با بهره‌مندی از مهندسی فرمول یک

سریع‌ترین تراکتور دنیا معرفی شد

5 تیر 1398 14:19

بیشتر از یک سال پیش بود که استیگ، راننده مرموز برنامه تاپ‌گیر توانست با یک تراکتور دستکاری‌شده به سرعت 140.44 کیلومتر برساعت دست پیدا کند و رکورد سریع‌ترین تراکتور دنیا را بشکند. اکنون 15 ماه بعد از این رکورد تاریخی توسط یکی از تراکتورهای شرکت JCB انگلیس با مدل Fastrac 8000 ثبت شده است.

تراکتور شرکت JCB‌ با کمک بخش مهندسی تیم ویلیامز که از نامداران عرصه فرمول یک است توانست با ثبت سرعت 166.72 کیلومتر برساعت، سریع‌ترین تراکتور جهان لقب بگیرد.عملیات رکوردگیری در مسیر فرودگاهی یورکشایر الوینگتون صورت گرفت و سرانجام این وسیله نقلیه عجیب توانست به سرعت 166.72 کیلومتر برساعت برسد. دستیابی به این رکورد خیره‌کننده بدون در نظر گرفتن پیشرانه 7.2 لیتری دیزلی آن که می‌تواند 1000 اسب‌بخار قدرت و 2500 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند، امکان‌پذیر نبود. اما نکته خیره‌کننده این پروژه ورود بخش مهندسی تیم ویلیامز از نامداران عرصه فرمول یک به این پروژه است. در واقع مهندسان ویلیامز روی آیرودینامیک پیچیده آن کار کرده و البته جعبه‌دنده 6 سرعته ZF را با نسخه سنتی CVT تعویض کرده‌اند.

ویلیامز با کاهش ضریب اصطکاک به‌ویژه در قسمت‌های بزرگ بدنه و هدایت باد از طریق گلگیرهای بزرگ همان کاری که با خودروهای فرمول یک خود می‌کرد را نیز روی این محصول به نمایش گذاشت.

سریعترین تراکتور دنیا

لورد بامفورد مدیرعامل JCB می‌گوید این پروژه چیزی شبیه رویا بود و برای رسیدن به این رویا شبانه‌روز کار کردیم و توانستیم رکورد سریع‌ترین تراکتور دنیا را از آن خود کنیم. گفته می‌شود از تمام مراحل ساخت این محصول به صورت مستند فیلم‌برداری شده و قرار است در یکی از شبکه‌های انگلستان به نمایش دربیاید.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران