را طی کنند.

سیستم تعلیق Allroad انحصاراً برای این مدل طراحی شده و به لطف ویژگی قابل تنظیم آن، بسته به شرایط مسیر قابلیت تغییر ارتفاع را به راننده ارائه می‌کند. این نسخه از A6 به سیستم کنترل سراشیبی مجهز بوده و قابلیت کنترل سرعت تا سقف 30 کیلومتر برساعت یا کمتر را دارد که این قابلیت هم به انتخاب راننده فعال خواهد شد. هنگامی که راننده قصد کنترل خودرو روی مسیرهای لغزنده را داشته باشد، این امکان وجود دارد تا خودرو در هرکدام از چرخ‌ها نیروی ترمز را به صورت مستقل اعمال کند.

برای این مدل یک پیشرانه با سه سطح قدرت خروجی قابل انتخاب است که در مدل پایه 228 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. در مدل کواترو 50TDI قدرت به 282 اسب‌بخار و گشتاور به 620 نیوتن‌متر افزایش خواهد یافت. قوی‌ترین نسخه این آئودی مرتفع کواترو 55TDI نام دارد که 349 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد که بنابر ادعای شرکت آئودی، دستیابی به سرعت صد کیلومتر برساعت را تنها در 5.2 ثانیه ممکن می‌سازد.

تمام نسخه‌های آئودی A6 Allroad با سیستم خفیف هیبرید و جعبه‌دنده هشت سرعته تیپ‌ترونیک عرضه می‌شوند.

آئودی a6 آلرود

مطمئناً تشخیص دادن مدل Allroad از سایر نسخه‌های آئودی A6 کار چندان مشکلی نخواهد بود. به غیر از ارتفاع بیشتر اتاق، این مدل به جلوپنجره جدید و ضربه‌گیرهای گلگیر به همراه ریل سقفی مجهز شده است. البته خریداران می‌توانند مجموعه قطعات مشکی یا آلومینیومی را برای بدنه خودروی خود سفارش دهند تا ظاهر آن را بیشتر متمایز سازند.

فروش آئودی A6 Allroad مدل 2020 در بازارهای اروپایی از ماه جاری و با قیمت پایه 61,500 پوند آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران