مرسدس‌بنز و ساخت قلبی قدرتمند با کمک بخش AMG

رونمایی از قوی‌ترین پیشرانه 4 سلیندر تولید انبوه جهان

19 خرداد 1398 09:57

به تازگی شرکت مرسدس‌بنز از پیشرانه جدیدی رونمایی کرده که برای علاقمندان خودرو مخصوصاً افرادی که به مباحث فنی بیشتر توجه نشان می‌دهند می‌تواند بسیار جالب باشد. این پیشرانه دست‌ساز 2 لیتری ساخت بخش AMG قرار است در نسل آینده خودروهایی نصب شود که با کد 45 در کنار نام خود شناخته می‌شوند که شامل مدلهایی همچون A45 سدان، GLB45، CLA45 سدان و شوتینگ‌بریک خواهد شد.

احتمال دارد مرسدس با کمک این پیشرانه 416 اسب‌بخاری که در بخش AMG ساخته شده است، محصولات اسپرت جدیدی معرفی کند.همانند پیشرانه هشت سیلندر ساخت AMG که در دو نسخه استاندارد و تقویت شده (S) عرضه می‌شوند، از این پیشرانه نیز دو مدل ارائه خواهد شد. بد نیست بدانید که این پیشرانه لقب قوی‌ترین پیشرانه چهار سیلندر جهان که در خودروی تولید انبوه نصب می‌شود را دریافت کرده است. M139 به گونه‌ای مهندسی شده که قادر است در حالت استاندارد 382 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور و در نسخه قوی‌تر S، 416 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

با نگاهی به این ارقام می‌توان دریافت که M139 حتی از پیشرانه 2.5 لیتری خطی 5 سیلندر ساخت آئودی که 400 اسب‌بخار قدرت و 480 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند نیز قوی‌تر بوده هرچند که به پای پیشرانهX FQ-440 MR نصب شده در میتسوبیشی لنسر اوولوشن 2014 نخواهد رسید، پیشرانه‌ای که 440 اسب‌بخار قدرت و 559 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده قرار می داد. البته باید تاکید کنیم که این مقایسه باعث نمی‌شود لقبی که چند سطر بالاتر M139 را با آن وصف کردیم به خطر بیافتد چراکه لنسر مورداشاره خودرویی تولید محدود با تیراژ 40 دستگاه بوده و تنها در بازار بریتانیا عرضه شده است.

ساخت قوی ترین پیشرانه 4 سیلندر جهان در بخش AMG مرسدس بنز

هرکدام از مدل‌هایی که برای نصب پیشرانه M139 کاندید شده‌اند را می‌توان خودرویی قابل اعتنا دانست اما هیچ چیز جالب‌تر از این نیست که در آینده شاهد نصب این پیشرانه روی خودرویی کوپه و سبک وزن باشیم. مثلاً ارائه نسخه کوپه از مرسدس A کلاس می‌تواند گزینه‌ای جذاب برای استفاده از این پیشرانه باشد اما باید اعتراف کرد که با توجه به شرایط فعلی عرضه چنین خودرویی بعید به نظر می‌رسد. البته چند سال پیش و در سال 2000 مرسدس افکار مشابهی داشت که با عرضه مفهومی Vision SLA این ایده‌ها را به علاقمندان نشان داد. خودروی نامبرده یک رودستر کوچک با انتقال نیرو به محور جلو بود که تنها برای دو سرنشین فضا داشت.

در سال 2014 نیز شایعاتی مبنی بر جانشین شدن مدل SLK با خودرویی به نام SLA به گوش رسید اما در عمل چنین اتفاقی نیفتاد. به جرات می‌توان ادعا کرد که اگر پیشرانه ساخت AMG با قدرتی بیش از 400 اسب‌بخار روی یک کوپه و محور جلو نصب شود، شاهد تولد خودرویی با عملکرد فنی بسیار عالی خواهیم بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
13622 1398/3/19
انژکتوریه خوبه
پاسخ
1
0
0
محسن زاهد 1398/4/8
بله
0
0