سدانی اسپرت در تیراژ محدود

جزئیات بیشتر از جگوار XE SV Project 8

18 خرداد 1398 15:24

درست دو سال پیش در چنین روزهایی بود که سدان جنجالی جگوار به خونخواهی از ب‌ام‌و M3 رونمایی شد. خودرویی که توانست در جهنم سبز (پیست نوربورگ‌رینگ) غوغا به پا کند و رکوردهای دست‌نیافتی از خود به جای بگذارد. در مدت این دو سال گربه وحشی بارها نسخه‌های مختلفی از این محصول را معرفی کرد ولی حقیقتاً هیچ‌کدام نتوانستند به موفقیت خودرویی اسپرت مانند F-Type دست پیدا کنند. حالا خبر می‌رسد که شرکت قصد دارد تا با تعبیه برخی از المان‌ها این خودروی مسابقه‌ای را تبدیل به یک GT (اسپرت مسافرتی) کند.

پس از تغییرات برروی نسخه مسابقه‌ای جگوار Project 8، این سدان اسپرت آماده ماجراجویی در خیابان‌هاست؛ سدانی اسپرت که تنها 15 دستگاه از آن ساخته خواهد شد.در واقع نسخه جدید یک تغییر محافظه‌کارانه و محتاطانه است. چراکه حالا برای این خودرو بال عقب فیبر کربنی با قابلیت تنظیم در نمونه قبلی تبدیل به یک بال عقب کوچک و ثابت شده است. با این حال می‌توان هم‌چنان مطمئن بود که جگوار روی مباحث آیرودینامیک و نیروی پایین‌برنده وسواس کافی را به خرج داده است. چراکه هنوز هم می‌توان برجستگی‌های مربوط به اسپلیتر (جداکننده هوا) در زیر قسمت جلویی را مشاهده کرد. خریداران جگوار XE تورینگ می‌توانند 4 ترکیب رنگی مختلف را برای این خودرو انتخاب کنند.

نسخه خیابانی جگوار XE SV Project 8 در قسمت مشخصات فنی نیاز به بهینه‌سازی خاصی نداشته است. چراکه هنوز هم آن پیشرانه 5 لیتری هشت سیلندر V شکل سوپرشارژ کافی به نظر می‌رسد؛ قوای محرکه‌ای با 592 اسب‌بخار قدرت و سیستم انتقال قدرت AWD که می‌تواند خودرو را طی 3.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند.

سدان اسپرت جگوار XE SV پروژه 8

سرعت نهایی این خودرو روی 300 کیلومتر برساعت محدود شده چراکه نسخه جسورانه قبلی می‌توانست به 320 کیلومتر برساعت هم دست پیدا کند.

نکته جالب اینجاست که جگوار تنها قصد تولید 15 دستگاه از این خودرو را دارد.

نویسنده : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران