همراه با تغییرات قابل توجه باطنی

معرفی آئودی Q7 مدل 2020

5 تیر 1398 19:30

مدتی پیش تصاویر مخفیانه از مدل فیس‌لیفت آئودی Q7 منتشر شد. پس از آن نیز رندرهایی انتشار یافت که ظاهر احتمالی این خودرو را شبیه‌سازی می‌کرد. اکنون پوشش‌ها کنار رفته و چهره این شاسی‌بلند لوکس برای جهانیان نمایان شده است. باید اعتراف کرد که فرم ظاهری نهایی بسیار نزدیک به تصاویری است که ظاهر Q7 را شبیه‌سازی کرده بودند.

براساس زبان طراحی جدید آئودی، فرم جلو و عقب Q7 2020 تغییر کرده و به‌روزرسانی شده است. در فضای کابین نیز تغییراتی رخ داده و البته بخش فنی نیز بی‌نصیب نمانده است. جلوپنجره بزرگتر با میله‌های عمودی باعث شده نمای جلو Q7 متفاوت از قبل باشد. غیر از این، چراغ‌های جلو با طراحی جدید و ورودی‌های جدید هوا در گوشه سپر نیز تاثیر به سزایی در تغییر چهره این خودرو داشته‌اند.

طراحی کلی نمای عقب آئودی Q7 چندان دور از مدل‌های قبلی نیست اما نوار کرومی که چراغ‌های عقب را به یکدیگر متصل کرده و کل عرض خودرو را دربرگرفته، المان تازه‌ای است که در نسل‌های قبلی این مدل وجود نداشته است. در کل تغییرات چهره Q7 را نمی‌توان انقلابی و اساسی محسوب کرد اما برای یک فیس‌لیفت میان دوره‌ای چندان بد هم نیست.

اما کابین خودرو جایی است که تغییرات اساسی در آن رخ داده است. طراحی داشبورد کاملاً متحول شده و به دو صفحه نمایش لمسی در بخش مرکزی مجهز شده است. البته بسیاری از اجزا داخل کابین ظاهری مشابه قطعات موجود در نسل قبلی دارند اما آئودی مدعی شده که به واسطه تغییرات رخ داده، فضای داخل به میزان 11 میلی‌متر بزرگ‌تر از قبل شده است.

کابین آئودی Q7 مدل 2020

همان‌طور که از آئودی Q7 انتظار می‌رود، فناوریهای زیادی در این خودرو به کار گرفته شده است. مسیریاب MMI، آئودی-کانکت (که طیف وسیعی از اطلاعات از ترافیک مسیرها گرفته تا ارتباط با آمازون الکسا را دربرمی‌گیرد) و سامانه ارتباطی Car-to-X که اطلاعات شهرهای مختلف را نمایش می‌دهد را می‌توان به عنوان موارد مهم نام برد. قرار است روز به روز به تعداد شهرهایی که اطلاعاتشان در سامانه Car-to-X ثبت شده، اضافه شود.

انتظار می‌رود آئودی Q7 در بازار اروپا با دو پیشرانه دیزلی و یک پیشرانه بنزینی عرضه شود. شرکت سازنده هنوز درباره قدرت یا میزان مصرف سوخت این پیشرانه‌ها اظهارنظر قطعی نکرده اما اعلام شده که این پیشرانه‌ها به سیستم هیبرید-خفیف 48 ولتی مجهز هستند.

شاسی بلند جدید آئودی Q7

باید خاطرنشان کنیم که به احتمال فراوان آئودی Q7 در بازار آمریکا با پیشرانه‌هایی متفاوت عرضه خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود یک نسخه پلاگین‌هیبرید نیز در میان آن‌ها باشد. همچنین عرضه مدل قوی‌تر این خودرو یعنی SQ7 نیز دور از ذهن نیست.

قیمت آئودی Q7 2020 هنوز اعلام نشده اما براساس پیش‌بینی‌ها عرضه این خودرو از اواسط ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران