با چهره به‌روزشده و قابلیت‌های بیشتر آفرود

لکسوس GX مدل 2020 معرفی شد

29 خرداد 1398 10:15

افرادی که پس از عرضه بزرگترین شاسی‌بلند شرکت ب‌ام‌و یعنی X7 طراحان این خودرو را به دلیل سایز بزرگ جلوپنجره آن به باد انتقاد گرفتند، اکنون باید نظری هم به چهره جدیدترین محصول ارائه شده از سوی لکسوس یعنی GX بیندازند، خودرویی که همچون سایر ساخته‌های این شرکت با هربار تعویض نسل صاحب جلوپنجره‌ای بزرگ‌تر می‌شود. نسخه قبلی این خودرو در سال 2014 عرضه شد و اکنون زیرشاخه شرکت تویوتا که به کار تولید خودروهای پرمیوم مشغول است، نسل کاملاً جدید و سوم این مدل را معرفی کرده است.

در تریم لاکچری امکان انتخاب پکیج آفرود نیز وجود دارد که شامل اضافه شدن چند دوربین در نقاط مختلف خودرو، محافظ باک بنزین، خنک‌کننده سیستم انتقال قدرت و سیستم انحصاری تویوتا یعنی Multi-Terrain Select خواهد بود.هرچند به نظر می‌رسد که سایز جلوپنجره نسبت به قبل خیلی بزرگتر نشده اما الگوی L شکل به کار رفته در آن بسیار متفاوت بوده و آن را در نظر بیننده بزرگتر از آنچه هست جلوه می‌دهد. شرکت لکسوس مدعی شده که ایجاد تغییر در طراحی بخش جلوی مدل GX به منظور هماهنگ‌سازی بیشتر آن با چهره سایر ساخته‌های این شرکت بوده که البته با نگاهی به شکل چراغ‌های LED جدید نصب شده در جلو، می‌توان به درستی این ادعا بیشتر پی برد.

لکسوس GX مدل 2020 به صورت سفارشی به پکیج اسپرت دیزاین مجهز است که در هر دو تریم پرمیوم و لاکچری قابل نصب است و به همراه رینگ‌های 19 اینچی با رنگ متالیک عرضه خواهد شد. سایر قطعاتی که در این مجموعه ارائه می‌شوند شامل جلوپنجره سفارشی جلو، پوشش متفاوت برای آئینه‌های جانبی، خروجی‌های اگزوز مشکی رنگ و چراغ‌های عقب سرخ رنگ خواهد بود.

کابین لکسوس GX مدل 2020

در تریم لاکچری امکان انتخاب پکیج آفرود نیز وجود دارد که شامل اضافه شدن چند دوربین در نقاط مختلف خودرو، محافظ باک بنزین، خنک‌کننده سیستم انتقال قدرت و سیستم انحصاری تویوتا یعنی Multi-Terrain Select خواهد بود که به راننده امکان انتخاب نوع مسیر در حال عبور از میان گونه‌های ماسه، سنگلاخ و گل‌ولای را می‌دهد.

سیستم کراول کنترل نیز در نسل جدید لکسوس GX نصب شده که در هنگام حرکت خودرو با سرعت پایین در مسیرهای ناهموار به یاری سیستم انتقال نیروی آن خواهد آمد.

همچون گذشته، لکسوس شاسی‌بلند لوکس خود را در قالب مدل GX460 و با پیشرانه 4.6 لیتری هشت سیلندر عرضه خواهد کرد که 301 اسب‌بخار قدرت و 446 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

طراحی لکسوس GX مدل 2020

نیروی پیشرانه به واسطه جعبه‌دنده شش سرعته سکوئنشال و سیستم چهارچرخ محرک، به تمام چرخ‌های خودرو منتقل می‌شود. البته سیستم دیفرانسیل لغزش محدود و دو ترانسفرکیس نیز در لکسوس GX مدل 2020 نصب خواهد شد. همچنین سامانه امنیتی Lexus Safety System+ به صورت استاندارد نصب شده که امکاناتی همچون هشدار خروج از لاین، سامانه پیشگیری از برخورد با امکان حفاظت از عابرپیاده و رادار کروزکنترل را به همراه دارد.

هنوز اطلاعات دقیقی درباره قیمت و زمان عرضه نسل جدید لکسوس GX منتشر نشده اما مدل 2019 از نمونه قبلی این خودرو با قیمت پایه 52,505 دلار قابل خریداری است.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران
mz1984 1398/5/30
کم استهلاک ترین و با دوام ترین شاسی بلند لوکس و افرود دنیا که متاسفانه علیرغم قیمت معقولش وارد ایران هیچ وقت نشد.
پاسخ
0
0
0