احترام به گذشته، به‌سوی آینده

همکاری دوباره استون‌مارتین و زاگاتو

20 تیر 1398 18:00

در جدیدترین پروژه مشترک بین استون‌مارتین این اسطوره لوکس-اسپرت انگلیسی و زاگاتو استاد تیونینگ از ایتالیا، دنیا شاهد یک دلبری دیگر بوده است. این دو بعد از صدها مورد همکاری که از دهه 50 میلادی آغاز شده بود، این بار با یک پکیج عجیب عرض اندام کرده‌اند.

پروژه جدید استون‌مارتین و زاگاتو هم مشتریان امروزی را هدف قرار داده‌‌اند و هم علاقه‌مندان به مدل‌های آنتیک را. در سبد جدید آن‌ها دو مدل رویایی دیده می‌شود. یکی نسخه فوق مدرن DBS GT و دیگری ویرایش بازسازی شده DB4 GT که به وضوح نشان می‌دهند هم مشتریان امروزی را هدف قرار داده‌‌اند و هم علاقه‌مندان به مدل‌های آنتیک را.

استون‌مارتین DBS GT جدید بر اساس پلتفرم مدل فوق اسپرت Superleggera طراحی و تولید شده است. با این تفاوت که در طراحی بیرونی آن کمی بیشتر جسارت به خرج داده شده است. زیر کاپوت یک پیشرانه 5.2 لیتری 12 سیلندر Vشکل دو توربو خوابیده است. قوای محرکه‌ای با خروجی باورنکردنی 715 اسب‌‌بخار و 900 نیوتن‌متر گشتاور.

شرکت می‌گوید چراغ‌های جلو، خطوط روی سقف و رینگ‌های 20 پره طلایی آن به کلی جدید و نوآورانه هستند. مارک ریچمن مدیر دفتر نوآوری استون‌مارتین لاگوندا می‌گوید این محصول فقط روی زیبایی تمرکز نکرده و البته نیم‌نگاهی نیز به احساسات عمیقی دراماتیک داشته است. به گفته ریچمن جلوپنجره جدید این خودرو شخصیت منحصربه‌فرد آن را به نمایش گذاشته است.

پروژه جدید استون‌مارتین و زاگاتو

دیگر محصول بحث برانگیز استون‌مارتین و زاگاتو مدل DB4 با همان ظاهر دلفریب کلاسیک است. خودرویی که می‌تواند 380 اسب‌بخار قدرت از دل یک پیشرانه سنتی 6 سیلندر خطی بیرون بکشد و آن را از طریق یک جعبه‌دنده دوست داشتنی 4 سرعته دستی به چرخ‌های عقب منتقل کند.

شرکت می‌گوید هر دو خودرو برای فروش در سال آینده آماده شده‌اند. قرار است تنها 19 دستگاه از آن‌ها ساخته شوند که قیمت یک جفت از آن‌ها برای کلکسیونرها چیزی حدود 7.5 میلیون دلار خواهد بود.

دیدگاه کاربران