اولین سدان لکسوس با زبان طراحی جدید

معرفی نسخه‌ای خاص از لکسوس LS500

13 تیر 1398 14:00

پس از ارائه نسخه تولید محدود Inspiration از مدل کوپه LC و همچنین شاسی‌بلند بزرگ LX، اکنون لکسوس نسخه‌ای از سدان پرچمدار خود یعنی LS را با همین پسوند عرضه کرده است.

تولید لکسوس LS500 Inspiration به تنها 300 دستگاه محدود شده که در ایالات متحده عرضه خواهند شد.این خودرو که به عنوان اولین مدل از میان سدان‌های ساخت لکسوس چنین افتخاری را کسب کرده، با ترکیبی منحصربه‌فرد از رنگ بدنه و فضای کابین و ویژگی‌های سفارشی ساخته شده و البته تیراژ تولید آن نیز به تنها 300 دستگاه محدود شده که در ایالات متحده عرضه خواهند شد.

بدون شک یکی از مهمترین شاخصه‌های این خودرو را می‌توان رنگ بدنه آن دانست، قرمز تیره و جذابی که برای اولین بار به عنوان پوشش برای نمونه‌ای از LS500 استفاده شده است. شرکت لکسوس این رنگ را به عنوان طیفی تیره و متالیک از رنگ قرمز توصیف کرده که در ساعت‌های مختلف روز و زیر نور خورشید جلوه‌ای خاص از خود به نمایش خواهد گذاشت که بسته به زاویه تابش و ساعت، متفاوت است.

نسخه‌ای خاص از لکسوس LS

رنگ قرمز بدنه با رینگ‌های 20 اینچی کروم تیره تضاد جالبی ایجاد کرده است. همچون رنگ بدنه، لکسوس در مورد رینگ‌های این خودرو نیز ادعا کرده که در ساعت‌های مختلف روز، سایه‌های متفاوتی از آن‌ها دیده خواهد شد.

سفارشی‌سازی‌های این خودرو در فضای کابین هم ادامه یافته که شامل پوشش چرم سفید صندلی‌ها، کنسول مرکزی و پوشش داخلی درها، پوشش شفاف Kiriko روی پوشش داخلی درها، نورپردازی چراغ‌های LED داشبورد با نور آبی و تابش نورپردازی نشان Lexus روی زمین هنگام باز شدن هریک از درها می‌شود.

لکسوس LS500 Inspiration

پوشش چرم صندلی‌ها تحت فرآیند خاصی قرار گرفته که باعث شده رنگ سفید آن درخشش خاصی داشته باشد و با رنگ مشکی داشبورد، فرمان و پوشش کف خودرو تضاد زیبایی ایجاد کند. همان‌طور که اشاره شد پوشش شفاف Kiriko رابطه جالبی میان رنگ روشن بخش چرمی پوشش داخلی در با بخش‌های مشکی رنگ و بلندگوهای Mark Levinson برقرار کرده است.

مشابه نمونه‌های استاندارد لکسوس LS500 مدل 2020، نسخه‌های سری Inspiration از همان پیشرانه 3.5 لیتری توئین توربو شش سیلندر بهره می‌برد که 416 اسب‌بخار قدرت داشته و 599 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه، سدان لوکس لکسوس را قادر می‌سازد ظرف 4.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد. سیستم چهارچرخ محرک و دیفرانسیل لغزش محدود مرکزی از دیگر امکانات موجود برای این خودرو هستند.

قرار است فروش لکسوس LS500 Inspiration از پاییز سال جاری آغاز شود. قیمت دقیق این خودرو در زمان نزدیک به عرضه مشخص خواهد شد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران