جادار و راحت برای خانواده‌های پر سفر

ب‌ام‌و سری 3 استیشن برای اروپایی‌ها

22 خرداد 1398 14:13

نسخه جدید ‌ب‌ام‌و سری استیشن موسوم به Touring برای بازارهای اروپایی معرفی شد. این می‌تواند زنگ خطری برای رقبایی قدرتمند مانند آئودی A4 Avant و مرسدس‌بنز C کلاس Estate باشد. ب‌ام‌و به صراحت درباره محصول جدید می‌گوید که این خودرو بزرگ‌تر، با فضای داخلی بیشتر و البته وزن کمتر است.

ب‌ام‌و می‌گوید از آنجایی که این خودرو خواص خانوادگی و مسافرتی دارد، ضمن ایجاد فضای کافی برای سرنشینان و بارهای آن‌ها، صندلی‌ها نیز با تمرکز روی رفاه در زمان طولانی طراحی شده‌اند.نسل جدید ب‌ام‌و سری 3 استیشن که باد کد G21 معرفی شده حدود 8 سانتی‌متر افزایش پیدا کرده تا طول کلی را به 4.71 متر برساند. این خودرو 2 سانتی‌متر عریض‌تر و اندکی نیز بلندتر از آب درآمده است. بنابراین جای تعجبی ندارد اگر بگویی فاصله محوری نیز به اندازه 4 سانتی‌متر طویل‌تر شده است. این اعداد مربوط به تفاوت خودروی فوق با نسخه استیشن قبلی است.

چهره‌ای سری 3 جدید به لطف عرضه نسل جدید مدل سدان، کار سختی را در پیش نداشته است. علاوه‌بر چراغ‌های خشمگین که پیش‌تر هم روی مدل سدان دیده بودیم، این لامپ‌های LED با کنترل لیزری به صورت آپشن تدارک دیده شده است. یکی از نکات جذاب این خودرو ریل سقفی آلومینیومی آن است که سرتاسر سقف را پوشش داده است.

وجه تمایز نسخه استیشن با نمونه سدان محل و فرم قرارگیری اگزوزهای استیل آن است که می‌تواند امضای منحصربه‌فرد این محصول باشد.

ب ام و سری 3 استیشن مدل 2020

ب‌ام‌و می‌گوید از آنجایی که این خودرو خواص خانوادگی و مسافرتی دارد، صندلی‌های آن با تمرکز روی رفاه در زمان طولانی طراحی شده‌اند. از سوی دیگر ارتفاع داخلی سقف به قدری است که سرنشنیان عقب نیز بتوانند از فضای کافی برخوردار باشند. علاوه‌براین ب‌ام‌و سری 3 استیشن جدید با قابلیت تغییر میزان فضای قسمت بار وارد بازی شده است. به این صورت که علاوه‌بر خواباندن صندلی‌های عقب، امکان تغییر طولی صندلی‌های به لطف ریل نیز حضور دارد.

فضای بار ب ام و سری 3 استیشن

مانند همیشه لیستی بلندبالا از مشخصات فنی برای مشتریان آماده شده است. لیستی که در ابتدای آن 318d دیزلی با پیشرانه 2 لیتری گازوئیل‌سوز 147 اسب‌بخار دیده می‌شود و در انتهای آن نمونه نهایی M2340i xDrive با پیشرانه 3 لیتری 370 اسب‌بخاری حضور دارد. جعبه‌دنده جدید محصول جدید 8 سرعته اتوماتیک است.

از 32 سال پیش که اولین نسخه استیشن سری 3 رونمایی شد تا امروز 6 مدل مختلف از آن معرفی شده است. پیش‌تر این تیپ از خودروهای ب‌ام‌و در بازارهای ژاپن، کره جنوبی، تایوان، هنگ‌کنگ، استرالیا و نیوزیلند مشتریان پر و پا قرصی داشت. اما حالا باواریایی‌ها به صورت اختصاصی سری 3 جدید را در کارخانه مونیخ و برای اروپایی‌ها طراحی کرده‌اند. شرکت می‌گوید عرضه این خودرو برای مشتریان آمریکای شمالی به اواخر سال جاری میلادی موکول شده است.

دیدگاه کاربران