جنگجوی مرسدس با چهره و فناوری‌های تازه

به‌روزرسانی مرسدس-آام‌گ GT3

2 تیر 1398 10:02

نسخه بروزرسانی شده از مرسدس-آامگ GT3 در جریان رقابت سرعت 24 ساعته پیست نوربورگ‌رینگ معرفی شد. این خودرو که از سوی سازنده به عنوان «نمونه‌ای توسعه یافته» از مدل قبلی معرفی شده، در چند مورد تغییر کرده تا بازهم بنا به ادعای مرسدس-آام‌گ به سطح تازه‌ای از قابلیت‌های عملکردی وارد شود.

مرسدس-آام‌گ GT3 جدید به سیستمی مجهز شده که به صورت خودکار امکان ثبت و تحلیل عملکرد بخش‌های مختلف خودرو در هنگام حرکت را دارد.مرسدس-آامگ GT3 مسابقه‌ای به سپر جلوی جدید، بدنه پهن‌تر و باله عقب جدید مجهز شده که در مجموع چهره‌ای خشن‌تر از قبل به آن اعطا کرده‌اند. البته چراغ‌های جلو و ورودی هوا با طراحی جدید را نیز نباید از نظر دور داشت.

تغییرات در فضای داخلی محدود بوده که یکی از این موارد را می‌توان اضافه شدن پوشش لاستیکی به فرمان این خودرو دانست که به ادعای مرسدس به منظور بهبود قابلیت کنترل انجام شده است.

از آنجایی‌که در مرسدس-آامگ GT3 عملکرد فنی بیش از سایر موارد حائز اهمیت است، مهندسان برای نسخه جدید آن سیستم استارت تازه‌ای طراحی کرده‌اند که البته به صورت سفارشی در آن نصب شده و این قابلیت را دارد که به محض پیاده شدن از بالابر، پیشرانه را روشن نماید.

به غیر از این آپشن که به منظور صرفه‌جویی در وقت در هنگام آماده‌سازی خودرو پیش‌بینی شده، یک سیستم کنترل کشش و همچنین سامانه ضدقفل ترمز نیز روی آن نصب شده است. سیستم ترمز مورد اشاره با تایرهای مدرن به کاررفته در مدل جدید GT3 هماهنگی بیشتری دارد. فیلترهوای به کاررفته در این خودروی اسپرت نیز تغییر کرده و در هنگام نیاز دسترسی آسان‌تری به آن وجود دارد.

پیشرانه خودروی مسابقه‌ای amg gt3

در کنار تمام تغییرات مذکور، مرسدس-آامگ GT3 جدید به سیستمی مجهز شده که به صورت خودکار امکان ثبت و تحلیل عملکرد بخش‌های مختلف خودرو در هنگام حرکت را دارد. شرکت مرسدس اعتقاد دارد که این قابلیت که برای اولین بار در یک خودروی مسابقه‌ای قرار داده شده، به تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات برای دستیابی به نتیجه‌ای بهتر یاری خواهد رساند. به لطف عملکرد خودکار این سامانه، مهندسان تیم‌ها نیازی به ضبط داده‌ها به صورت دستی نداشته و قادر خواهند بود عملکرد اجزا مختلف خودرو را رصد کرده و در صورت نیاز به تعویض هرکدام از آن‌ها، دست به کار شوند. این قابلیت از نظر اقتصادی نیز مفید خواهد بود زیرا احتمال تعویض غیرضروری قطعاتی که هنوز مدتی از عمر مفید آن‌ها باقیمانده است را کاهش خواهد داد.

خودروی مسابقه ای مرسدس-آام‌گ gt3

اکنون که صحبت از صرفه اقتصادی شده بد نیست بدانید مهندسان مرسدس-آام‌گ سعی کرده‌اند پیشرانه 6.3 لیتری هشت سیلندر GT3 را به گونه‌ای تنظیم کنند که نسبت به قبل عملکردی بهینه داشته باشد.

غیر از این، ارتفاع بخش جلوی خودرو کاهش یافته تا از رادیاتور محافظت بیشتری به عمل آید. یک میله محافظ نیز در فضای پیشرانه اضافه شده تا به عنوان حفاظ از پیشرانه، محور جلو و سیستم فرمان عمل کند. به لطف این تغییر می‌توان انتظار داشت که در صورت وقوع برخوردهای جزئی، میزان آسیب به بخش فنی و البته هزینه‌های تعمیر کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود این خودرو با قیمت پایه 453,275 دلار از اواخر امسال به مشتریان خوش‌اقبال آن تحویل داده شود. خبرخوش برای مالکین نسخه قبلی GT3 این است که امکان انجام به‌روزرسانی‌های فنی و ظاهری مشابه مدل جدید روی آن‌ها نیز وجود دارد.

دیدگاه کاربران