بازگشت با سوپراسپرتی فوق‌العاده

جواهر ایتالیایی؛ دتوماسو P72

20 تیر 1398 17:31

دتوماسو (De Tomaso) یک خودروساز ایتالیایی است که در سال 1959 تاسیس و در سال 2015 منحل شده بود. اما اکنون در شصتمین سالروز تاسیس این خودروساز، دتوماسو مجدداً فعالیتش را به صورت رسمی آغاز کرده است. احیای مجدد این خودروساز با معرفی یک سوپراسپرت فوق­‌العاده جذاب همراه بوده است: دتوماسو P72.

درست است که دتوماسو از این خودرو رونمایی کرده، اما جزئیات فنی آن را اعلام نکرده و ظاهراً تصمیم دارد فعلاً این موضوع به صورت یک راز باقی بماند.این خودرو که در فستیوال سرعت گودوود رونمایی شده، الهام گرفته از خودروهای مسابقه‌­ای در دهه 1960 است. در واقع، این خودروساز ایتالیایی P72 را به عنوان یک خودروی «کلاسیک امروزی» معرفی می­‌کند.

سوپراسپرت جدید دتوماسو P72 الهام گرفته از مدلی پروتوتایپ از دتوماسو موسوم به P70 است که خودرویی مسابقه­‌ای به شمار می­‌رفت. پروژه P70 بیش از پنجاه سال پیش آغاز شده است، اما این پروژه که مربوط به سال 1964 می‌شود ناتمام باقی ماند و دتوماسو P70 در هیچ مسابقه‌­ای حضور پیدا نکرد.

اگر شیفته سبک طراحی دتوماسو P72 شده‌اید، باید بدانید که فضای داخلی این خودرو حتی از فضای خارجی آن هم جذاب­‌تر است. همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌­کنید، به نظر می‌­رسد کابین P72 از جواهرات ساخته شده است.

کابین دتوماسو P72

درست است که دتوماسو از این خودرو رونمایی کرده، اما جزئیات فنی آن را اعلام نکرده و ظاهراً تصمیم دارد فعلاً این موضوع به صورت یک راز باقی بماند. با این وجود، می­‌دانیم که شاسی یک پارچه دتوماسو P72 با یکی از برترین اَبَرخودروهای جهان به نام آپولو IE یکسان است.

شاسی دتوماسو P72

با توجه به این که نیروی مورد نیاز برای آپولو IE  توسط یک پیشرانه دوازده سیلندر V شکل فراری از نوع تنفس طبیعی با 6.3 لیتر حجم و حداکثر قدرتی معادل با 780 اسب‌بخار تامین می‌­شود، آیا باید انتظار داشته باشیم دتوماسو P72 هم از همین پیشرانه بهره‌­مند شود؟ جواب مثبت است و احتمال این موضوع وجود دارد. اما این احتمال هم وجود دارد که دتوماسو برای این سوپراسپرت جدید یک پیشرانه هشت سیلندر V شکل در نظر گرفته باشد، چرا که این خودروساز ایتالیایی برای استفاده از پیشرانه‌­های هشت سیلندر آمریکایی در خودروهایش شهرت دارد.

این خودروساز ایتالیایی تصمیم دارد فقط 72 دستگاه از دتوماسو P72 را تولید کند. قیمت این سوپراسپرت جذاب از 750,000 یورو شروع می­‌شود که با نرخ فعلی ارز معادل با 845,000 دلار است.

دیدگاه کاربران