سریع‌ترین خودروی ضدگلوله دنیا

رکوردشکنی آئودی RS7 Sportback

20 تیر 1398 16:59

سران کشورها، افراد سیاسی، شخصیت‌های نظامی و حتی متمولین جامعه نگرانی‌هایی برای ترددهای شهری خود دارند. ترس از حملات تروریستی، خرابکارانه و یا حوادث پیش‌بینی نشده است که این افراد را وادار به خریداری یک خودروی ضدگلوله می‌کند. در این محصولات تمرکز اصلی روی توانایی‌های مقاومت در برابر شلیک اسلحه‌های گرم است. اما حالا آئودی جنون اسپرت‌گرایی خود را نیز به این خودروها تزریق کرده است.

این نسخه خاص از آئودی RS7 Sportback توانست با ثبت رکورد 325 کیلومتر برساعت عنوان سریع‌ترین خودروی ضدگلوله دنیا را از آن خود کند. شرکت APR که پیش‌تر به دلیل پروژه‌های تیونینگ انواع سواری و شاسی‌بلند آئودی و فولکس‌واگن شناخته شده بود، این بار پا را فراتر گذاشته و سراغ پروژه‌ای تاریخ‌‌ساز رفته است. APR با انتخاب آئودی RS7 Sportback توانست با ثبت رکورد 325 کیلومتر برساعت عنوان سریع‌ترین خودروی ضدگلوله دنیا را از آن خود کند. شاید 325 کیلومتر در ظاهر عدد چندان خاصی نباشد اما یادتان باشد خودروهای ضدگلوله به دلیل استفاده گسترده از ورق‌ها و آلیاژهای مستحکم وزنی بسیار بیشتر از مدل‌های استاندارد دارند.

برای این آئودی RS7 Sportback، پیشرانه 4 لیتری هشت سیلندر Vشکل دو توربو استاندارد تا بالاترین مرز توان تقویت شده و در نهایت به رکورد 760 اسب‌بخار قدرت و 1085 نیوتن‌متر گشتاور رسیده است. این باعث می‌شود که آئودی فوق صفر تا صد را در فقط 2.9 ثانیه بپیماید که از این حیث نیز رکورددار است.

آئودی RS7 Sportback ضدگلوله

این تیونر که تجربه‌ای در زمینه ساخت خودروهای ضدگلوله نداشته، برای این کار سراغ یکی از حرفه‌ای‌های میدان یعنی AddArmor رفته است. شرکتی که پیش‌تر با پروژه تحسین‌برانگیز کادیلاک Escalade ضدگلوله برای خود نام و نشانی به دست آورده بود. مانند تمام شرکت‌های ایمنی دنیا، مدیران این مجموعه نیز تمایلی برای انتشار جزئیات مهندسی و روند طراحی آن نداشته‌‌اند.

در مورد این خودرو تنها می‌دانیم که سازندگان آن از ترکیب ویژه پلی‌کربنات و پیله ابریشم استفاده کرده‌‌اند که مقاومت آن 10 برابر بیشتر از گلوله‌های فولادی با استاندارد بالستیک و البته 60 درصد هم سبک‌تر است. در قسمت پنجره‌ها نیز شاهد استفاده از ساختار چندلایه و شیشه‌های ویژه هستیم.

نکته جذاب این آئودی RS7 Sportback آن است که پروژه ضدگلوله کردن چیزی حدود 90 کیلوگرم به وزن نهایی‌اش اضافه کرده تا بتواند مجوز لازم برای استاندارد B4 اروپایی را کسب کند. این استاندارد قادر است در مقابل گلوله‌های مگنوم 44 نیز مقاومت کند.

این آئودی ویژگی‌های جذاب دیگری هم دارد. مثلاً اسپری فلفل و تفنگ صوتی و دستگیره‌های متصل به برق با ولتاژ بالا که برای مهاجمین شو‌ک‌آور است. هم‌چنین روی آن یک سیستم تشخیص مین با دوربین‌های 360 درجه دید در شب تعبیه شده است. سیستم رادیاتور آن در کنار تعبیه کپسول هوای اضافی می‌تواند در مواقع نیاز در برابر گازهای سمی سرنشینان را محافظت کند. درون داشبورد این خودرو یک تفنگ بایومتریک تعبیه شده که تنها با اثر انگشت از پیش تعریف شده فعال می‌شود.

آئودی RS7 Sportback ضدگلوله با قیمت 205 هزار دلار چیزی حدود 90 هزار دلار بیشتر از نمونه استاندارد به فروش می‌رسد..

مترجم : نیما حدادی

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران